دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خوراکی های سمی دوست داشتنی



خوراکی های سمی دوست داشتنی

آیا می توانید که گیلاس و سیب زمینی هم می توانند سمی باشند.اگر به دنبال تعدادی از خوراکی های پر طرفدار که سمی نیز هستند می گردید این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در طبیعت مواد خوراکی وجودارند که انسان می تواند از آن استفاده کند. در این میان در صورتی که در هنگام استفاده از آنها دقت به عمل نیاوریم ممکن است با مشکلات فراوانی رو به رو شویم. در این مطلب قصد داریم تا شما را با بعضی از این مواد خوراکی آشنا کنیم.

 

خوراکی های سمی خوش خوراک ترین میوه ها

 

قارچ

بسیاری از ما می دانیم که قارچ دارای انواع مختلفی است و تعدادی از آنها سمی هستند. در زندگی های شهری بیشتر مردم قارچ های تولیدی در مزارع مخصوص پرورش قارچ را تهیه می کنند که بی خطر هستند. اما در افرادی نیز وجود دارند که در طبیعت به چیدن قارچ مشغول می شوند و باید گفت هر گونه اشتباه در مورد آن قارچ ها می تواند مرگبار باشد. در زمان چیدن قارچ دقت کنید که کلاهک آن تخت باشد و هیچ گونه برآمدگی نداشته باشد.پره های زیر کلاهک باید به رنگ صورتی و یا سیاه باشد. در قارچ های سمی معمولی این رنگ سفید است. و این پره ها در زیر کلاهک باید چسبیده باشند. فراموش نکنید که این مشخصات برای بسیاری از قارچ ها صحیح است ولی لزوما برای همه آنها این گونه نیست.

 

 

خوراکی های سمی خوش خوراک ترین میوه ها

 

 

پیچ امین الدوله

این گونه خاص از درختچه ها دارای میوه های کوچک و سیاه رنگ هستند. از گل ها و میوه های این درخت برای تولید عصاره و همچنین آب گاز دار"سودا" استفاده می شود. اما مراقب باشید چون که بخش هایی از ریشه و بدنه این درخت شدیدا سمی است و می تواند مشکلات فراوانی را برای سیستم گوارش شما ایجاد کند.

 

 

خوراکی های سمی خوش خوراک ترین میوه ها

 

تخم کرچک

روغن این دانه برای بسیاری از ما یادآور زمانی است که باید برای آزمایشاتی خاص و به منظور انجام عکس برداری از آن استفاده می کردیم. اما دانه های کرچک بسیار سمی بوده و یک عدد از آنها برای کشتن یک انسان و 4 عدد از آن برای مرگ یک اسب کافی است. سم موجود در این گیاه "ریسین" نام دارد و جزء سموم بسیار قوی دسته بندی می شود.کارگرانی که مزارع برداشت این محصول کار می کنند تحت مقررات شدید ایمنی فعالیت می کنند.

 


خوراکی های سمی خوش خوراک ترین میوه ها

 

بادام تلخ

بادام یکی از انواع خشکبار است که بسیار محبوب و پر استفاده است. این ماده غذایی دارای مواد مغذی فراوانی است و در بسیاری از خانه های ایرانی می توان مقداری از آن را پیدا کرد. اما نوعی از بادام ها تلخ مزه هستند. این نوع از بادام حاوی ماده سمی "سیانید" هستند، و می توانند مشکلات زیادی را برای انسان به وجود آورند. در عین حال در بسیاری از کشورهای جهان خرید و فروش این گونه از بادام ممنوع است. البته با حرارت دادن می توان این سم را از بین برد.

 

 

خوراکی های سمی خوش خوراک ترین میوه ها

 

گیلاس

گیلاس یکی از خوش خوراک ترین میوه ها در جهان است که به صورت خام و یا برای تهیه عصاره و یا در انواع غذاها از آن استفاده می شود. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که آیا گیلاس هم ممکن است که سمی باشد. باید بگوییم که خود میوه گیلاس نه ولی هسته این میوه در صورتی که خراش پیدا کند می تواند مواد سمی از خود بروز دهد.

 

 

خوراکی های سمی خوش خوراک ترین میوه ها

 

سیب زمینی

این گیاه خوراکی از قرن شانزدهم میلادی به این سو از آمریکای جنوبی به تمام دنیا فرستاده شده است و امروز بخش بزرگی از رژیم غذایی بسیاری از مردم جهان را تشکیل می دهد. البته باید توجه کرد که در صورتی که هر گونه لکه سبز رنگی بر روی بدنه سیب زمینی مشاهده کردید از مصرف آن خودداری کنید. در صورت مصرف این ماده شخص می تواند شدیدا مسموم شده و حتی به کما رفته و بمیرد.../باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
5 خوراکی سمی که شما عاشقشان هستید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این کوچولوهای رنگی دوست داشتنی