دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تکنولوژی در خدمت رانندگان خواب آلود! +ویدئو


کارشناسان سوئیسی در حال طراحی و ساخت نوعی فناوری هستند که نقش بیدار کردن رانندگان خواب‌‍آلود را بر عهده بگیرد و از تصادفات جاده‌ای بکاهد.

 
 
 

صبح بخیر: کارشناسان سوئیسی در حال طراحی و ساخت نوعی فناوری هستند که نقش بیدار کردن رانندگان خواب‌‍آلود را بر عهده بگیرد و از تصادفات جاده‌ای بکاهد.

این فناوری نوعی ردیاب حالات چهره است. دستگاه از یک دوربین، چند منبع نور و یک رایانه برای تحلیل هم‌زمان ویدیو تشکیل شده است. نخستین مشکل این دستگاه شرایط نوری بود که برای برطرف کردن آن از یک دوربین و نورهای مادون قرمز استفاده شده است. به همین منظور، مشکلات ناشی از کمبود نور برطرف شده است و دستگاه می‌تواند در شب و روز، بدون مشکل کار کند.

این دستگاه که محصول مشترک موسسه فناوری سوئیس و گروه خودروسازی پژو سیتروئن است، روی داشبورد و پشت فرمان نصب می‌شود. محققان این پروژه به الگوریتمی دست یافته‌اند که به این دستگاه امکان تجزیه و تحلیل عکس و ردیابی احساسات راننده را می‌دهد.  ضریب دقت آن نیز به طور حدودی، 85 درصد است. این ردیاب می‌تواند با بررسی حرکات پلک، خواب آلودگی راننده را تشخیص دهد. در این حالت موسیقی شلوغی پخش می‌کند یا نور داشبورد را تغییر می‌دهد. البته برعکس آن نیز هست، اگر راننده مضطرب باشد، خودرو موسیقی آرام پخش خواهد کرد.

اولیوه پاژو، مدیر عامل گروه همکاری پژو-سیتروئن معتقد است یک چنین دستگاهی می‌تواند شکاف میان خودروهای کلاسیک و خودروهای کاملا خودکار را پر کند.

آقای پاژو می گوید: «یکی از گام های میانی، تولید خودروی نیمه خودکار است. یعنی خودرو می تواند به خودی خود رانندگی کند اما کماکان به حضور نظارتی راننده نیازمند است.»

در راه رسیدن به خودرویی نیمه خودکار، محققان باید روی راننده تحقیق کنند و به گفته آقای پاژو، کار اصلی این پروژه هم همین است. این محققان در پی آن هستند که در نهایت به سامانه‌ای برای همه خودروها دست یابند و از این طریق از خطرات رانندگی بکاهند.


ویدیو مرتبط :
هارکن (Harken) رانندگان خواب آلود را بیدار نگه می دارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم: تکنولوژی واقعاً جالب در یک موزیک ویدئو






استفاده از تکنولوژی ای بسیار جالب در موزیک ویدئوی




برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و در صورت بروز مشکل هنگام پخش و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

فیلم: استفاده از تکنولوژی ای بسیار جالب در موزیک ویدئوی

در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.