دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

حقایق ترسناک در مورد ویتامین E



 

 

سرطان پروستات , قرص های ویتامین E

 

اگر شما هم جزء آن دسته از مردانی هستید که معمولا از قرص های ویتامین E استفاده می کنید تا از مبتلا شدن به سرطان پروستات و ناراحتی های قلبی پیشگیری کنید بهتر است که این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، چیزی در حدود 40 درصد مردان در آمریکا از قرص های حاوی این ویتامین استفاده می کنند اما بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته توسط موسسه ملی مطالعات سرطان در ایالات متحده استفاده طولانی مدت از این ویتامین احتمال ابتلا به سرطان پروستات را 17 درصد افزایش می دهد.

ویتامین E برای حفظ سلامت بدن انسان بسیار مهم و حیاتی است. این ویتامین باعث می شود که بدن انسان بتواند مواد مغذی حل شده در چربی را جذب کند و باعث گشادی رگ ها شده و با روان کردن جریان خون از سکته قلبی جلوگیری می کند.

همچنین این ویتامین دارای آنتی اکسیدان هایی است که با تقویت سیستم ایمنی بدن انسان، مقاومت در برابر سرطان را افزایش و احتمال ابتلا به آن را کاهش می دهند.

بر اساس این نظریات بود که معمولا متخصصین به مردان مسن تر توصیه می کردند که با خوردن قرص های حاوی ویتامین E احتمال ابتلای به سرطان پروستات را کاهش دهند. اما چگونه است که بر اساس تحقیقات جدید این ویتامین سرطان زا شناخته شده است؟

دکتر"اریک کلین" متخصص کلیه و مجرای ادرای اینگونه توضیح می دهد: در این زمینه دو نظریه وجود دارد، اول اینکه در زمانی که شما بیش از حد ویتامین E مصرف کنید بدن شما قادر نخواهد بود تا سایر ویتامین های مورد نیاز برای مقابله با سرطان را جذب کند.

نظریه دوم به این شکل است که ویتامین E در اصل غده سرطانی را تغذیه و تشویق به رشد می کند. این مسئله تنها درباره این قرص ها بلکه در مورد سایر قرص های ویتامین نیز مصداق دارد.

بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی 68 آزمایش کلینیکی در سال 2007 میلادی قرص های بتاکارتوئن، و ویتامینهای A و E نزدیک به 5 درصد احتمال مرگ را افزایش می دهند.

تحقیق دیگری که در سال 2009 بر روی 7000 مرد انجام شد نیز همچنین نشان می دهد که افرادی که دارای ناراحتی قلبی بوده و فولیک اسید و ویتامین B 12 مصرف می کنند از احتمال ابتلای بیشتری به سرطان برخوردار هستند.

همچنین بر اساس تحقیق انجام شده بر روی افراد سیگاری که از قرص های ویتامین A و بتاکارتئون استفاده می کنند نیز مشخص شد که این افراد بیشتر در معرض نارسایی های شش و ریه هستند.

البته نباید فراموش کرد که معنی این مطالب این نیست که ما باید مصرف قرص های ویتامین را کنار بگذاریم، بلکه باید درست و صحیح و با نظارت پزشکی از آنها استفاده کنیم.../بولتن


ویدیو مرتبط :
نقش اصلی ویتامین E در بدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده از ویتامین E در کرم‌های آرایشی



 

ویتامین E

 

ویتامین E‌ جزو ویتامین‌های قابل حل در چربی است و خانواده توکوفرول‌ها را گرد هم آورده است. آلفا توکو فرول فعالیتی آنتی‌اکسیدانی دارد و از جالب‌ترین نوع توکوفرول‌ها است. از جمله باقی آنها می‌توان به بتاتوکوفرول، گاماتوکوفرول و دلتا توکوفرول اشاره کرد. ویتامین E در روغن‌های گیاهی مثل روغن بادام، دانه گندم، زرده تخم‌مرغ و به مقدار کمتر در میوه‌ها و سبزی‌ها یافت می‌شود. ویتامین E می‌تواند از ما در برابر آثار مضر رادیکال‌های آزاد که به طور طبیعی حین فعالیت‌های طبیعی بدن یا در اثر مواجهه با عوامل محیطی مثل اشعه‌های ماورای بنفش یا آلودگی به وجود می‌آیند، دفاع کنند. از ویتامین E در کرم‌های آرایشی نیز بهره گرفته شده تا از پیری پوست جلوگیری کنند.این ویتامین وقتی با ویتامین C، سلنیوم و گلوتاتیون همراه شود موثرتر عمل می‌کند.

 

فواید ویتامین E برای پوست ویتامین E را می‌توان به شکل طبیعی یا صنعتی تولید کرد. اگر فرمول آن از آلفاتوکوفرول آغاز شود طبیعی و اگر با دل آلفا توکوفرول شروع شود یعنی صنعتی است.

 

 

ویتامین E فواید بی‌شماری برای پوست دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

خاصیت آنتی‌اکسیدانی: ویتامین E روند پیری پوست را کند کرده و از غشای سلولی که از اسیدهای چرب اشباع نشده پلی ساخته شده‌اند و نسبت به اکسیداسیون بسیار حساس‌اند، محافظت می‌کند.


خاصیت ضد التهابی: ویتامین E با جلوگیری از آزاد شدن برخی آنزیم‌ها یا میانجی‌های مسوول التهاب از بروز التهاب پیشگیری می‌کند.

 

ویتامین E

 

محافظت در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه‌ ماورای بنفش :استفاده از کرمی که حاوی ویتامین E است قبل از قرار گرفتن زیر نور آفتاب می‌تواند احتمال ایجاد چروک و تومورهای سرطانی را کاهش دهد.

 

خاصیت مرطوب‌کنندگی: ویتامین E با مقاوم کردن قشر نازک هیدرولیپیدی پوست را مقاوم کرده و رطوبت آن را حفظ می‌کند.

 

محرک حرکات زیرپوستی: ویتامین E با تحریک سلول‌های رگ‌های خونی سبب افزایش حرکت زیرپوستی می‌شود و به عبارتی خون را زیر پوست به جریان می‌اندازد. ·

 

 

مصرف مکمل ویتامین E لازم است؟

 

معمولا در کشورهای صنعتی کسی مبتلا به کمبود ویتامین E نیست. تنها افرادی که دچار مشکلات جذب از دستگاه گوارش‌اند یا رژیم بسیار فقیر از نظر چربی دارند دچار کمبود ویتامین E می‌شوند. به هر حال قبل از مصرف مکمل باید در رابطه با میزان مصرف و مدت زمان مصرف با پزشک مشورت کنید.

منبع: Sante magazine‌