دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خلاصی از دندان‌درد با خوردن پنیر!



دندان‌درد,درد دندان,راههای کاهش درد دندان

خلاصی از دندان‌درد با خوردن پنیر!
پژوهش جدید دانشمندان آکادمی دندانپزشکی عمومی آمریکا نشان داده که پنیر به دلیل برخورداری از قابلیت خنثی سازی اسید پلاک دندان می‌تواند حفره‌های دندانی را کاهش دهد.محققان دریافتند که این محصول لبنی تخمیر شده محیط دهان را قلیایی‌تر می‌کند که نیاز به درمان‌های دندانی را کاهش می‌دهد.
آنها همچنین دریافتند که پنیر یک غشای محافظ در اطراف دندان‌ها ایجاد می‌کند.هرچه pH سطح دندان بالاتر باشد، محافظت بیشتری از دندان‌ها در برابر سایش دندانی ایجاد می‌شود. این سایش منجر به ایجاد حفره در دندانها می‌شود که باید آنها را پر کرد.
در این پژوهش 68 کودک بین 12 تا 15 سال به سه گروه تقسیم شدند. به یک گروه به طور روزانه پنیر چدار داده شد، به گروه بعدی ماست بدون شکر و به گروه سوم مصرف یک لیوان شیر به اضافه شستشوی دهان بعد از مصرف آنها تجویز شد.سطح pH بر روی پلاک دندان این افراد پیش از آزمایش و 10، 20 و 30 دقیقه پس از آن سنجیده شد.
در آن دسته از افرادی که از رژیم ماست یا یک لیوان شیر برخوردار بودند، هیچ تغییری در سطح pH دهان دیده نشد. اما آن دسته از افراد که پنیر مصرف کرده بودند، در هر بار مصرف، سطوح افزایش یافته pH را نمایش داده بودند.
محققان بر این باورند که خوردن پنیر باعث افزایش بزاق در دهان شده که یک راه طبیعی بدن برای تامین سطح pH سالم است.
علاوه بر آن، پنیر، ترکیبات شیمیایی آزاد می‌کند که می‌تواند یک لایه محافظ بر روی دندانها برای محافظت از آنها در برابر حملات اسیدها به مینای دندان ایجاد کند.نتایج این پژوهش در مجله General Dentistry منتشر شده است...../isna.ir


ویدیو مرتبط :
دندان درد و دل درد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف دندان در گوش مردی که ۳۳ سال گوش درد داشت!



 

 

کشف دندان در گوش مرد

 

 

پزشکان در کانال شنوایی گوش مردی که به مدت ۳۳ سال از گوش درد عجیبی رنج می برد یک دندانشیری را کشف کردند.

 

استفان هیرست یک معدنچی سابق انگلیسی به مدت ۳۳ سال از عفونت و دردهای گوش راست رنج می برد تا اینکه پزشکان مورد بسیار عجیبی را در گوش این مرد ۴۷ ساله تشخیص دادند.

 

پزشکان در کانال شنوایی گوش راست این مرد یک دندان شیری را یافتند که به بخشی از این کانال آسیب رسانده بود.

 

استفان هیرست در این خصوص گفت: "من از زمانی که ۱۴ سال داشتم از گوش درد وحشتناکی رنج می بردم.

 

درد متوقف نمی شد و به همین دلیل نمی توانستم بر روی کارم تمرکز کنم.

 

هیچکس نتوانست دلایل درد من را بفهمد تا اینکه یکروز تصمیم گرفتم آخرین تلاشم را بکنم. به همین دلیل یک وقت ویزیت در بیمارستان هالامشایر در شفیلد گرفتم.

 

به این ترتیب پس از سالها پزشکان یک دندان شیری کوچک را در گوش من پیدا کردند اما نمی توانستم بفهمم که این ماجرا چگونه پایان می یابد." هریست که دو فرزند دارد ۱۵ سال قبل کار معدن را به دلیل وضعیت سلامتی اش ترک کرد.

 

به گفته پزشکان، این دندان می تواند در زمان کودکی داخل گوش این مرد شده و در کانال شنوایی گیر کرده باشد.

 

وی در این خصوص گفت: "وقتی بچه بودم یکبار در مدرسه بین دو نیمکت سر خوردم و بخش راست صورتم محکم به زمین خورد.

 

از آن پس این درد سراغ من آمد و دیگر اجازه نداد که تمرکز کنم و یک زندگی عادی داشته باشم.

 

دیگر حساب دکترهایی را که برای درمان پیش آنها رفته ام از دست داده ام. نمی دانم چرا، اما هیچکس هرگز حضور این دندان شیری را در گوش من کشف نکرد.

 

به هر حال دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است."

منبع:  خبرگزارى مهر