دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

جایزه "آینده آلمان" به پروفسور ایرانی اهدا شد



اخبار,اخبار علمی  ,اردشیر غفرانی

پروفسور اردشیر غفرانی، پزشک فوق تخصص ریه، جایزه "آینده آلمان" در سال 2015 را دریافت کرد.

  یوآخیم گاوک، رییس جمهور آلمان پنجشنبه شب (12 آذر) در مراسمی در برلین جایزه "آینده آلمان" را به پروفسور غفرانی برای کشف دارویی حیات‌بخش به منظور درمان یک بیماری بسیار خطرناک ریوی اهداء کرد.

وی همچنین مبلغ 250 هزار یورو هم به عنوان جایزه نقدی دریافت کرد.

بیماری فشار خون ریوی پیش از این مرگبار محسوب می‌شد، اما داروی جدید پروفسور غفرانی و گروهش باعث نجات جان بسیاری از افراد شده و همین امر، جایزه «آینده آلمان» را برای وی به ارمغان آورده است.

فشار خون بالا یک بیماری رایج است. اما انواع نادر آن مانند فشار خون ریوی بر هر 50 نفر از یک میلیون انسان تاثیر می‌گذارد که بسیار خطرناک است.

داروی جدید که غفرانی آن را خانواده جدیدی از داروها خوانده، در 50 کشور جهان مورد استفاده قرار گرفته و جان بسیاری از مبتلایان به این بیماری خطرناک را نجات داده است.

پروفسور غفرانی که ریاست تیم عروقی دانشگاه یوستوس لیبگ را هم بر عهده دارد در این مراسم گفت: این جایزه، انگیزه‌ای باورنکردنی برای فعالیت ما ایجاد می‌کند.

جایزه «آینده آلمان» یکی از مهمترین جایزه‌های این کشور است که بر اساس معیارهایی همچون دستاوردهای بدیع و نوآورانه پژوهشی به برگزیدگان اهداء می‌شود.

امسال علاوه بر گروه پژوهشی پروفسور غفرانی، دو گروه دیگر هم نامزد دریافت جایزه آلمان بوده‌اند. ساخت و ساز هواپیما با استفاده از وسایل سبک‌تر توسط دانشمندان شرکت ایرباس و همچنین تکنیکی برای جلوگیری از حوادث رانندگی، دیگر پژوهش‌هایی بودند که رقابت را به گروه پروفسور غفرانی واگذار کردند.


  اخبار  علمی -  ایسنا 


ویدیو مرتبط :
اهدای جایزه آینده آلمان به پروفسور ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جایزه «آینده آلمان» برای دانشمند ایرانی


پایگاه اینترنتی شبکه «دویچه وله» نوشت: دانشمند ایرانی جایزه «آینده آلمان» در سال ۲۰۱۵ را دریافت کرد.

خبرگزاری صدا و سیما: پایگاه اینترنتی شبکه «دویچه وله» نوشت: دانشمند ایرانی جایزه «آینده آلمان» در سال ۲۰۱۵ را دریافت کرد.

یوآخیم گاوک رئیس جمهور آلمان در مراسمی در برلین این جایزه را که شامل مبلغ 250 هزار یورویی است به پروفسور اردشیر غفرانی، پزشک فوق تخصص ریه اهدا کرد.

پروفسور غفرانی و گروه تحقیقاتی اش دارویی حیات‌بخش برای درمان بیمارانی که از فشار ریوی رنج می‌برند، تهیه کرده اند.

جایزه «آینده آلمان» برای دانشمند ایرانی

جایزه آینده آلمان، یکی از مهمترین جایزه‌های این کشور است که بر اساس معیارهایی چون دستاوردهای بدیع و نوآورانه پژوهشی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

امسال علاوه بر گروه پژوهشی پروفسور غفرانی دو گروه دیگر هم نامزد دریافت جایزه «آینده آلمان» بودند.

ساخت هواپیما با استفاده از وسایل سبک‌تر و تکنیکی برای جلوگیری از حوادث رانندگی دیگر پژوهش‌هایی بودند که در رقابت با گروه پژوهشی پروفسور غفرانی شکست خوردند.