دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

حذف صبحانه باعث چاقی افراد در بزرگسالی می شود



 

 

 

حذف صبحانه باعث چاقی افراد در بزرگسالی می شود

 

تحقیقات نشان می دهد افرادی که به هر دلیلی وعده غذایی صبحانه را حذف می کنند در بزرگسالی با مشکل چاقی مواجه می شوند.

دکتر مسعود کیمیاگر در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا واحد علوم پزشکی ایران گفت: تقریبا ۱۵ درصد سالمندان و حدود ۳۰ درصد از بزرگسالان از اولین وعده غذایی یعنی صبحانه چشم پوشی می کنند و به هر دلیلی، این وعده را از برنامه غذایی شان حذف می کنند این افراد غافل از آن هستند که در سنین مختلف گرفتار چاقی خواهند شد.

وی تصریح کرد: این افراد چون از وعده شام تا صبح، دچار افت قند خون می شوند و نوسانات ضد خونشان به دلیل عدم مصرف صبحانه جبران نمی شود، گاهی برای رفع گرسنگی فقط به فکر پرکردن شکم هستند و با پرخوری در سایر وعده های غذایی به سلامت خود آسیب می رسانند.

وی توصیه کرد: اگر به تناسب اندام و شادابی خود علاقمند هستید و به آن اهمیت می دهید، بهتر است صبحانه را به هیچ وجه ترک نکنید.

همچنین بررسی ها نشان داده که كودكانی که بعد از صرف صبحانه به مدرسه می روند، قدرت تمرکز و یادگیری بیشتری برای فراگیری دروس دارند و اغلب نمرات بالاتری می گیرند.

دکتر کیمیاگر تاکید کرد: مهم نیست که در وعده صبحانه از چه گروهی از مواد غذایی استفاده می کنید مهم آن است كه حتی صبحانه بسیار مختصر را از برنامه غذایی روزانه خود حذف نکنید...../تحلیل:ایسنا


ویدیو مرتبط :
افراد تنبل و افراد لجباز چگونه باعث پیشرفت میشوند ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شمخانی: لغزش افراد باعث حذف آنها نشود


دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: هیچ‌یک از ما از خطا و لغزش مصون نیست بنابراین اگر کسی از ما دچار لغزش سیاسی، مالی یا اخلاقی شد نباید به سرعت او را حذف کنیم.

خبرگزاری مهر: دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: هیچ‌یک از ما از خطا و لغزش مصون نیست بنابراین اگر کسی از ما دچار لغزش سیاسی، مالی یا اخلاقی شد نباید به سرعت او را حذف کنیم.

امیر دریابان علی شمخانی، در دومین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت در یزد اظهار داشت: فرهنگ بسیجی فرهنگی ناشی از یکی شدن ارتش، سپاه و بسیج در شرایط سخت جنگ است و این فرهنگ امروز درمان بسیاری از دردهای جامعه است.

وی عنوان کرد: بسیجی امروز باید قدر خود و دورانی که در آن زندگی کرد را بداند و مراقب خود و رفقایش باشد و اگر لغزشی رخ داد، در راستای رفع آن بکوشد نه حذف آن.

شمخانی بیان کرد: فرهنگ بسیجی یک دستاورد است و این دستاورد باید حفظ شود و راه آن احترام گذاشتن و ارزش قائل شدن برای یکدیگر است.

وی افزود: اگر کسی از ما دچار لغزش سیاسی، مالی یا اخلاقی شد نباید به سرعت او را حذف کنیم بلکه باید به دنبال رفع مشکل و بازگرداندن فرد از خطا و اشتباه باشیم زیرا امکان لغزش برای همه ما وجود دارد.

دبیر شورای امنیت ملی ادامه داد: ما امروز نیازمند همان وحدت دوران دفاع مقدس هستیم زیرا دشمن هنوز هم دست از سر ما برنداشته و بر نخواهد داشت و پروژه امروز او، ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلاب است.

وی تصریح کرد: امروز اگر کشور جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای منطقه مقتدرانه به پیش می رود، به خاطر رفتار مسئولانه و انقلابی ما است نه رفتار منفعلانه و ماجراجویانه.

شمخانی ادامه داد: این رفتار مسئولانه ناشی از حضور، ‌ درایت، حمایت و راهنمایی رهبری است و ما نیز نباید رفتاری خلاف رفتار رهبری داشته باشیم بلکه باید در مسیر ایشان قدم برداریم.

وی اظهار داشت: رهبری امام خمینی (ره)، خون شهدا و همکاری مردم توانست فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت را ماندگار کند، این فرهنگ بسیجی نیز ناشی از توان نرم ما است و توان نرم ما نیز ناشی از اسلام است.

شمخانی تصریح کرد: با توان نرم می توان مشکل اقتصاد و جامعه را حل کرد البته در عین حال می‌توان توان نرم و فرهنگ بسیجی را یک بار مصرف کرد اما نباید اجازه دهیم این اتفاق رخ دهد.

دومین همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت با حضور جمعی از ایثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس با حضور دبیر شورای امنیت ملی و فرمانده سپاه الغدیر استان یزد برگزار شد.