دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جنازه بده، الماس تحویل بگیر!



اخبار,اخبار علمی,ساخت الماس مصنوعی


اخبار علمی - جنازه بده، الماس تحویل بگیر!

فرآیندی که برای این کار به کار گرفته می‌شود نه تنها در نوع خود بی‌نظیر است، بلکه با نهایت دقت و احترام به خاکستر مُرده انجام می‌شود.

الماس یکی از گران‌بهاترین مواد موجود در طبیعت است که طی فرآیندی بسیار طولانی مدت به عمل می‌آید. البته سال‌هاست که بشر شیوه ساخت الماس مصنوعی را نیز آموخته است.

به نوشته ابتکار، در این میان شرکت سوییسی «الگوردانزا» به تازگی آمادگی خود را برای تهیه الماس با استفاده از خاکستر جنازه افراد اعلام کرده است.

طبق اعلام این شرکت، فرآیندی که برای این کار به کار گرفته می‌شود نه تنها در نوع خود بی‌نظیر است، بلکه با نهایت دقت و احترام به خاکستر مُرده انجام می‌شود.

هزینه ساخت الماس با این شیوه متفاوت بوده و از پنج هزار دلار تا بیش از بیست هزار دلار متغیر است. پس از تحویل خاکستر جنازه به این شرکت، ابتدا این ماده مورد تحلیل فیزیکی و شیمیایی قرار می‌دهد و کلیه جزئیات مربوط به آن ثبت می‌گردد. برای ساخت یک الماس نیاز به پانصد گرم از خاکستر باقی‌مانده از جسد فرد است.

گفتنی است از بدن انسان حدود دو کیلو گرم خاکستر ایجاد می‌شود. در مرحله بعد مواد غیرآلی نظیر نمک طعام و اکسیدها از خاکستر جدا شده و ترکیب کربنی لازم برای ساخت الماس آماده می‌شود. اما اصلی‌ترین مرحله پس از این جداسازی صورت می‌گیرد.

در این مرحله، خاکستر به گرافیت و گرافیت به الماس تبدیل می‌شود. این کار نیازمند فشار و حرارت بسیار بالا است و حدود دو هفته نیز به درازا می‌انجامد. این شرکت گزینه دیگری را نیز پیش روی مشتریان قرار می‌دهد و آن هم حکاکی جملات مورد نظر وی که با استفاده از لیزر روی الماس است.

مسئولین شرکت به مشتریان پیشنهاد می‌کنند نام فرد متوفا و تاریخ ولادت و فوت وی را در الماس ساخته شده از خاکستر جنازه وی حک کنند. البته مجموع این کلمات نباید بیش از هفتاد و پنج کاراکتر باشد.

این عبارت‌های حک شده بسیار کوچک هستند و باید با ذره بین آن‌ها را مشاهده کرد. افراد پس از پرداخت مبلغ به شرکت و تحویل خاکستر جنازه عزیز خود، پس سه ماه می‌توانند الماس تهیه شده را تحویل بگیرند.
اخبار علمی - ابتکار


ویدیو مرتبط :
عکس بده جنازه تحویل بگیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک پرسپولیسی جنازه مه‌آفرید را تحویل می‌گیرد(+عکس)



 اخبار ورزشی - یک پرسپولیسی جنازه مه‌آفرید را تحویل می‌گیرد

همانطور که حتما مطلع شدید صبح شنبه مه‌آفرید امیر خسروی اعدام شد.

 او متهم ردیف اول پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی بود که سرانجام به دار مجازات آویخته شد. ظاهرا صبح فردا جنازه مه‌آفرید تحویل خانواده‌اش می‌شود که در این میان شنیدیم امیر عابدینی هم نزدیکان خسروی را همراهی خواهد کرد. در زمان مالکیت امیر خسروی بر داماش، عابدینی مدیرعامل این باشگاه بود. عابدینی در حال حاضر عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس است.

 

اخبار,اخبارورزشی, باشگاه  پرسپولیس


اخبار ورزشی -  بانک ورزش