دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دلیل اصلی ایجاد سکسکه چیست؟



 

دلیل اصلی ایجاد سکسکه چیست ؟

 

سکسکه ناشی از انقباض دیافراگم، پرده عضلانی درون قفسه سینه است که نقش مهمی در تنفس دارد. در هنگام دم یا فروبردن هوا دیافراگم منقبض و در هنگام بازدم یا بیرون دادن هوا دیافراگم شل میشود.

 

سکسکه یک فعالیت عضلانی اسپاسمی و غیرارادی در دیافراگم است.

 

معده مملو از غذا میتواند دیافراگم را تحریک کند و باعث رشتهای از سکسکه ها شود.ورزش یا استرس نیز میتوانند حمله سکسکه را برانگیزند. اما سکسکه اغلب بدون علت مشخصی رخ میدهد.

 

یک فرضیه این است که سکسکه ممکن است بازماندهای از یک بازتاب ابتدایی مکیدن – مربوط به دوران نوزادی- باشد. سکسکه هر کارکردی که در قدیم داشته، در زندگی امروز بیشتر آزارنده است و هر کسی مدعی است که راه علاجی برای آن سراغ دارد. شیوههایی از نگهداشتن نفس،ترساندن ناگهانی،مکیدن قند، نوشیدن آب در حالت وارونه یا حتی انجام دادن ملایم مانور هیلمیک که در اصل برای خارج کردن لقمه گیر کرده در گلو به کار میرود.

 

بسیاری از این اقدامات در واقع به علت متوقف کردن موقت ریتم تنفس موثر واقع میشوند.

 



ویدیو مرتبط :
ایجاد صفحات اصلی در indesign - ایجاد (master pages)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل اصلی خداحافظی مجیدی از تیم ملی



 


 دلیل اصلی خداحافظی مجیدی از تیم ملی

 

 

 مجیدی توانایی بازی در خط هافبک و حمله را دارد ولی دست سرمربی تیم ملی در این پست ها باز است و حضور ستاره های فوتبال ایران در تیم ملی شاید نیمکت نشینی مجیدی را به همراه داشت.

گل ـ فرهاد مجیدی بدون شک یکی از آماده ترین بازیکنان فوتبال ایران در یکسال اخیر بوده است به طوری که وقتی او در اردوی قبلی به تیم ملی دعوت نشد رسانه ها به شدت علیه افشین قطبی جبهه گرفتند. مجیدی اما در فهرست بعدی قطبی در بین دعوت شده قرار داشت اما ترجیح داد دعوت قطبی را رد کرده و از تیم ملی خداحافظی کند.


پس از تصمیمی که مجیدی گرفت حرف و حدیث های مختلفی درباره کناره گیری او از تیم ملی مطرح شد ولی واقعیت ماجرا این است که اصلی ترین دلیل نیامدن مجیدی به تیم ملی این بود که او به هیچ عنوان دوست نداشت در تیم قطبی تبدیل به بازیکن ذخیره شود.


مجیدی توانایی بازی در خط هافبک و حمله را دارد ولی دست سرمربی تیم ملی در این پست ها باز است و حضور ستاره های فوتبال ایران در تیم ملی شاید نیمکت نشینی مجیدی را به همراه داشت.


برای کاپیتان استقلال که در حال حاضر در بین بهترین های فوتبال ایران قرار دارد، این موضوع به هیچ عنوان خوشایند نبود که او با تیم ملی به مسابقات غرب آسیا برود و در چنین تورنمنتی تبدیل به یک بازیکن نیمکت نشین شود. در مورد این تصمیم مجیدی تحلیل های متفاوتی وجود دارد ولی شاید او یک گام به جلو برداشته و با پیش بینی اتفاقات آینده این تصمیم را گرفته است.../گل