دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خودکاری برای دانش آموزان آینده +عکس



خودکاری برای دانش آموزان آینده +عکس

خودکار یکی از پرکاربردترین وسیله های دوران تحصیل است و در مدرسه هر لحظه به آن نیاز است. این وسیله با پایان مدرسه به گنجینه خاطرات نخواهد پیوست چرا که همیشه انسان نیاز به نوشتن و یادداشت برداری از برخی موارد است.

خودکار وسیله ای است که روزانه حداقل یکبار با آن در ارتباط هستیم. همانطور که می دانید تقریبا تمامی خودکارهایی که در دنیا تولید می شوند یکسان هستند و تفاوت آن ها تنها می تواند در نوع شکل ظاهر یا روانی و کندی باشد که خیلی به چشم نخواهد آمد اما خودکار هم به مانند دیگر وسیله ها از غفله پیشرفت عقب نمانده است و آینده ای روشن خواهد داشت.

"یبان شین" طراحی است که با ایده گرفتن از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ و سیستم های مختلف تکنولوژیک توانسته است خودکاری برای دانش آموزان و مهندسین نسل آینده طراحی کند. این خودکار می تواند کار همه افرادی که با این وسیله در ارتباط هستند را راحت و آسوده کند.

طراحی خودکار جدید, خودکاری با حسگر


این خودکار دارای کارتریج جوهری خاصی به نام CMYK است که قابلیت تغییر رنگ را در لحظه به نویسنده می دهد. تنها کافی است از طریق حسگرهای روی بدنه رنگ مورد نظر را انتخاب کرده و سپس شروع به یادداشت کنید. این رنگ ها مانند فتوشاپ کاملا قابلیت خصوصی سازی دارند.

بعد از رنگ به سیستم های ارتباطی این خودکار با تبلت ها و کامپیوتر می رسیم. در داخل درب این خودکار سیستم های یو اس بی برای ارتباط با رایانه، و بلوتوث برای ارتباط با خودکار قرار گذاشته شده است. همچنین بر روی درب یک محفظه برای قرار دادن کارت حافظه micro SD نیز قرار دارد.

طراحی خودکار جدید, خودکاری با حسگر


هر بار که خودکار روی کاغذ یا هر سطح دیگری فرود می آید ارتباطی میان آن با درب خودکار برقرار شده و هر نوشته ای که بنویسید یا هر شکلی که روی کاغذ پیاده کنید در حافظه خودکار ذخیره می شود و سپس می توانید به رایانه متصل شده و همان نوشته یا نقاشی ها را ببینید.

این خودکار همچنین دارای اندازه های مختلفی در قسمت "سر" است و شما میتوانید میان اندازه های 0.3 و 0.5 و 3.7 انتخاب هایی را داشته باشید. این خودکار می تواند تمام جا مدادی ها را خالی کند زیرا دیگر تنها با یک خودکار همه کارها انجام شدنی است.... /  yjc.ir

 

طراحی خودکار جدید, خودکاری با حسگر

 


ویدیو مرتبط :
آماده کردن عکس دانش آموزان برای سناد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه عجیب احمدی نژاد به دانش آموزان: چند تا عکس با چفیه بیندازید به دردتان می خورد!



احمدی نژاد خطاب به نماینده های مجلس دانش آموزی:

بروید راهیان نور، چهارتا عکس با چفیه بگیرید، زمانی به دردتان می خورد

آموزش - ششمین مجلس دانش آموزی امروز با حضور محمود احمدی نژاد، رییس جمهور و حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش شروع به کار کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 145 دانش آموز 15 تا 18 ساله که همگی در دوره متوسطه تحصیل می کنند، از تمام استان های ایران آمده بودند تا مانند دوره های پیشین در ساختمان سابق مجلس، ششمین مجلس دانش آموزی را افتتاح کنند.

مجلسی که به قول رییس جمهور، در هیچ جای قانون، وظیفه ای عهده دار نیست، اما تمرینی است برای یادگرفتن خیلی از امور.

اما محمود احمدی نژاد، که ساعت 10:10 امروز به این مجلس وارد شد، بیش از 45 دقیقه منتظر نشست تا نماینده های مدارس کشور، هم مراسم تحلیف را به جا بیاورند و هم نطق پیش از دستور داشته باشند و البته پس از آن تا ساعت 12:15 دقیقه هم برای آنها حرف زد و از انسان کامل گفت و بر همین محور توصیه هایی به دانش آموزان کرد. چند وعده هم داد.

رییس جمهور ابتدا از صداقت کلامی و سادگی نماینده های دانش آموزی تمجید کرد. او گفت: نوع نگاه، نشاط، امید، اراده و صداقت در سخنان نمایندگان مجلس دانش آموزی موج می زند.

او تشکیل مجلس دانش آموزی را  ابتکار خوبی دانست و گفت: «این مجلس به لحاظ قانون اساسی که تصمیم بگیرد و اعمال کند ندارد اما با کمک هم می توانیم یک جایگاه خوب و شایسته داشته باشیم. مجلس دانش آموزی تجربه خوبی از مشارکت خوب دانش آموزان در مدیریت تعلیم و تربیت و پیشرفت است و باید قدر آن را بدانیم. هر انسانی جایگاه اجتماعی خودش را خودش می سازد و نمایندگان در یک تعامل خوب با آموزش و پرورش هستند."

همه می خواهند جاودانه بمانند، اما با سر و صدا که نمی شود

از همین جا احمدی نژاد توصیه هایش درباره انسان کامل را شروع کرد؛ او با اشاره به پرسش مهر که امسال هم مطرح کرد، گفت: "از بچگی می پرسند که می خواهیم چه کاره شویم این سوال خوبی است اما مهمتر از آن این است که بدانیم ما چه کاری می خواهیم انجام دهیم. سوال اساسی درباره انسان این است که چه کار می خواهید انجام دهید؟ بالاترین هدیه خداوند به انسان ها همین عمر دنیا است که اگر آن نبود انسان هیچ جایگاهی نداشت و تمام اتفاقات انسان در فاصله عمر این دنیا است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه انسان می تواند تجلی علم خدا باشد گفت: همه دوست دارند با نام نیک جاودانه بمانند اما خیال می کنند با سر و صدا می توانند جاودانه شوند که اینها همه ظاهری است. آنچه انسان را جاودنه می کند آن است که چقدر نسبت به هستی معرفت دارد.

احمدی نژاد با اشاره به زندگی ابن سینا گفت: این دانشمند بیش از نیمی از عمرش را در آوارگی و فرار بود اما همین الان اندیشه و علم ابن سینا حرف اول را می زند و خیلی از حرف های او همین الان غیرقابل فهم است.  اندیشه های فلسفی، ریاضیات و فیزیک او بسیار پیشرفته است و در دوره تلاطم توانست ابن سینا باشد. اصل اراده انسان است و ابن سینا تصمیم گرفت به آن قله برسد و هر کسی باید تصمیم بگیرد که به چه قله می خواهد برسد. 

به اهداف 20 ساله در 5-6 سال رسیدیم

احمدی نژاد اما به پیشرفت های علمی ایران اشاره کرد و گفت که ایران به اهداف علمی 1404 در مدت 5-6 سال دست پیدا کرد: "در سند چشم انداز آمده است که در سال 1404 رتبه اول منطقه را داشته باشیم که در حال حاضر پس از گذشت 5 یا 6 سال از این سند از رتبه اول منطقه نیز گذشته ایم. اگر کارها را باور کنیم بسیاری از برنامه های 5 ساله را می شود در 3 سال انجام داد.

وی با اشاره به 2 موضوع که جمهوری اسلامی ایران برای آن تلاش می کند خاطرنشان کرد: نخست اینکه ای انسان ها حرکت به سمت قله کمال و سپس ملت ها حرکت به سمت قله کمال است. رسیدن به جامعه انسان کامل را باید دست یابیم.

بروید راهیان نور، چهارتا عکس با چفیه بگیرید، زمانی به دردتان می خورد

اما بخش پایانی حرف های احمدی نژاد به پاسخ به درخواست های نماینده های مجلس دانش آموزی اختصاص داشت و البته دادن چند وعده؛ افزایش اجلاس های مجلس دانش آموزی، اردوهای ملی برای دیدن پروژه های عمرانی کشور، سفر مشهد، راهیان نور، نشست مشترک با اعضای هیات دولت، تامین بودجه سازمان دانش آموزی و مجلس دانش آموزی.

رییس جمهور از حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش خواست جلسه ای مشترک با نماینده های ادوار مجلس دانش آموزی و نماینده های فعلی بگذارد و این اجلاس هم در ساختمان اجلاس سران برگزار شود. او همچنین از قول حاجی بابایی، وعده سفر مشهد داد که با اعتراض نماینده های استان خراسان همراه شد که همین باعث شد قول سفر راهیان نور ویژه نماینده های مجلس دانش آموزی هم از وزیر بگیرد.

اما این قول گرفتن، با جمله ای از سوی احمدی نژاد همراه شد: "بروید چهار - پنج تا عکس با چفیه بگیرید، برای تبلیغات آینده تان خوب است."

او همچنین گفت: در نشست بعدی نمایندگان دانش آموزی آنها می توانند با لباس های محلی شهرهای خودشان حاضر شوند. بودجه اش را هم دولت می دهد.

برخی از نمایندگان مجلس دانش‌آموزی به بودجه سازمان دانش‌آموزی اشاره کردند و خواستار افزایش آن شدند که رئیس‌جمهور گفت: اکنون به لحاظ بودجه تحت فشاریم. بودجه خیلی جاها صفر شده یا کاهش 25درصدی داشته است. در این شرایط می‌توان فهمید که خیلی‌ها چکاره هستند، اما بودجه مجلس دانش‌آموزی و سازمان دانش‌آموزی را تامین می‌کنیم.

احمدی نژاد با خنده گفت که اگر لازم باشد از حقوق وزیر و سایرین کم می‌کنیم و بودجه شما را می‌دهیم.

یکی دیگر از نمایندگان مجلس دانش‌آموزی خواستار جلسه‌ای مشترک با دانش‌آموزان کشورهای جنبش غیرمتعهدها شد که رئیس‌جمهور از این پیشنهاد استقبال کرد.

در این نشست نمایندگان مجلس دانش آموزی در حضور رییس جمهوری با اهدای لوح تقدیر به پدر شهید ˈاحمدی روشنˈ، از این دانشمند هسته‌ای کشورمان تجلیل کردند.

در پایان این مراسم نمایندگان مجلس دانش آموزی با رییس جمهوری عکس یادگاری گرفتند. 

سند تحول بنیادین، قانون اساسی آموزش و پرورش 

اما پیش از رییس جمهور، حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش در شروع نخستین نشست ششمین مجلس دانش آموزی، از سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش به عنوان قانون اساسی اموزش و پرورش یاد کرد: "با این سند، آموزش و پرورش دارای قانون اساسی شده که سندی نقشه راه این کشور بوده و مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی است."

او  گفت: سند تحول بنیادین در تمام زمینه‌های آموزش و پرورش حرف برای گفتن دارد، بر اساس تدابیر اتخاذ شده در سند تحول بنیادین، کتاب‌های اول دبستان تا پایان دبیرستان یک راه را در پیش می‌گیرند و روش‌های تدریس سنتی جای خود را به روش‌های مدرن می‌دهند.

حاجی بابایی گفت: در تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به سمت فناوریهای جدید حرکت کنیم و معلمان مطابق با تکنولوژی روز روش‌های خود را پیاده می‌کنند، همچنین در این تحول استفاده از بسته‌های آموزشی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

تمامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استخدام آموزش و پرورش می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش درباره دانشگاه فرهنگیان و دانشجویان پذیرفته شده در آن گفت: حداقل شش هزار نفری که دانشگاه ویژه فرهنگیان را انتخاب کردند معدل بالا و بسیاری معدل 20 دارند. این نشان می‌دهد دانش آموزان ممتاز تمایل دارند در این دانشگاه مدارج علمی خود را طی کنند. تمامی این افراد از روز اول ورود به دانشگاه در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان علاوه بر فراگیری دروس روش‌های تدریس را نیز فرا می‌گیرند، چرا که تنها علم در آموزش و پرورش تأثیرگذار نیست، بلکه روش تدریس یکی از موثرترین راه‌های یادگیری است.

حاجی بابایی با اشاره به اجرای نظام آموزش3-3-6 نیز گفت: در میان نظام آموزشی خلاء‌هایی وجود داشت و از سالهای دور اجرای نظام آموزشی جدید در دستور کار آموزش و پرورش بوده و امسال در سخت‌ترین شرایط، گسترده‌ترین کار در آموزش و پرورش اجرا شد.

وزیر آموزش و پرورش محوریت همه فعالیت‌های آموزش و پرورش را تربیت دانش آموزان دانست و گفت: می‌خواهیم دانش آموزانی را تربیت کنیم که به اسلام، ایران، پدر و مادر، رهبر و مملکت خود افتخار کنند.

حاجی بابایی به ساخت شدن مجتمع های آموزشی با معماری ایرانی-اسلامی اشاره کرد و گفت: باید در تمام استان‌ها مدرسه‌ای بسازیم که هر نظاره کننده‌ای بداند این مدرسه متعلق به یک کشور ایرانی اسلامی است و باید در آن مدرسه تمام افتخارات بزرگ کشور نشان داده شود.

نباید دانش آموزانی تربیت کنیم که ذهنشان انباری از فرمول‌های مختلف باشد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تحول بنیادین هیچ وقت پایان‌پذیر نیست، گفت: در مدارس نباید دانش آموزانی تربیت کنیم که ذهنشان انباری از فرمول‌های مختلف باشد ما دانش آموزانی می‌خواهیم که مملو از فضیلت‌های اخلاقی و انسانی باشند.

حاجی بابایی به شش میلیون و 700 هزار دانش آموز دوره ابتدایی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های ورزشی و قرآنی بسیار خوبی برای دانش آموزان دوره ابتدایی تدارک دیده شده و با توجه به مدال آوری دانش آموزان در رقابت‌های بین‌المللی تبدیل به قطب ورزشی آسیا در ورزش دانش آموزی خواهیم شد.

نماینده های 12 میلیون دانش آموز

وزیر آموزش و پرورش درباره مجلس دانش آموزی هم گفت: این مجلس عرصه‌ای است برای ورود استعداد و خلاقیت‌های دانش آموزان تا بتوانند در فعالیت‌های سیاسی اجتماعی کشور حضور پیدا کنند. مجلس دانش آموزی نماینده 12 میلیون دانش آموز در کشور است و می‌خواهد برای آنها نقشه راه را تنظیم کند تا دانش آموزانی با بصیرت، قدرت تفکر و اندیشه وارد جامعه شوند./خبرآنلاین