دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خوابیدن با لنز منجر به نابینایی می شود



 

 

كارشناسان بهداشت و سلامت چشم به كاربران لنزهای چشمی هشدار دادند كه خوابیدن با این لنزها می تواند موجب نابینایی شود.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این كارشناسان می گویند: افرادی كه از لنز استفاده می كنند باید حتما در مواقع مناسب لنزها را از چشم های خود خارج كرده و به روش صحیح و استاندارد تمیز كنند چرا كه آلودگی و بهداشت نامطلوب لنزها می تواند موجب بروز بیماریها و ناراحتی های مختلف چشمی از جمله عفونت قرنیه شود. اگر این قبیل عفونت ها درمان نشوند و مورد بی توجهی و سهل انگاری قرار بگیرند، آسیب دائمی به بینایی فرد وارد می شود و در موارد شدیدتر حتی می تواند فرد را نابینا كند.

به گزارش سایت اینترنتی مای هلت دیلی نیوز، چشم به طور طبیعی دارای یك گارد محافظ در برابر اجسام خارجی است. این عضو از طریق مایعی كه كره چشم را در برمی گیرد و حاوی آنزیم های حفاظت كننده است و با پلك زدن از چسبیدن هر جسم خارجی به سطح خودش جلوگیری می كند. با ان حال برخی از میكروب های بسیار ریز و هوازی از این حصار ایمنی و سیستم دفاعی می گذرند و با نفوذ از لایه محافظ سلولی به قرنیه می رسند.

دكتر سایمون كیلونیگتون متخصص میكروبیولوژی در دانشگاه لیسستر در این باره تصریح كرد: در واقع حمام و سرویس های بهداشتی به هیچ وجه جای مناسبی برای قراردادن و نگهدای از لنزها نیستند و مصرف كنندگان باید همیشه از محلول استریل برای شست و شوی لنزهای خود استفاده كنند. همچنین بیش از یك ماه استفاده از ظرف نگهداری لنز می تواند خطرناك باشد و به چشم ها آسیب برساند..... / خبرگزارى ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
گذاشتن و برداشتن صحیح لنز چشم لنز طبی لنز طبی رنگی لنز رنگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیر خوابیدن منجر به افزایش وزن می‌شود



دیر خوابیدن,عوارض دیر خوابیدن,افزایش وزن,چاق شدن

بیدار ماندن تا دیروقت باعث افزایش وزن می شود

 

دیر خوابیدن منجر به افزایش وزن می‌شود
برای بسیاری افراد، بزرگسالی و نوجوانی دوره‌ای پر از شب نخوابیدن است اما یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که این بیدار ماندن تا دیروقت اثراتی بر افزایش وزن افراد دارد.
محققان آمریکایی دانشگاه کالیفرنیا در برکلی و همکارانشان در دانشگاه کلمبیا نشان دادند که هر چه یک فرد جوان یا نوجوان دیرتر به رختخواب رود، با احتمال بیشتری به اضافه وزن دچار می‌شود. به گفته محققان، این نخستین تحقیق مشاهده‌ای است که به بررسی ارتباط میان زمان خواب و توده بدنی (BMI) در بین گروه‌های سنی مختلف می‌پردازد.

 

آن‌ها دریافتند که هر چه افراد در سنین نوجوانی و جوانی دیرتر به رختخواب بروند، در طول یک دوره پنج ساله وزن بیشتری اضافه می‌کنند. به ازای هر ساعت دیر رفتن به رختخواب، توده بدنی 2.1 کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش سازمان‌های بهداشتی، نوجوانان 14 تا 17 ساله نیاز دارند که در هر شبانه روز هشت تا 10 ساعت خواب دریافت کنند در حالی که افراد جوان در سنین 18 تا 25 سالگی به حدود هفت تا 9 ساعت خواب در شبانه‌روز نیاز دارند.

 

نتایج یک پژوهش حاکی از آن است که تنها 31 درصد از دانش آموزان دبیرستانی دست کم از هشت ساعت خواب شبانه برخوردارند و تقریبا 30 درصد از بزرگسالان گزارش می‌کنند که شب‌ها کمتر از 6 ساعت می‌خوابند. کمبود خواب می‌تواند سلامتی را دستخوش مشکلاتی کند. خواب ناکافی نیز حتی می‌تواند خطر ابتلا به سرماخوردگی را افزایش داده و منجر به بروز نشانه‌های اولیه بیماری‌ قلبی شود.

نتایج این پژوهش در مجله Sleep منتشر شده است.

منبع : isna.ir