دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دختری که زندگی اش به کولر وصل است! +عکس



"حنا هارپین" دختر بچه 8 ساله ای است که از یک مشکل ژنتیکی بسیار خاص رنج می برد. این بیماری باعث شده است تا او لحظه ای از کولر یا پنکه نتواند دور باشد چرا که به سرعت جانش را از دست خواهد داد.

"حنا هارپین" دختر بچه 8 ساله ای است که از یک مشکل ژنتیکی بسیار خاص رنج می برد. این بیماری باعث شده است تا او لحظه ای از کولر یا پنکه نتواند دور باشد چرا که به سرعت جانش را از دست خواهد داد.
به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، همه بچه ها فرارسیدن فصل تابستان را دوران شادی خود می دانند و تمام مدت در حال بازی و سرگرمی هستند و از دست داد هر ثانیه از بازی شاید برای آن ها خوشایند نباشد .حال فرض کنید که کودکی به خاطر یک بیماری خاص هیچوقت نتواند در تابستان بازی کند.

"حنا هارپین" دختر بچه 8 ساله ای است که از یک مشکل ژنتیکی بسیار خاص رنج می برد. این بیماری باعث شده است تا او لحظه ای از کولر یا یک پنکه دور نشود چرا که به سرعت جانش را از دست خواهد داد.

 اخبار,اخبار گوناگون

  تنها در دنیا 30 نفر هستند که به این بیماری"دیسپالسیا"دچار هستند. این بیماری باعث می شود تا غدد تعریق کار نکرده و دمای بدن به هیچ عنوان پایین نیاید. از این رو گرما می تواند این بیماران را به راحتی به کام مرگ بکشد.

این دختر بچه انگلیسی همه روزه در مقابل کولر و پنکه زندگی خود را می گذراند و البته به نظر می رسد بیماری حنا به نوعی خاص تر است چرا که بسیاری از غدد و منافذ بدن او کار نمی کند چرا که او حتی نمی تواند گریه کند.

 والدین حنا برای اولین بار زمانی متوجه این بیماری شدند که دیدند او نمی تواند گریه کند یا هیچوقت بدنش از عرق خیس نمی شود. پزشکان گفته اند که این بیماری می توانند در سابقه 100 سال گذشته خانواده آن ها ریشه داشته باشد.

این بیماری هیچ درمان خاصی ندارد و تا به حال درمان های مختلفی برای آن ارائه شده است که بازهم جوابی نداشته اند.حنا حتی چندین بار تحت شیمی درمانی نیز قرار گرفته است. او باید تمام مدت بدن خود را خنک نگه دارد و با همین اوضاع تا روز کشف یک درمان زندگی کند.

منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
داستان زندگی سالی ، دختری که روی تیکه سنگ زندگی میکرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختری که 38 سال را به تنهایی در جنگل زندگی کرد +عکس



دختری که 38 سال را به تنهایی در جنگل زندگی کرد +عکس
 گزارش پرداد به نقل از دیلی میل: گزارش میشود دختری که حدود 38 سال پیش اعلام شده بود مفقود شده است به صورت معجزه آسایی زنده پیدا شده است .

اخبار, اخبار گوناگون, مطالب جالب و خواندنی


او که تمام این مدت در جنگلها زندگی کرده است اکنون 42 ساله است و هنگامیکه مفقود شد تنها 4 سال سن داشت. اهالی روستاهای اطراف محل زندگی او مدتها حرفهایی در مورد زنی که در جنگل زندگی میکند نقل میکردند اما این حرفها همیشه در حد یک شایعه باقی ماند و هرگز تصور نمیشد این دختر همان دختر گم شده در سن 4 سالگی باشد.
او به صورت نیمه جان در حالیکه هیچ لباسی بر تن نداشته است با موها و ناخنهای بلند در کنار قبرستان یک روستای همجوار با جنگل پیدا شد. و پدر مادرش با شنیدن این خبر برای شناسایی او به آن محل رفتند و مادرش او را از روی علامتی که از کودکی بر چهره داشت شناسایی کرد. وی مدتی تحت درمان بود و اکنون با پدر 62 ساله و مادر 58 ساله اش زندگی میکند. آنها هرگز تصور نمیکردند روزی دوباره دخترشان را ببینند.
در سال 1974 او در حال بازی با دختر خاله اش در جنگل مففود شد و همان شب طوفان سهمگینی اتفاق افتاد و تصور همگان بر این بود که این دختر 4 ساله از طوفان جان سالم به در نبرده است. اگرچه خانواده او مدتها تمام c را برای یافتنش جستجو کردند اما او هرگز پیدا نشد
او اکنون نمیتواند درست صحبت کند و تنها قادر به بیان چند کلمه جزیی از جمله "مادر" و "پدر" است. وی علیرغم 40 سال دور بودن از اجتماع انسان خجالتی نیست اما همچنان رفتاری کودکانه دارد و با بچه ها بازی میکند و به رقص و شادی در خیابانها میپردازد.

اخبار, اخبار گوناگون, مطالب جالب و خواندنی

اخبار, اخبار گوناگون, مطالب جالب و خواندنی

اخبار, اخبار گوناگون, مطالب جالب و خواندنی

 پرداد