دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

حل مسأله پیچیده نیوتن توسط نوجوان 16 ساله هندی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حل مسأله پیچیده نیوتن توسط نوجوان 16 ساله هندی

یك نوجوان 16 ساله موفق به حل معمایی شده كه جهان ریاضیات را برای بیش از 350 سال درگیر خود كرده بود.

ایسنا:  شوریا ری پس از حل مسائلی كه اسحاق نیوتن طراحی كرده بود، به عنوان یك نابغه شناخته شده است.

این دانش‌آموز هندی ساكن آلمان موفق به حل نظریه دینامیك ذره بنیادی شده كه فیزیكدانان پیش از آن تنها با رایانه‌های قدرتمند قادر به محاسبه آن بودند.

راه‌حلهای وی بدین معنی است كه دانشمندان اكنون می‌توانند مسیر پروازی یك توپ پرتاب شده را محاسبه و سپس چگونگی برخورد آن آن با دیوار و بازگشت آن را پیش‌بینی كنند.

شوریا ری پس از یك اردوی مدرسه به دانشگاه درسدن با این مسائل روبرو شد كه استادان آنجا مدعی غیرقابل رمزگشایی بودن آنها بودند.

ری در این مورد توضیح داد: در آن زمان بود كه من از خودم پرسیدم: چرا كه نه؟ فكر می‌كنم این تنها یك نوع سادگی دانش‌آموزی بود كه باور نداشتم راه‌حلی وجود نداشته باشد.

وی در سن شش سالگی شروع به حل معادلات پیچیده كرده ولی خود را نابغه نمی‌داند.

وی در سالهای كودكی از طریق پدر خود با مسائل حساب و ریاضی آشنا شد. ری چهار سال پیش از كلكته به آلمان مهاجرت كرده است. هوش وی به زودی در مدرسه مورد شناسایی قرار گرفته و دو سال جهش كرد./ایسنا


ویدیو مرتبط :
طرح مسأله و حل مسأله - دکتر هلاکویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حل معما پیچیده نیوتن توسط نوجوان 16 ساله


شوریا ری پسر 16 ساله ای است که یکی از پیچیده ترین مسائل ریاضی را که 350 سال پیش توسط ایساک نیوتن مطرح شده و علم ریاضیات هنوزموفق به حل آن نشده بود، حل کرده است.

 
 


صبح بخیر: شوریا ری پسر 16 ساله ای است که یکی از پیچیده ترین مسائل ریاضی را که 350 سال پیش توسط ایساک نیوتن مطرح شده و علم ریاضیات هنوزموفق به حل آن نشده بود، حل کرده است.

به گزارش صبح بخیر به نقل از دیلی میل، شوریا از سن 6 سالگی به بعد شروع به حل این مسئله کرده است.

اگرچه شوریا خود را یک نابغه نمی داند ولی حل چنین مسئله پیچیده ای باعث شده تا به او لقب نابغه بدهند. این نوجوان آلمانی 2 نظریه ذرات بنیادی را حل کرده است که دانشمندان تنها با استفاده از کامپیوترهای بسیار قوی موفق به حل آنها شده بودند.

حل این نظریه ها به این معناست که از این به بعد دانشمندان خواهند توانست مسیر پرواز یک توپ پرتاب شده را محاسبه و چگونگی برخورد آن با دیوار و سپس باز گشتش را پیش بینی کنند.



شوریا چندین سال پیش از طرف مدرسه به دانشگاه درسدن رفته و در آنجا از استادان دانشگاه شنیده بود که این مسائل غیر قابل حل هستند. شوریا می گوید "از خودم پرسیدم چرا غیر قابل حل باشند؟  ذهن کودکانه من نمی توانست بپذیرد که مسئله ای غیرقابل حل باشد."

شوریا ادامه می دهد " خیلی چیزها هستند که دلم می خواست در آنها بهتر باشم. مثلاً فوتبال. اما من سال هاست از زیبایی پیچیده ریاضیات لذت می برم."

شوریا و خانواده اش 4 سال پیش از کلکته به آلمان آمدند و شوریا حالا آلمانی را به راحتی صحبت می کند. پدر او یک مهندس است و با دادن مسئال ریاضی به او، مغز او را مورد آزمایش قرار داده است. هوش او خیلی زود به پدرش و معلمانش ثابت شده و به همین دلیل شوریا در دو کلاس جلوتر از همسن و سال ایش درس می خواند.