دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

حقایقی در مورد " UFO " ها



حقایقی در مورد " UFO " ها

اگر تصور می کنید که موجودات فضایی و بیگانگان واقعی هستند و یا نیستند و اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آنها هستید این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، مسئله وجود موجودات فضایی و بشقاب پرنده های ناشناس سالهاست که در جهان ما بحثهای زیادی را به وجود آورده است و بسیاری از کارشناسان در رد و تایید آن صحبتهای زیادی انجام دادند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با نکاتی در مورد این موجودات و بشقاب پرنده ها آشنا کنیم.

 

 

موجودات فضایی, بشقاب پرنده, عکس بشقاب پرنده ها

 

 

موجود فضایی در اتاق تشریح

یکی از تصاویری که در این حوزه منتشر شده و سر و صدای فراوانی را ایجاد کرد، تصویری بود که توسط شخصی به نام "ری سنتلی" در دهه 90 تصویری از یک اتاق تشریح را منتشر کرد که در آن چندین نفر بر روی یک موجود شبیه به انسان با سری بزرگ و بدون مو و چشمان بزرگ در حال تشریح هستند. این تصویر در زمان خود جنجال بسیاری را بر پا کرد. اما در سال 2006 او اعلام کرد که این تصویر ساختگی است اما نه تمام آن و بلکه یک تصویر باسازی شده از یک تشریح واقعی بر روی یک موجود بیگانه است.

 

 

موجودات فضایی, بشقاب پرنده, عکس بشقاب پرنده ها

 

 

مجله هایی برای بیگانه ها

نشریه های فراوانی در سرتاسر دنیا به پوشش این موضوع می پردازند. نشریاتی همچون " Globe " ، " National Enquirer " و یا " weekly world news " که همیشه با تیترهای جنجالی به این موضوع می پردازند. البته مردم پس از سالها گول تیترهای عجیب این نشریات را نمی خورند ، تیترهایی مثل : روسها یک بشقاب پرنده را ساقط کردند، یک سفینه دو تنی بیگانه در استرالیا کشف شد و یا " بیگانه ها صورت من را دزدیدند" . نکته جالب اینجاست که این نشریات در بسیاری از موارد به راست بودن مطالب خود اصرار دارند.

 

 

موجودات فضایی, بشقاب پرنده, عکس بشقاب پرنده ها

 

 

ناحیه 51

یکی از رازآلودترین نقاط جدید ، در صحرای نوادای آمریکا محلی به نام "ناحیه 51 " است که محل آزمایش جدیدترین فناوری های نظامی آمریکا خصوصا در بخش هوایی است. در سالهای اخیر گزارشات بسیاری در مورد رویت اشیاء عجیب پرنده و یا شکسته شدن دیوار صوتی در این منطقه شنیده شده است. در سال 1947 در شهر "روزول" در ایالت نیو مکزیکو یک بالن تحقیقاتی سقوط کرد . البته این توضیحی بود که دولت آمریکا ارائه کرد. اما شاهدین عینی خبری از وسیله بسیار متفاوت می دادند: یک سفینه فضایی.

 

 

موجودات فضایی, بشقاب پرنده, عکس بشقاب پرنده ها

 

 

تصاویر بشقاب پرنده ها

پس از حادثه نیومکزیکو بود که بسیاری از ماجراجویان در سرتاسر دنیا به دنبال شکار تصویری از این بشقاب پرنده ها رفتند. از آن تاریخ به این سو تصاویر بسیار زیادی از این بشقاب پرنده منتشر شده است. واقعا نمی توان حقیقی بودن و یا ساختگی بودن بسیاری از این تصاویر و یا تصاویر ویدئویی را اثبات کرد. بعضی از افراد تصاویری تهیه کردند که بسیاری از دانشمندان و کارشناسان امور عکاسی نتوانستند خدشه ای بر حقیقت آن وارد کنند و ناخودآگاه این سوال را از خود پرسیدند: پس ما در این جهان تنها نیستیم؟

 

حلقه های کشتزار

در بسیاری از کشتزارهای گندم و جو در دنیا اشکالی با خم شدن ساقه های محصولات با نظمی خاص ایجاد می شود. بعضی از این اشکال توسط خود کشاورزان و یا حیوانات و یا در اثر وزش باد تشکیل می شود. اما بعضی از کارشناسان معتقد هستند که تعدادی از این اشکال توسط بیگانگان ایجاد شده و در حقیقت نشانه هایی برای ما ساکنین زمین است. برای نمونه تصویری که در بالا آمده است یک نقاشی است که در سال 1998 برای وزارت دفاع انگلستان فرستاده شده است و توصیف سفینه ای است که اهالی ادعا می کنند در زمان درست کردن اشکالی بر روی مزرعه خود دیده اند. /باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حقایقی درباره چشم های نوزادان



 

 

حقایقی درباره چشم  های نوزادان

 

 

تکامل دید نوزاد و کودک امری بسیار پیچیده و پیشرفته است که با تکامل چشم ها و مراکز اختصاصی مغزی و تحت فرمان ژنتیکی انجام می شود. چند روز پس از تولد، نوزاد در مقابل نور شدید باید چشمک بزند.

 

مردمک نوزاد در تولد در مقابل نور باز و بسته می شود ولی این فعل و انفعال به علت تنگی شدید مردمک ممکن است مورد توجه والدین واقع نگردد. در ۶ هفتگی، نوزاد باید به نگاه والدین توجه کند و دید خودش را متوجه آنها نماید. در ۲ یا ۳ماهگی باید اشیای رنگی را مورد توجه قرار دهد و آنها را لمس کند.

 

حرکات غیرمتقارن دو چشم و احساس لوچ بودن چشم ها در نوزاد تا ۴ماهگی غیرطبیعی نیست ولی پس از ۴ماهگی اگر چشم انحراف داشته باشد، قطعا طبیعی نبوده و باید به چشم پزشک متخصص ارجاع شود.

 

عدم توجه به والدین در چند هفتگی و مالش شدید چشم ها با دست علایم عدم دید طبیعی در نوزاد است و باید به آن توجه خاص کرده و به چشم پزشک مراجعه کرد. حرکات چرخشی چشم ها (نیستاگموس) که در ۲ماهگی آغاز می شود نیز طبیعی نیست و باید به چشم پزشک مراجعه کرد. در تولد، رنگ قرنیه، عدسی چشم و محیط درونی چشم شفاف است و هرگونه کدورت و سفیدی در این مسیر غیرطبیعی بوده و لازم است نوزاد معاینه دقیق شود.

 

رنگ عنبیه نوزادان اکثرا در اثر تشکیل نشدن سلول های رنگینه ای سطحی عنبیه کم رنگ و اکثرا آبی رنگ است که به مرور با تشکیل سلول های رنگینه ای پررنگ می شود. در تولد قطر چشم نوزاد (از جلو به عقب) کوتاه تر از قطر چشم بزرگسالان است. ۱۷۰۳ میلی متر در مقابل ۲۳میلی متر بزرگسالان که باعث دوربینی شدید نوزادان می شود.

 

این دوربینی به مرور با بزرگ شدن قطر چشم در کودکی کاهش یافته و ناپدید می شود که می تواند حتی به نزدیک بینی (میوپی) تبدیل شود مسیر خروج اشک از چشم که از کانال هایی به داخل بینی راه دارد، در تولد تکامل یافته ولی ممکن است این مسیر خوب باز نباشد و اشک در چشم باقی بماند ولی به علت ترشح نشدن اشک در چند هفته اول تولد ممکن است به این امر توجه نشود و در ماه های بعد از تولد متوجه آن شویم. والدین می توانند با مالش این مسیر خروجی اشک که از فضای بین چشم و بینی از بالا به پایین به طرف بینی پیش می رود، با مالیدن انگشت یا که از بالا به پایین به باز شدن و به جریان افتادن این مسیر خروجی اشک کمک کنند.

 

یک نوزاد نارس با وزن کم (حدود ۱۵۰۰گرم و سن کمتر از ۷ماه جنینی) حتما باید به وسیله چشم پزشک متخصص بررسی شود، به دلیل اینکه تکامل شبکیه تا تولد کامل نیست و تولد زودرس باعث تشکیل بافت ها و عروق غیرطبیعی در سطح شبکیه می شود که نهایتا می تواند به خون ریزی و کنده شدن شبکیه منجر شود. توسط درمان لیزری می توانیم از این گونه عوارض جلوگیری نماییم.

 

والدین باید به هر عارضه و هر نوع امر غیرطبیعی در چشم های نوزاد و فرزند خود توجهی خاص و دقیق داشته باشند، چرا که اکثر این عوامل در صورت تشخیص به موقع قابل پیشگیری و حتی درمان است.

 

منبع:روزنامه سلامت