دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جلوگیری از هدر رفت میلیون‌ها لیتر بنزین در جایگاه‌ها با دستگاه ابداعی محققان



 

جلوگیری از هدر رفتن بنزین , هدر رفتن بنزین

 

یك شركت كانادایی برای رفع مشكل هدر رفت بنزین در جایگاه‌های سوخت‌گیری، نوعی نگهدارنده نازل سوخت‌گیری ابداع كرده كه از افتادن قطرات بنزین بر روی زمین جلوگیری می‌كند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌، «نگهدارنده ترشحات نازل سوخت‌گیری» بسیار ساده بوده و برخلاف دیگر دستگاه‌های بخور شبكه‌ای موجود در آشپزخانه‌هاست.

به گفته شركت «درام اینوویتیو»، نازلهای سوخت‌گیری چكه‌كن، سالانه حدود نیم میلیارد لیتر سوخت را در جهان بر روی زمین هدر می‌دهند. نه تنها این امر برای مصرف كنندگان ضرر دارد، بلكه یكی از منابع آلودگی نیز به شمار می‌رود كه در جو به شكل بخار درآمده و با باران‌ها به طبیعت باز می‌گردد.

این دستگاه به طور مكرر به تركیب خصوصیات تنش سطح و دیفرانسیل فشار برای ایجاد یك خلأ در نازل پرداخته كه تا حد زیادی از ترشح سوخت جلوگیری می‌كند.

اگرچه سوخت باقی مانده در نازل تا حد زیادی در معرض تبخیر قرار دارند، اما تاثیر آن بسیار كمتر از ریختن آن بر روی زمین خواهد بود. در این شیوه حدود 89 درصد از سوخت تلف شده، بازیابی می‌شود.

این شركت همچنین مدعی است كه سیستم آن برای هزینه‌های مصرف‌كنندگان نیز مناسب است؛ چرا كه پولی برای بنزین هدر رفته بر روی زمین پرداخت نخواهند كرد. اگرچه آنها هنوز باید برای سوختی كه درون نازل باقی مانده، هزینه پرداخت كنند!

این دستگاه قابل جایگیری در نازلهای سوخت‌گیری كنونی بوده یا می‌توان آنرا در طراحی‌های جدید ادغام كرد. همچنین می‌توان از آن برای كاهش تلفات هرگونه سوخت توزیعی توسط نازل استفاده كرد.

این شركت در حال حاضر به دنبال بازار و مصرف‌كنندگان برای محصول جدید خود است.... / خبرگزاری ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
۲۵ میلیون لیتر بنزین گمشده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

60 لیتر بنزین مهر از فردا شب در كارت‌ های سوخت



 

 

 

بنزین

 

 

فارس: با توجه به اعلام رئیس ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت كشور مبنی بر اختصاص سهمیه 1 ماهه بنزین به خودروهای شخصی در مهر ماه از فردا شب 60 لیتر بنزین به موجودی كارت‌های سوخت اضافه می‌شود.

محمد رویانیان چند روز پیش در جمع خبرنگاران از تعیین ماهانه سهمیه بنزین از این پس تا قبل از اجرای هدفمندی یارانه ها خبر داد.

به گفته وی، سهمیه بنزین خودروهای شخصی در مهر ماه 60 لیتر تعیین شده و سهمیه خودروهای عمومی در این ماه هم تغییری نمی كند.

سهمیه بنزین خودروهای شخصی پیش از این سه ماهه تعیین می شد و در سه ماه گذشته سهمیه خودروهای شخصی 180 لیتر و ماهانه 60 لیتر بوده است..../تحلیل:فارس