دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تولید پادتن ایدز از شیر گاو/ گام بعدی عرضه کرم ضد ایدز



ایدز,پادتن ایدز,کرم ضد ایدز

محققان استرالیایی با همکاری یک محقق ایرانی اقدام به تولید شیرگاوی کرده اند که سلولها را از ابتلا به اچ آی وی ( ایدز) حفاظت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیر تولید شده توسط این محققان استرالیایی از ملبورن دربرگیرنده پادتنی است که می تواند از تمام سلولهای بدن علیه ویروس "ویروس نقص ایمنی انسانی" حفاظت کند.

گام بعدی این دانشمندان تولید کرمی است که زنان بتوانند با استفاده از آن خود را در مقابل این بیماری محافظت کنند.

دکتر مریت کرامسکی و همکارانش دکتر راب کارتر و بهناز حیدرچی از دانشگاه ملبورن به این نتیجه رسیدند که استفاده از گاوها برای تولید پادتنهای ضد اچ آی وی شیوه ارزان تری نسبت به شیوه های کنونی است.

این محققان با شرکت فناوری زیستی Immuron همکاری کردند تا این شیر را تولید کنند. دانشمندان گاوهای باردار را با پروتئین اچ آی وی واکسینه کردند و نخستین شیری را که گاو پس از تولد گوساله تولید کرد را مورد بررسی قرار دادند.

نخستین شیر آغوز نامیده می شود و به طور طبیعی دارای پادتنهایی برای حفظ گوساله تازه متولد شده درمقابل بیماری است.

این گاوهای واکسینه شده در شیر خود پادتنهای اچ آی وی تولید کردند.

مریت کرامسکی که نتیجه تحقیقات خود را به عنوان یکی از برندگان برنامه ملی " علم تازه" ارائه کرده  در این رابطه گفت: ما توانستیم پادتنهای ویژه در مقابل اچ آی وی از شیر گاو بگیریم. ما این پادتنها را آزمایش کرده و در آزمایشهای آزمایشگاهی دریافتیم که آنها پادتن اچ آی وی هستند و مانع از تأثیر این ویروس در کل سلولهای بدن می شوند.

پادتنهای ضد اچ آی وی گرفته شده از شیرگاو همچنین قرار است به عنوان یک کرم در بازار عرضه شود تا مورد استفاده زنان قرار بگیرد.

در سراسر دنیا 30 میلیون نفر با ویروس اچ آی وی زندگی می کنند و هیچ واکسن موثری تاکنون در این رابطه ارائه نشده است. این تحقیقات با حمایت مرکز استرالیایی اچ آی وی و مرکز تحقیقات ویروس شناسی هپاتیت و همچنین شورای ملی تحقیقات بهداشت و سلامت در استرالیا انجام شده است.... / خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
بیماری ایدز در کمین است - راه های انتقال ایدز + فیلم 18

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید کرم ضد ایدز از شیر گاو



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

امید آتی پزشکان در روند مقابله با ایدز

تولید کرم ضد ایدز از شیر گاو

متخصصان علوم پزشکی استرالیا در یک آزمایش جدید ادعا کرده‌اند که شیر گاو برای حفاظت از بدن در برابر عفونت ایدز مفید است.

این متخصصان می‌گویند: از شیر گاو می‌توان کرم‌هایی با قیمت‌های مناسب تولید کرد که از انسان در برابر بیماری ایدز مراقبت کنند.

دکتر ماریت کرامسکای سرپرست این مطالعه در دانشگاه ملبورن با انجام یک مجموعه آزمایشات جدید متوجه شد: وقتی گاوهای حامله با یک پروتئین اچ آی وی واکسینه شوند، اولین شیری که پس از وضع حمل از گاو مادر تولید می‌شود و Colostrum نام دارد حاوی مقادیر زیادی از آنتی‌بادی‌هایی است که از گوساله تازه متولد شده در برابر ویروس ایدز حفاظت می‌کنند.

به نوشته روزنامه هرالدسان، دکتر ماریت و دستیارانش بر اساس این یافته ایده جدیدی شامل تولید نوعی کرم ضد ایدز از شیر گاو ارائه کرده‌اند که معتقدند با این شیوه می‌توان از انتقال ایدز به زنان به میزان چشمگیری جلوگیری کرد.

متخصصان استرالیایی در مرحله بعدی مطالعات خود به آزمایش و بررسی دقیق میزان کارآیی و ایمنی این روش جدید مقابله با ایدز خواهند پرداخت./ایسنا