دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تولید واکسن جدید نویدبخش درمان ایدز



واکسن ایدز,تولید واکسن درمان ایدز,ویروس ایدز

تولید واکسن جدید نویدبخش درمان ایدز

محققان دانشگاه اورگان موفق به ساخت واکسنی شدند که به نظر از قابلیت پاکسازی یک نوع ویروس عامل بیماری ایدز از بدن برخوردار است.

به گزارش ایسنا، این واکسن نویددهنده که در موسسه درمان ژنی و واکسن دانشگاه اورگان ساخته شده، با استفاده از یک شکل اولیه غیرانسانی اچ‌آی‌وی موسوم به ویروس نقص ایمنی میمونی (SIV) مورد آزمایش قرار گرفته که عامل بیماری ایدز در میمونها است.

به گفته دانشمندان، جدیدترین پژوهش‌ها نشان داده که واکنشهای خاص ایمنی ایجاد شده توسط واکسن جدید ممکن است همچنین از قابلیت حذف کامل ویروس اچ‌آی‌وی از بدن برخوردار باشد.

این رویکرد شامل استفاده از ویروس سیتومگال بوده که یک ویروس رایج موجود در بدن درصد زیادی از انسانها است. بطور خلاصه، محققان دریافتند که جفت کردن این ویروس با SIV از تاثیر منحصربفردی برخوردار است.

آنها دریافتند که یک نسخه اصلاح شده ویروس سیتومگال که برای ابراز پروتئینهای SIV مهندسی شده بودند، می‌تواند سلولهای T را که از قابلیت شناسایی و تخریب سلولهای آلوده به ویروس SIV برخوردارند، تولید و بطور نامحدود حفظ کند.
سلولهای T یکی از اجزای کلیدی سیستم ایمنی بدن هستند که با بیماری مبارزه می‌کنند اما نمونه‌های موجود در واکسنهای رایج خود SIV نمی‌توانند ویروس را از بین ببرند.


سلولهای T‌ خاص SIV که توسط ویروس سیتومگال استخراج شده‌اند، از تاثیر متفاوتی برخوردار بودند. به حدود 50 درصد میمونها پس از تزریق این واکسن ویروس SIV با آلودگی بسیار بالا داده شد که در طول زمان همه نشانه‌ها آن در بدن آنها از بین رفت.

در واقع این شکارچیان بدن از یک سیستم هدف‌گیری بهتر و سلاحهای قویتر برای کمک به شناسایی و تخریب دشمن گریزان برخوردار شده بودند.
این پژوهش در مجله نیچر منتشر شده است./ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
‫واکسن ایدز، 5 بیمار را درمان کرد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید واکسن‌های قرصی برای درمان آلرژی



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تولید واکسن‌های قرصی برای درمان آلرژی

یک متخصص هندی تبار در آمریکا در تلاش برای تولید واکسن‌های قرصی جدید برای درمان برخی از آلرژی‌ها و حساسیت‌ها است.

این واکسن‌های قرصی از ذرات بسیار ریز گرده‌ها تولید می‌شوند که می‌توانند برای درمان مبتلایان به آلرژی‌های عطسه‌ای مفید و موثر باشند.

به گزارش لایوساینس، هارونیدر گیل، یک متخصص شیمی پزشکی در دانشگاه تگزاس می‌گوید: در این روش قدرت طبیعی گرده‌ها مهار شده و از آن برای تولید واکسن آلرژی به شکل قرص استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: با کمک این واکسن‌های خوراکی بیمار از درد ناشی از تزریق واکسن آلرژی خلاص می‌شود و همچنین برای استفاده از آن نیازی به تعلیم پرسنل پزشکی نیست./ایسنا