دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

حضور راننده ای نابینا در یک رقابت اتومبیل رانی



 

 

حضور راننده ای نابینا در یک رقابت اتومبیل رانی!

 

 

اتحادیه ملی نابینایان در آمریکا با همکاری شرکت "ویرجینیا" در حال تکمیل تکنولوژی جدیدی هستند که افراد نابینا می توانند با استفاده از آن خودرویی را با ایمنی کامل برانند.

سازندگان این خودرو می گویند چالش اصلی ساخت خودرویی خودکار نبود که بتواند حمل و نقل یک فرد نابینا را به عهده بگیرد بلکه خلق تکنولوژی سطح مشترک غیر دیداری بوده که می تواند به راننده نابینا در تصمیم گیری های درست هنگام رانندگی کمک کند.

این تکنولوژی سطح مشترک، هر نوع اطلاعاتی درباره اطراف خودرو و موقعیت آن را در اختیار راننده قرار می دهد.

طرح اولیه این خودرو در مسابقه بزرگ DARPA سال ۲۰۰۷ به دلیل خلق خودرویی بدون راننده که می تواند وضعیت ترافیک و محیط اطراف را حس کند به عنوان طرح سوم انتخاب شد.

نمونه تکمیل شده این خودرو قرار است در ژانویه سال آینده در رقابت اتومبیل رانی "دایتونا" در فلوریدا شرکت داده شود.

این ماشین خودروی فورد Escape ارتقا یافته ای خواهد بود که از تکنولوژی های ارتعاشی و هوای فشرده برای ترجمه هر یک از اطلاعات مربوط به جاده و وضعیت ترافیک به علائم فیزیکی برخوردار است.

خودرو از طریق تعدادی از سطوح مشترک غیر دیداری کنترل می شود. برای مثال حسگرها اطلاعاتی در رابطه پیچها و پستی و بلندی های جاده را به دستکش لرزشی راننده انتقال می دهند تا وی بتواند در مورد جهت خودرو درست تصمیم گیری کند.

همچنین جریان هوای فشرده از پشت فرمان به راننده اخطار می دهد جسمی در اطراف خودرو در حرکت است.

هنوز راننده نابینایی که قرار است در مسابقه "دایتونیا" عملکرد این تکنولوژی را به نمایش بگذارد انتخاب نشده است.

به گفته "مارک مورر" رئیس اتحادیه ملی نابینایان حضور چنین خودرویی در مسابقه اتومبیل رانی می تواند حصار تصور غلط و کلیشه ای که از حضور نابینایان و مشارکت آنها در فعالیتهای اجتماعی ممانعت می کند را از بین برده و به جامعه نشان دهد که نابینایان نیز از توانایی هایی برابر با دیگران برخوردارند. تکنولوژیی که سال آینده به همراه راننده ای نابینا در مسابقه اتومبیل رانی "دایتونیا" شرکت خواهد کرد...../تحلیل:مهر



ویدیو مرتبط :
رقابت اتومبیل رانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودروی بدون راننده Audi برای مسابقات اتومبیل رانی


غول خودرو سازی آلمان، آئودی، از برنامه خود برای ساخت خودروی بدون راننده پر سرعت به نام Robby در آینده نزدیک خبر داد. این خودرو، قرار است در مسابقات اتومبیل رانی استفاده شود و از آن به عنوان خودروی پر سرعت و ایمن، نام می‌برند.

 
 
 
 
صبح بخیر: دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، به کمک صنعت اتومبیل سازی آمده است و شاهد تغییرات گسترده در چهره، ویژگی و کارکردهای خودروهای امروزی هستیم که نوید بخش صنعت خودروسازی دهه‌های آینده می‌دهد. طراحی و تولید خودروهای بدون راننده (Self-driving car)، سابقه چند ساله دارد که پیش از این، شرکت Google، در این عرصه فعالیت‌هایی را در آمریکا در دستور کار قرار داده بود. اکنون، آئودی، از بزرگان خودرو ساز اروپا و جهان، قصد دارد سلسله موفقیت‌های خود را در عرصه طراحی و ساخت خودروهای لوکس و ایمن، این بار در حوزه مسابقات اتومبیل رانی، به بوته آزمایش قرار دهد.

 خودروی بدون راننده Audi برای مسابقات اتومبیل رانی
(گزارش پرتال TopSpeed.com از برنامه آئودی جهت ساخت خودروی بدون راننده مسابقه ای)

پرتال تخصصی خودرو، TopSpeed اعلام کرد، آئودی آلمان قصد دارد تا Audi RS7 را که رابی Robby می‌نامد، برای مسابقات اتومبیل رانی، به عنوان خودروی بدون راننده عرضه کند. خودروی بدون راننده یا Self driving یا Driverless، در واقع خودرویی هست که می‌تواند از طریق سیستم هال الکترونیکی و سنسورهای راهبری، بر اساس برنامه از پیش تعیین شده و محیط تعاملی هوشمند، مسیر را پیدا کرده و از نقطه مبدأ، به نقطه مقصد حرکت کند. خودروی بدون راننده آئودی نیز که برای مسابقات اتومبیل رانی تعبیه شده است، چنین ویژگی را با قابلیت‌های تخصصی و امن تر در اختیار دارد. این مدل، مدل RS7 نام دارد که می‌تواند صفر تا 60 را در مدت 6.5 ثانیه طی کرده و سرعتی بالغ بر 149 مایل بر ساعت را به عنوان حداکثر میزان سرعت، ثبت کند.

  خودروی بدون راننده Audi برای مسابقات اتومبیل رانی
(تصویری از خودروی بدون راننده آئودی)

این خودرو، در مسیر 12 لوپ در Sonoma Raceway آمریکا، که یکی از مسیرهای مشهور مسابقات اتومبیل رانی می‌باشد قرار گرفت و توانست ظرف دو ساعت و 1 دقیقه و 1 ثانیه، مسیر را طی کند. البته این مسیر، کاملاً بدون راننده طی شد و تقریب، 46 دقیقه بیش تر از مدت زمانی بود که در ماه جون امسال، توسط نفر اول مسابقات NASCAR آمریکا، طی گردید.

اگر قصد دارید تا این تست موفقیت آمیز را ببینید، ویدئو زیر را که چند روز پیش از این خودرو منتشر شد، کلیک کنید.



 البته، آئودی امیدوار است با تقویت سیستم‌های رانش، الکترونیک و مکانیک و سنسورهای راهبری خودروی مسابقه ای بدون راننده، کیفیت کار را افزایش داده تا این خودرو، یک خودرو امن و با کیفیت برای مسابقات اتومبیل رانی شود. همه فناوری که در این خودرو مورد بررسی و تست قرار می‌گیرد، قرار است در مدل خودروی آئودی به نام Audi A8 که قرار است در سال 2017 میلادی رونمایی شود، استفاده گردد.
 

 خودروی بدون راننده Audi برای مسابقات اتومبیل رانی
(تصویر خودروی رابی در پیست اتومبیل رانی SONOMA آمریکا)

خودروی بدون راننده مسابقه ای آئودی، موسوم به Robby، به راحتی رانندگی می‌کند و برخی‌ها از این خودرو، به عنوان جانشینی برای Bobby، که خودروی بدون راننده اولیه آئودی، یاد می‌کنند. البته "رابی"، حدود نیم تن، از بابی سبک تر است و این قابلیت سبب می‌شود تا با وزن کم تر، راحت سبقت بگیرد و سوخت کم تری مصرف کند و از شتاب بهتری برخوردار شود.

پیش تر، خودروی بدون راننده آئودی به نام TT عرضه شده بود که با مشکلاتی همراه بود و آئودی تلاش می‌کند تا در نسخه امروزیه Robby، این مشکلات فنی و عملیاتی را رفع کند. پیست سرعت سونوما در کالیفرنیای آمریکا، جایی بود که همان طور که در بالا گفتیم، این خودرو تست شد. در واقع مدل RS7، یک نسخه ارتقا یافته از مدل‌هایی است که آئودی آلمان در سال 2014 میلادی آن ها را وارد بازار آمریکا کرد.

 خودروی بدون راننده Audi برای مسابقات اتومبیل رانی
(تصویر نمای داخلی خودروی بدون راننده مسابقه ای آئودی)

آئودی، در واقع مدت‌ها است که بر روی نمونه‌های خودروهای بدون راننده کار می‌کند و مدل‌های A6 و A7، از تجهیزات سخت افزاری بزرگ و پر وزن، به سمت و سوی استفاده از تراشه‌های ریز سوق داده شده‌اند. کاهش وزن قابل ملاحظه رابی در مقایسه با نمونه‌های پیشین، یک دلیل مهم بر توسعه فناوری پیشرفته شرکت آئودی در ساخت خودرویی کم وزن، با قابلیت‌های راهبری و عملیاتی سریع تر و ایمن تر از نمونه‌های پیشین می‌باشد.

پایلوت درایوینگ یا Piloted drving در واقع فناوری خاص آئودی است که شاید در نسل بعدی A8 که از آن به سدان لوکس یاد می‌کنند، قابل مشاهده باشد. این مدل خودرو، یک خودروی هوشمند خواهد بود و می‌تواند، در پارکینگ به طور خودکار پارک شود و با سرعت 60 کیلومتر در ساعت، در جاده حرکت کند.

در ویدئو زیر، خودروی بدون راننده آئودی قابل مشاهده می‌باشد که سال گذشته رونمایی گردید.



مدل R8 که قرار است بزودی رونمایی شود، در تیزر تبلیغاتی چند ماه پیش آئودی، معرفی شد که در ویدئو زیر، قابل مشاهده هست.



گفتی است، آخرین اطلاعات از محصولات و فناوری‌های خودروسازی شرکت آئودی در نشانی audi.com در دسترس هست. اگر به اخبار روزانه این شرکت علاقمند هستید، توییتر این شرکت به نشانی twitter.com/audi را فالو کنید.

قابل ذکر است، آئودی، (Audi) شرکت خودروسازی آلمانی و تولیدکنندهٔ خودروهای لوکس است، که دفتر مرکزی آن در شهر اینگولشتات، ایالت بایرن، آلمان قرار دارد و مدل‌هایش را در ۹ کارخانه، که در ۸ کشور اروپایی مستقر می‌باشند، تولید می‌نماید.

 شرکت آئودی در تاریخ ۱۶ ژوئیه ۱۹۰۹ توسط آگوست هورش و در شهر تسویکاو، آلمان تأسیس شد. این شرکت از سال ۱۹۶۴ یکی از زیرمجموعه‌های گروه فولکس‌واگن به‌شمار می‌آید. آئودی همراه با مرسدس بنز و ب ام و سه خودروساز مشهور و لوکس آلمانی هستند و به‌عنوان پرفروش‌ترین خودروسازان لوکس جهان، شناخته می‌شوند. سهام شرکت خودروسازی آئودی در بازار بورس فرانکفورت معامله می‌شود