دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

حذف گجت‌های دسکتاپی ویندوز



دسکتاپ ویندوز, ترفندهای کامپیوتری

Gadgets مجموعه ای از گجت هایی است که می توان به دسکتاپ ویندوز اضافه کرد

 

ساعت، وضعیت آب و هوا، ماشین‌حساب و حتی بازی فکری پازل از جمله گجت‌هایی است که می‌توانید آنها را به دسکتاپ ویندوز 7 اضافه کنید تا بدون نیاز به برنامه‌های جانبی اطلاعات موردنظر را در زمینه‌های مختلف کسب کرده یا خودتان را سرگرم کنید.

 

این گجت‌ها که برای استفاده از آنها باید روی دسکتاپ کلیک راست کرده و گزینه‌ Gadgets را انتخاب کنید، برای بسیاری از کاربران مفید است و هیچ‌گونه مزاحمتی نیز ندارد، زیرا در صورت فعال‌ نکردن هر یک از گجت‌ها، هیچ تغییر محسوسی در دسکتاپ ویندوز مشاهده نمی‌شود.

 

با این حال برخی کاربران علاوه بر تمایل نداشتن به استفاده از این گجت‌ها، وجود گزینه Gadgets را در منوی کلیک راست ویندوز اضافه می‌دانند. چنانچه شما نیز این گزینه را مزاحم می‌دانید یا به هر دلیل دیگر قصد دارید آن را به‌طور کامل حذف کنید، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

 

1ـ به کنترل‌پنل ویندوز مراجعه کرده و در کادر جستجوی موجود در بالا سمت راست صفحه، عبارت features را تایپ کرده سپس از فهرست نتایج روی گزینه‌ Turn Windows features on or off کلیک کنید.

 

2ـ در پنجره‌ به‌نمایش درآمده فهرستی از امکانات فعال یا غیرفعال در سیستم‌عامل قابل مشاهده است.

برای غیرفعال کردن گجت‌های دسکتاپی کافی است گزینه‌ Windows Gadget Platform را پیدا کرده و علامت چک‌مارک کنار آن را غیرفعال کنید.

 

3ـ در پایان با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره کرده و با فشار کلیک راست ماوس روی دسکتاپ، نبود گزینه‌ Gadgets را در منوی به‌نمایش درآمده بررسی کنید.
منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
نصب و حذف گجت کاربردی مدیاپلیر [اختصاصی راسخون]

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف عبارات جستجو شده در ویندوز XP



 

 

 

سیستم عامل,مدیریت حافظه,ترفند های ویندوز,ویندوز

 

 

 

یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران ویندوز، به جا ماندن ردپا در قسمت‌های مختلف به ویژه محیط Search آن است. به طوریکه پس از هر بار جستجوی یک عبارت در محیط Search، عبارات جستجو شده در حافظه سیستم ذخیره می‌شود. این موضوع ممکن است به هر دلیلی خوشایند شما نباشد. برای پاک کردن عبارات ذخیره شده در قسمت Search بایستی تک تک عبارات را Delete کرد یا از برنامه‌های جانبی استفاده نمود. در صورتی که هم اکنون با استفاده از این ترفند می‌توانید به سریع‌ترین شکل ممکن کلیه عبارات ذخیره شده در محیط Search را تنها با یک کلیک به وسیله یک فایل میانبر برای همیشه حذف کنید.

 

بدین منظور:

از منوی Start به All Programs و سپس Accessories رفته و بر روی Notepad کلیک کنید.

حال در محیط Notepad کدهای زیر را عینأ Copy و Paste نمایید:

 

Option Explicit

On Error Resume Next

Dim p1, p2, p3, WshShell, MyBox

p1 ="HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Search Assistant\ACMru\5001\"

p2 = "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Search Assistant\ACMru\5603\"

p3 = "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Search Assistant\ACMru\5604\"

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

'www.Tarfandcity.com

WshShell.RegDelete p1

WshShell.RegDelete p2

WshShell.RegDelete p3

Set WshShell = Nothing

MyBox = MsgBox("Search History has been cleared.", 4096, "Finished")

 

پس از کپی کدهای فوق، از منوی File بر روی Save as کلیک کنید. سپس فایل را با نام دلخواه و پسوند vbs. ذخیره کنید (به عنوان مثال نام آن را Tarfandcity.vbs قرار دهید).

حالا به مسیری که فایل را ذخیره کرده‌اید مراجعه کنید.

اکنون بر روی فایل مذکور، دوبار کلیک کنید.

خواهید دید که پس از چند ثانیه پیغامی مبنی بر پاک شدن موفقیت‌آمیز عبارات جستجو شده در محیط Search ویندوز نمایان میشود.

شما می‌توانید جهت بالا بردن سرعت کار از این فایل یک Shortcut تهیه کرده و سپس آن را در محیطی مثل Quick Lunch ویندوز قرار دهید تا همواره سریع‌تر به آن دسترسی داشته باشید.

منبع:tarfandstan.com