دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

خطر آلزایمر و عدم استفاده از سلول‌های...



 

 

خطر آلزایمر و عدم استفاده از سلول‌های مغزی در سالمندان كاهش می‌یابد

 

 

خطر آلزایمروعدم استفاده از سلول‌های مغزی در سالمندان كاهش می‌یابد

 

 

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با اشاره به طرح حساس ویژه سالمندان كه هم اكنون در حال اجراست، گفت: هدف از اجرای این طرح، حفظ سلامت افراد سالمند است.


معصومه صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار« بهداشت و درمان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینكه با تشكیل كلاس‌های متعدد زبان، علمی پزشكی، علمی اجتماعی، ‌ورزشی، برپایی تورهای تفریحی - جمعی سالمندان توانمند می‌شوند، اظهار كرد: در قالب این طرح سالمندان با تبادل توانایی‌ها متقابلا آموزش می‌بینند و با اجرای سخنرانی، اعتماد به نفسشان افزایش می‌یابد.


وی برگزاری جشن تولد و برنامه‌های تفریحی ماهیانه نظیر كنسرت‌های موسیقی را از دیگر برنامه‌های این طرح برشمرد و افزود: برای تعدادی از سالمندان در سالن اجتماعات انجمن آلزایمر و برای شماری دیگر در انجمن زنان زرتشتی، این آموزش‌ها ارایه می‌شود.


مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با بیان اینكه علاقه‌مندان به شركت، پیش از ورود به این طرح از نظر پزشكی معاینه و تست حافظه می‌شوند، گفت: تست حافظه سالیانه تكرار و نتایج آن مقایسه می‌شود.


صالحی نتایج ظاهری اجرای این طرح را رضایت بخش عنوان كرد و افزود: در قالب اجرای این طرح عوامل خطر آلزایمر از قبیل بی سوادی و عدم دانایی و استفاده از سلول‌های مغزی كاهش می‌یابد.


وی به چالش كشیدن مغز، ورزش، جلوگیری از بروز انزوا و گوشه‌گیری و در فكر فرو رفتن و پرهیز از دوری از جمع را از راهكارهای پیشگیری از بروز آلزایمر در سالمندان برشمرد و افزود: انجمن آلزایمر ایران مشاوره‌های حقوقی و روانشناسی به صورت حضوری ارایه می‌دهد. همچنین علاقمندان برای دریافت مشاوره‌های تلفنی می‌توانند با شماره ۴۴۶۳۳۵۵۵ تماس بگیرند.... /  خبرگزارى ایسنا

 



ویدیو مرتبط :
عدم استفاده از جوانان به معنی عدم نو آوری...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لاریجانی: درمان دیابت با استفاده از سلول جنین سقط شده



 

 

 

دیابت

 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، از نتایج اثر بخش استفاده از سلول جنین سقط شده برای درمان بیماران دیابتی خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر محمدباقر لاریجانی در دیدار با مسئولان دانشگاه طب چینی پکن اظهارداشت: با توجه به طراحیهای دقیق نحوه تعاملات دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه طب چینی پکن، حضور هیئت آکادمیک چینی در ایران فرصت خوبی است تا با  بخشی از ظرفیتهای علمی کشور آشنا شوند.

وی با اشاره به روشهای نوین در درمان بیماران دیابتی گفت: چند سالی در این مرکز در زمینه انسولین خوراکی کار کردیم، بعد تحقیقات خود را بر روی روشهای استفاده از سلول جنین سقط شده و مغز استخوان بیمار شروع کردیم و خوشبختانه نتایج آن اثر بخش بود و برای درمان بیماران از آن استفاده می کنیم.

لاریجانی افزود: داروی جدید آنژی پارس از دیگر تحقیقاتی است که  برای درمان پای دیابتی مورد استفاده قرار می گیرد و مقالات متعددی نیز از آن منتشر شده است.

وی با ابراز امیدواری از توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه طب چینی پکن افزود: خوشبختانه کشور چین ظرفیتهای زیادی دارد و امیدوارم با توجه به دیدگاهی که در کشور ما برای همکاری با چین وجود دارد و نشستهای مختلفی که با هم داشتیم زمینه همکاریهای آینده دو دانشگاه فراهم شود..../تحلیل:عصرایران