دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تولید لاله گوش از غضروف دنده + تصویر



اخبار,اخبار علمی , لاله گوش

 

اخبار علمی - تحقق رویای یک پسربچه برای عینکی شدن!
تولید لاله گوش از غضروف دنده + تصویر

پزشکان انگلیسی با استفاده از غضروف دنده، موفق به تولید یک جفت گوش برای یک پسربچه مبتلا به ناهنجاری میکروتیا شدند.

به گزارش ایسنا «کایرن سورکین» 9 ساله از ناهنجاری مادرزادی میکروتیا – شکل‌گیری ناقص گوش – رنج می‌برد؛ اما پزشکان بیمارستان اورماند استریت لندن با استفاده از غضروف دنده خود بیمار موفق به ساخت یک جفت لاله گوش برای وی شدند.

پزشکان اقدام به برداشتن غضروف از شش دنده بیمار کردند و سپس غضروف برش داده شد.

در بیمارانی که یک گوش سالم دارند، نسخه دوم از روی گوش اصلی طراحی و ساخته می‌شود، اما در این مورد پزشکان از گوش مادر الگوبرداری کرده و قالب گوش را طراحی کردند؛ با استفاده از دستگاه مکش، لایه پوست روی این قالب کشیده شد تا گوش به شکل نهایی آماده شود.

پیش از عمل پیوند گوش مصنوعی، یک سمعک پیشرفته در داخل سر بیمار کاشته و سپس یک جفت گوش به سر پیوند زده شد.

کایرن سورکین بعد از انجام عمل پیوند و بازیابی شنوایی گفت: همواره آرزو داشتم که بتوانم از عینک و هدفون استفاده کنم و شبیه آدمهای عادی باشم.

اما محققان موسسه سلامت کودک (ICH) در کالج دانشگاهی لندن در حال ابداع روش دیگری برای ساخت گوش مصنوعی هستند؛ در این روش، سلول‌های بنیادی با استفاده از بافت چربی بیمار تولید و از این سلول‌ها برای ساخت غضروف یا استخوان استفاده می‌شود.

به گفته دکتر «پاتریشیا فرتی» سرپرست تیم تحقیقاتی این مرکز، استفاده از این روش در برای کودکان، کم تهاجمی‌تر از روش استخراج غضروف از دنده بیمار است. 

 

اخبار,اخبار علمی , لاله گوش

 اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
برداشتن غضروف از گوش و ترمیم بینی با آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید اولین خودروی بدون راننده در جهان / تصویر



تولید اولین خودروی بدون راننده در جهان / تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دانشمندان دانشگاه آکسفورد انگلیس از تولید اولین خودروی بدون راننده در جهان خبر دادند.

به گزارش جذاب نیوز به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، این خودور قرار است طی هفته های آینده آماده استفاده در خیابان های انگلیس شود.

این خودرو با الهام گیری از جیپ نظامی " وایلد کات " ساخته شده است.

دانشمندان، برای آغاز کار بر اساس نقشه ای سه بعدی از مسیرهای اطراف شهر آکسفورد و وودستوک به این خودرو برنامه حرکت داده اند.

 

دانشمندان دانشگاه آکسفورد در تلاش اند موافقت دولت انگلیس را برای به کارگیری این خودروی جدید طی دو ماه آینده در مسیرهای مختلف این کشور جلب کنند.

این خودروی اتوماتیک با استفاده از دوربین های مختلف، اشعه لیزر و دستگاه های حسگر مکان خود در جاده را شناسایی می کند و توانایی اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از برخورد با خودروهای دیگر را دارد./انتخاب


خودروی بدون راننده ,تصویر خودروی بدون راننده ,عکس خودروی بدون راننده ,تولیدخودروی بدون راننده ,اخبار