دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

دختری مبتلا به عجیب ترین بیماری قرن +تصاویر



اخبار علمی - دختری مبتلا به عجیب ترین بیماری قرن +تصاویر

"رونا بگوم " نام یک دختر 2 ساله هندی است که بیماری ژنتیکی بسیار نادری دارد و این بیماری باعث شده است که سر او مثل یک بادکنک بزرگ ورم کند. تا کنون بیش از ده جراحی روی جمجمه وی انجام شده است و هنوز او تحت درمان است. پزشکان هندی بیمارستان مرکزی دهلی موفق شدند  طی چندین عمل جراحی سر این کودک را تا حد زیادی به اندازه معمولی نزدیک کنند. 

این دختر بچه که در خانواده ای متوسط متولد شده است دچار نوعی نقص ژنیکی است که باعث میشود مایع پلاسما در مغز او جمع شده و همین مسئله سبب تورم جمجه او تا دو برابر حجم یک جمجمه معمولی شود.

 

اخبار ,اخبار علمی , بیماری ژنتیکی

 

قطر جمجمه او قبل از عمل جراحی حدود 94 سانتی متر بوده است. مغز او به شدت تحت فشار بوده و او قادر به حفظ تعادل خود نبود. با توجه به شرایط حاد و وخیم این دختر بچه دولت هندوستان تمام هزینه های مربوط به درمان وی را تقبل کرده است.

 

اخبار ,اخبار علمی , بیماری ژنتیکی

 

اخبار ,اخبار علمی , بیماری ژنتیکی

 

اخبار ,اخبار علمی , بیماری ژنتیکی

 

اخبار علمی - پرداد

 


ویدیو مرتبط :
بیماری روانی که فقط دیکتاتورها به آن مبتلا شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ازدواج دختری با عجیب‌ترین بیماری ژنتیک دنیا + تصاویر



با وجود تمامی مشکلاتی که یک بیماری ژنتیک برای یک زن ایجاده کرده بود این امر مانع این نشده که او نتواند ازدواج کند.

یک زن 31 ساله به نام ربکا Dinsdale که از بدو تولد مبتلا به نوعی بیماری ژنتیکی نادر است که بر اثر آن قد او رشد نمی‌کند و دچار شکستگی استخوان‌های بدن حتی در اثر یک عطسه یا سرفه است. با وجود این بیماری موفق به ازدواج با یک مرد سالم شده است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,بیماری ژنتیک

 

گفتنی است پزشکان به محض به دنیا آمدن ربکا بیماری او را شناسایی کرده به والدین او هشدار داده بودند که بعید است ربکا بیشتر از 2 سال زنده بماند و به دلیل عوارض جانبی ناشی از این بیماری جان خود را از دست خواهد داد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، او در طول این سال‌ها بارها با مشکل شکستگی دست و پا و سایر اعضای بدن خود مواجه شده و اکثر اوقات بدن او در گچ پزشکی قرار داشته بسیاری از مواقع نیز پزشکان برای درمان او مجبور به انجام عمل جراحی شده‌اند. این زن نمی‌تواند بدون کمک راه برود اما با اراده قوی خود بسیاری از موانع را پشت سر گذاشته است.بیماری او استئوژنز اپمیرفکتا نام دارد و پزشکان در 5 روزگی او دریافتند تمامی استخوان‌های بدن او در دوران جنینی و یا در هنگام زایمان دچار شکستگی شده است.

 

اخبار,اخبار گوناگون,بیماری ژنتیک

 

از جمله دیگر عوارض این بیماری، ضعف عضلانی، از دست دادن شنوایی، خستگی، سستی مفاصل، اسکولیوز، دندان‌های شکننده، قد کوتاه، مشکلات تنفسی و کبودی است.پزشکان تخمین می‌زنند در کشور انگلستان این بیماری بر روی یک نفر از هر 15 هزار نفر اثر می‌گذارد.

شوهر این زن امیدوار است بتواند مراقب او باشد هر چند که او باید همیشه سوار صندلی چرخدار باشد. پزشکان علت این بیماری را نوعی جهش ژنتیکی عنوان کرده‌اند.
اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران