دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تولید شوینده طبیعی غیرالکلی با بهره گیری از فناوری نانو



اخبار,اخبار علمی,تولید شوینده طبیعی

اخبار علمی - تولید شوینده طبیعی غیرالکلی با بهره گیری از فناوری نانو

نانو شوینده غیر الکلی با مواد طبیعی و با قدرت شویندگی و لکه بری بالا با تلاش فناوران ایرانی طراحی و ساخته شد.

«مهرتاش هدایتی منش» مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده این محصول و از مبدعان مایع شوینده غیر الکلی در این باره به خبرنگار علمی ایرنا گفت : این ترکیب شوینده جدید فاقد هر گونه نمونه مشابه است و با فرمولاسیون و شیوه های ابتکاری تولید شده دارای قدرت پاک کنندگی بسیار بالا و توان زدودن انواع آلودگی از سطوحی مانند مانیتورها(LCD*LED) ، شیشه ، پارچه ، سرامیک و دیگر موارد است.

وی افزود: این مایع شوینده دارای قدرت پاک کنندگی بالا در زدودن انواع آلودگی ها از سطوح مختلف است.

به گفته این محقق،شوینده جدید دارای خاصیت آنتی باکتریال قوی بوده که این امر به تایید آزمایشگاه انستیتو پاستور ایران رسیده است و به دلیل داشتن منشاء طبیعی برای انسان حساسیت زا نیست و برمحیط زیست اثرمخرب ندارد.

«حسین خاتمی» دیگر محقق این طرح نیز با اشاره به ثبت اختراع محصول ابداعی در خصوص نحوه تولید آن گفت: درسالهای گذشته سعی شده در راستای تولید محصولات خارجی مورد نیاز صنایع در داخل کشور از طریق مهندسی معکوس فعالیت شود. در مراحل انجام تحقیقات بر روی یکی از پروژه ها که با فناوری نانو و مواد طبیعی متوجه خاصیت شویندگی بالای این محصول شدیم.

وی افزود: کیفیت این محصول با انجام آزمایش میزان عبور نور از شیشه های تمیز شده با شیشه شوی این ماده نشان داد که این مایع در مقایسه با نمونه شوینده های موجود در بازار دارای زاویه تماس بیشتر و کشش سطحی کمتر است که بیانگر قدرت شویندگی بالاتر آن است.

به گفته وی،این آزمایش در دانشکده فیزیک دانشگاه شریف انجام شد و گواهی مربوط نیز در این رابطه اخذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: این محصول ضمن بررسی در آزمایشگاه و مراجع تخصصی به صورت عملی نیز برای مثال در آستان قدس رضوی که میزان مصرف شوینده ها در آن فوق العاده بالاست مورد استفاده قرار گرفته است و پرسنل این مجموعه بر اثر بخشی بالا و عدم حساسیت زایی آن مهر تایید زده اند.

این محصول در هفتمین نمایشگاه فناوری نانو در مهر93 ارایه شده بود.

 

اخبار علمی - ایرنا


ویدیو مرتبط :
تولید نانو ساختار های کربنی با روش CVD | فناوری نانو |

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید داروی ضد سالك با فناوری نانو



 

 

تولید داروی ضد سالك با فناوری نانو

 

رییس دانشگاه علوم پزشكی مشهد با تشریح دستاوردهای علمی این دانشگاه در یك سال اخیر، از تولیدداروی ضد سالك با استفاده از فناوری نانو و تولید و خالص‌سازی ماده موثر زعفران به نام كروسین برای اولین بار در كشور خبر داد.

 

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، دکتر محمود شبستری با اشاره به هدف‌گذاری دانشگاه علوم پزشكی مشهد برای معرفی به عنوان دانشگاه برتر جهان اسلام در افق 1404 اظهار كرد: تالیف بیش از 21 كتاب علمی تحقیقاتی توسط اساتید دانشگاه علوم پزشكی مشهد، كسب مقام سوم در بین دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور در انتشار نشریات پژوهشی، كسب هفت رتبه اول در بخشهای علوم پایه و بالینی جشنواره رازی، ایجاد هشت مركز تحقیقاتی جدید و همچنین ایجاد آزمایشگاه مركزی شمال شرق كشور توسط دانشگاه علوم پزشكی مشهد از جمله دستاوردهای علمی یك سال گذشته بوده است.

 

رییس دانشگاه علوم پزشكی مشهد كسب رتبه دوم توسط تیم المپیاد علمی این دانشگاه در كنگره پژوهش های سالانه كشور از دیگر موفقیت‌های علمی این دانشگاه دانست./ایسنا