دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دستكش هم باكتری را به غذا منتقل می‌كند



 

 

دستكش هم باكتری را به غذا منتقل می‌كند

 

كارشناسان بهداشت عمومی در آمریكا تاكید كردند اگر تصور می‌كنید كه با استفاده از دستكش‌های لاستیكی و یك بار مصرف در رستورانها و غذاخوری‌های فست فود می‌توان از انتقال باكتری‌ها به غذا جلوگیری كرد باید بدانید كه تصورتان اشتباه است چون دستكش‌ها در انتقال باكتری به غذا نقش دارند.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این كارشناسان با تجزیه و تحلیل مطالعات انجام شده روی ایمنی غذایی از دهه 1930 به بعد دریافتند كه دستكش‌ها نیز اگر نه بیشتر ولی به همان اندازه دست‌های بدون دستكش می‌توانند باكتری‌ها را به غذا منتقل كنند. یكی از مهمترین دلایل این امر ایجاد یك حس اشتباه از ایمنی در صورت استفاده از دستكش است كه در نتیجه منجر به انجام رفتارهای پرخطر می‌شود.

 

به گزارش سایت اینترنتی دیسكاوری نیوز، در واقع كارشناسان دریافتند كارگرانی كه به هنگام آماده سازی غذا از دستكش استفاده می‌كنند رفتارهای بهداشتی را كمتر رعایت می‌كنند. برای مثال دستكش‌های خود را در نمی‌آورند و آن اندازه كه لازم است دستهایشان را نمی‌شویند. یك شكل دیگر پاره شدن یا سوراخ شدن دستكش است كه اگر به مدت طولانی استفاده شده و تعویض نشود آسیب می‌بیند اما كاربر متوجه نمی‌شود و به كار خود ادامه می‌دهد. از این طریق هم باكتری‌های زیادی به غذا منتقل می‌شود.

این هشدار در مجله «ایمنی غذا» منتشر شده است./ایسنا


ویدیو مرتبط :
تولید دستكش كف طوسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انواع غذا با ماهی



 

 

خوراک ماهی خورش قلیه ماهی سوفله ماهی کباب اوزون برون
خوراک ماهی
قلیه ماهی
سوفله ماهی
کباب اوزون برون
کوفته نروژی
ماهی حلوا بااسفناج و پنیر
ماهی زعفرانی در فر
ماهی سرخ کرده
ماهی شکم پر
ماهی شکم پر
ماهی سوخاری
ماهی سرخ کرده هندی
ماهی سرخ کرده
ماهی آزاد طرد سبزی پلو با ماهی ماهی کنجدی با سس مرکبات ماهی آزاد با کنگر فرنگی
ماهی آزاد طرد سبزی پلو با ماهی
ماهی کنجدی با سس مرکبات
ماهی آزاد با کنگر فرنگی