دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جویدن آدامس موجب پردازش بهتر اطلاعات مغز می شود



 

 

 

جویدن آدامس

 

 

به گفته یك دندانپزشک جویدن آدامس به بهبود حافظه عملی و افزایش توان یادگیری کوتاه مدت و بلندمدت افراد كمك می كند.

دکتر رضا زمانی در گفتگوگفت: مصرف آدامس های حاوی کافئین ممکن است تا حدی بر خواب افراد اثر گذاشته و موجب بی خوابی آنها شود. افرادی که تعداد قابل توجهی از دندان هایشان را با آمالگام (ترکیبی از فلز) پر کرده اند و زیاد هم آدامس می جوند، درواقع مقداری جیوه نیز وارد بدن آنها می شود.

وی افزود: همچنین جویدن آدامس قبل از جراحی های گوارشی با افزایش ترشحات گوارشی احتمال خطر را افزایش می دهد.

زمانی تاكید كرد: علاوه بر آن نه تنها عضلات دهانی بلکه فعالیت عضله زبان نیز هنگام جویدن آدامس افزایش می یابد و به دفع مواد سمی گروهی از عضلات بدن کمک می کند...../تحلیل:ایسنا


ویدیو مرتبط :
آدامس جویدن گوسفند متعجب!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کسب نمرات بهتر با جویدن آدامس!



 

 

 

 

آدامس,نمرات بهتر

 

 

 

پژوهشگران آمریکایی دریافتند: دانش آموزانی که قبل از امتحان، به مدت 5 دقیقه آدامس میجوند، نمراتی به مراتب بهتر از دیگر دانش آموزان کسب میکنند.

 

بر اساس یافته های پژوهشی «سرگئی اونیپر» محقق دانشگاه سنت لورنس، انجام فعالیتهای فیزیکی مختلف میتواند عملکرد دانش آموز را ارتقا دهد و این تحقیق نشان داده که فعالیت فیزیکی حتی میتواند به جویدن آدامس هم محدود شود.

 

وی بر اساس یافته های حاصل از این پژوهش اعلام كرد: جویدن آدامس باید دارای ویژگیهای خاصی باشد تا برای دانش آموز، امتیازاتی داشته باشد؛ اول اینکه باید تنها به مدت پنج دقیقه قبل از امتحان جویده و نیز از جویدن آن در طول جلسه امتحان پرهیز شود.

 

یافته های این پژوهش نشان می دهد: مزایای جویدن آدامس قبل از امتحان، حداكثر 15 تا 20 دقیقه ابتدایی را شامل میشود و بیشتر از آن دوام نمی آورد.