دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جدیدترین ابتکار ایمنی خودروسازان با کیسه هوای خارجی



جدیدترین ابتکار ایمنی خودروسازان, کیسه هوای خارجی خودرو

جدیدترین ابتکار ایمنی خودروسازان با کیسه هوای خارجی

کیسه‌های هوای خارجی که در کناره‌های خودرو باز می‌شوند، جدیدترین ابتکارات ایمنی تولید شده برای صنعت خودروسازی به شمار می‌روند.

این کیسه‌ها از زیر درها در 20 تا 30 میلی‌ثانیه باز شده و از ضربه خوردن کناره‌های خودرو جلوگیری می‌کنند.

طراحان شرکت TRW Automotive اکنون در حال کار بر روی سیستم‌های رادار و دوربین برای شناسایی لحظه دقیق نیاز به باز شدن کیسه‌های هوا هستند.

آنها امیدوارند که بتوانند این فناوری را تا پیش از پایان دهه بر روی خودروهای سالون آلمان نصب کنند.

پروژه ساخت این کیسه‌های هوا توسط اتحادیه اروپا حمایت شده و کار بر روی آن از سه سال قبل در اسپانیا آغاز شده است.

کیسه‌های هوای آزمایش شده از 200 سانتیمتر طول، 70 سانتیمتر ارتفاع و عمق 15 تا 20 سانتیمتر برخوردارند که ظرفیت آنها 200 لیتر است.

سال گذشته شرکت وولوو اولین کیسه‌های هوای خارجی جهان را در نمونه V40 خود رونمایی کرد.

حسگرهای موجود در سپر جلو به ثبت تماس بین خودرو پیش از انفجار درب موتور می‌پردازد. این امر با بکار افتادن کیسه‌های جلو، فرد را از شیشه جلو دور نگه می‌دارد.

در همین حین، شرکت TRW Automotive یک خودروی اکریلیک به اندازه واقعی ساخته‌اند که توسط مدلها برای نمایش عملکرد آن در یک رانندگی نیمه خودکار رانده می‌شود.

این شرکت بر این باور است که خودروها در دهه آینده به سیستمهای ایمنی هوشمندتر مجهز شده که از شرایط جاده پیشی خواهند گرفت.

داده‌های بدست آمده از حسگرها برای عملکرد محافظتی سیستمهای کمک راننده از راننده، سرنشینان و عابران پیاده در شرایط اضطراری مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

در خودروی آکرلیک یک رادار پیشرفته قرار گرفته که می‌تواند برای هشدار به رانندگان از تصادفات احتمالی و عابران پیاده و همچنین کاهش تاثیر ترمز و ترمزهای اضطراری مورد استفاده قرار بگیرد.

یک سیستم کمربند ایمنی جدید فعال نیز در خودرو قرار گرفته اما در یک خودروی واقعی که به شکل ناگهانی متوقف شده، می‌تواند به مدیریت انرژی ساکن در طول تصادف کمک کند. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
کیسه هوای ایمنی برا دوچرخه سوار!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چه سازمان و نهادی پاسخگو و مسئول آلودگی هواست؟/ابتکار : تشکیل جلسه ویژه آلودگی هوای تهران در این هفته



سالمندان رفت و آمد در هوای آلوده را محدود کنند
چه سازمان و نهادی پاسخگو و مسئول آلودگی هواست؟

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به عوارض ناشی از استنشاق هوای آلوده بر لزوم مشخص شدن مسوولی پاسخگو در قبال مبحث آلودگی هوا از جمله آلودگی هوای تهران تاکید کرد.

دکتر محمدحسین تقدیسی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: باید مشخص شود که چه ارگان یا نهادی مسوول مدیریت وضعیت هوا و خصوصا آلودگی هوا در کلانشهرها و از جمله تهران است.

وی در این باره افزود: لازم است مسوولان اجرایی مشخص کنند که چه ارگان یا نهادی باید پاسخگوی شرایط آلودگی هوا باشد. زمانی که مسوولیت‌های مختلف به افراد مختلف منتقل می‌شود، عملا دچار بحران خواهیم شد و به این ترتیب نمی‌توان به سادگی راه حل مناسبی برای آن مشخص کرد.

تقدیسی به عموم جامعه توصیه کرد که در زمان اعلام رسمی قرار گرفتن وضعیت هوا در شرایط هشدار و ناسالم تا حد امکان از رفت و آمدهای غیرضرور و فعالیت در فضای آزاد خودداری کنند.

وی همچنین به سالمندان هشدار داد که در چنین شرایطی تنها در صورت ضرورت در فضای آزاد رفت و آمد داشته باشند و رفتن به مکان‌هایی نظیر پارک‌ها را محدود کنند.

تقدیسی در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از "ماسک‌" در شرایط آلودگی هوا می‌تواند تاثیرگذار باشد، گفت: این فصل بدترین شرایط را از نظر آلودگی هوا خواهیم داشت. در چنین شرایطی شاید تنها ماسک‌های استاندارد بتوانند تا حدودی کمک کننده باشند اما در مجموع تمام این موارد نقش مسکن را دارند؛ باید برای مبحث آلودگی هوا فکری شود.


ابتکار خبر داد: تشکیل جلسه ویژه آلودگی هوای تهران در این هفته

در پی افزایش آلودگی هوای تهران، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از پیگیری و بررسی این موضوع در عالی‌ترین سطح خبر داد.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کاهش آلودگی شهر تهران، در عالی‌ترین سطح مورد توجه ماست، گفت: هفته آینده با حضور وزرای مربوطه و همچنین شهرداری تهران و دیگر مسئولان مربوطه جلسه‌ای در ارتباط با آلودگی تهران و تلاش برای کاهش آن برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین با بیان اینکه هفت شهر ایران به عنوان شهرهای آلوده محسوب می‌شوند، گفت: برنامه‌هایی برای کاهش آلودگی این شهرها داریم.

وی افزود: در سال‌های گذشته برنامه‌هایی برای کاهش آلودگی این شهرها وجود داشت که متاسفانه همه برنامه‌ها متوقف شده بود و ما در تلاش هستیم که این برنامه‌ها را دنبال کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین به نقش و مشارکت مردم در راستای کاهش آلودگی اشاره کرد و بر اهمیت استفاده شهروندان از حمل‌ونقل‌های عمومی به منظور کاهش آلودگی تاکید کرد.

/ایسنا