دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

حیوانات خانگی و دام ها از عوامل ایجادکننده...



 

حیوانات خانگی و دام ها از عوامل ایجادکننده بیماری های قارچی است

 

 

حیوانات خانگی و دام ها از عوامل ایجادکننده بیماری های قارچی است .حیوانات خانگی و دام ها از عوامل ایجاد کننده بیماریهای قارچی و شیوع انواع کچلی است.


دکتر" امیریزدان پرست "افزود: حیوانات موجب انتقال عفونت های قارچی پوستی شده و همچنین باعث شیوع انواع کچلی مختلف می شوند، از این رو باید نکات بهداشتی را در مورد تماس با حیوانات خانگی رعایت کنیم.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد شیوع بیماری قارچی کچلی افزود: در آرایشگاه ها در صورت آلودگی وسایلی مثل کلاه، لباس، حوله ، شانه و حتی ماشین های اصلاح ، سرتراشی و قیچی های آرایشگاه این بیماری منتقل می شود.

وی افزود: حتی پشت صندلی سینماها و اتوبوس ها ، دیوار و کف حمام های عمومی و اسکناس های آلوده نیز موجب انتقال و گسترش این بیماری می شود.

یزدان پرست ادامه داد: کودکان بالای چهار سال نسبت به عفونت کچلی سر حساس ترند و مهمترین عامل در انتقال سریع عفونت، تماس افراد ناقل یا بیمار با افراد سالم است.

وی با بیان این که فراوانی عفونت های قارچی بیمارستانی در سال های اخیر افزایش یافته است ، گفت : امروزه یکی از مشکلات بهداشتی موجود در بیمارستان ها ، مهار عفونت های قارچی است و میزان پیدایش عفونت های قارچی در بخش مراقبت های ویژه بیشتر از سایر قسمت های بیمارستان است که بسیاری از این موارد به علت مصرف طولانی مدت کاتترهای (رگ های مصنوعی)عروقی است.

یزدان پرست خاطرنشان کرد: بیماری های قارچی پوستی می تواند در اثر انتقال و استقرار قارچ روی دست کارکنان بخش های مختلف بیمارستان و گونه های دیگری از این عفونت در بیماران ناتوان و بستری در بیمارستان شیوع یابد.

وی گفت: همچنین تعدادی از قارچ ها از طریق خاک منتقل می شود، بنابراین بعد از کار در باغچه و تماس با خاک ، باید دست ها را حتما ضدعفونی کرد.

این متخصص یادآور شد: لنفوم، پیوند مغز استخوان یا پیوند اعضا ، دیابت، سوختگی های شدید ، تولد نارس، شیمی درمانی ، مصرف داروهای تضعیف کننده ایمنی، مصرف آنتی بیوتیک ها ، کاتتر و بستری شدن طولانی مدت در بیمارستان از عوامل مستعد کننده برای بروز عفونت های قارچی است.

وی تاکید کرد: گاهی اوقات در اثر تجویز نادرست آنتی بیوتیک ها ، اجازه رشد بیش از حد به قارچ ها داده می شود؛ بنابراین روش های اصلی کنترل عفونت برای پیشگیری از استقرار قارچ در کاتترهای داخل عروقی باید حتما رعایت شود، به طور مثال رعایت بهداشت دست، به خصوص مالیدن الکل و دتول ( ماده ضدعفونی ) به دست ها قبل از گذاشتن هر نوع کاتتر و نیز تعویض بموقع کاتتر ضروری است.

به گفته این متخصص روش دیگر کنترل عفونت قارچی شامل محدود کردن وسعت و زمان درمان آنتی بیوتیک و انتخاب داروی مناسب برای قارچ است.... / خبرگزارى جمهورى اسلامی (ایرنا)


ویدیو مرتبط :
کلیپ دیدنی از حیوانات خانگی (دزدگیر خانگی:D)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقص سیستم شناسایی، سارق حیوانات خانگی را به دام انداخت



نقص سیستم شناسایی، سارق حیوانات خانگی را به دام انداخت

با وجود استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی گسترده نقص عملکرد بسیاری از سیستم‌ها باعث شناسایی اشتباه افراد و حتی حیوانات خانگی با دزدها شده است.

کارشناسان نوعی سیستم ایمنی فوق هوشمند طراحی کرده‌اند که به صاحبخانه اجازه می‌دهد هر نوع فعالیت غیرمعمول را در خانه شناسایی و چنانچه این فعالیت متعلق به یک سارق بود، بلافاصله مقامات پلیس را مطلع کند.

گفتنی است، علاوه بر وجود یک دوربین که می‌تواند هر لحظه از خانه فیلم‌برداری و عکس‌برداری انجام دهد، این سیستم در صورتی که فرد درب خانه، شیشه و یا حتی پنجره‌ها را بشکند و یا از طریق آن‌ها وارد خانه شود را شناسایی کرده و از طریق تلفن همراه و به صورت پیامک و یا از طریق فعال‌سازی سیستم آژیر و اطلاع به مرکز پلیس عمل می‌کند.

با استفاده از این سیستم، کاربرد در هر نقطه از جهان می‌تواند از وضعیت خانه خود آگاه باشد. در عین حال ایرادی که به این نوع سیستم‌های اعلام سرقت گرفته می‌شود، اشتباه سیستم در شناسایی سارقین و حیوانات خانگی افراد است؛ به طور مثال چندی قبل سیستم مشابه اعلام سرقت یک شرکت انگلیسی، حرکت قناری خانواده را به اشتباه، حرکت دزد شناسایی کرده و نیروهای پلیس را به خانه کشانده بود.

همچنین در مواردی به اشتباه حرکت سایر حیوانات مانند سگ، گربه و حتی مار خانگی نیز با حرکت دزد به صاحب منزل و ایستگاه پلیس اطلاع داده شده است.

اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران