دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تولید سوختِ خودروها از باکتری روده!



اخبار ,اخبار علمی ,تولید سوختِ خودروها از باکتری روده

اخبار علمی - تولید سوختِ خودروها از باکتری روده!

به گفته دانشمندان دانشگاه امپریال کالج لندن، در آینده می‌توان از نوعی باکتری روده برای تولید سوختی استفاده کرد که جایگزین بنزین و سوخت دیزلی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این محققان با استفاده از باکتری روده E.coli (عامل اسهال) شیوه جدیدی برای تولید گاز پروپان ارائه داده‌اند.

دانشمندان سه آنزیم به نام‌های thioesterase ،CAR و aldehyde-deformylating oxygenase را به این باکتری افزودند و این امر به آن‌ها امکان استخراج اسید بوتیریک (نوعی ترکیب اساسی لازم برای تولید پروپان) را داد.

به گفته دکتر «پاتریک جونز» از دانشگاه امپریال کالج لندن، گرچه این تحقیق در مراحل بسیار ابتدایی‌ است، اما احتمالا شیوه‌ای برای تولید سوخت‌های تجدیدپذیر ارائه می‌دهد که هم‌اکنون توسط ذخایر فسیلی تأمین می‌شوند.

سوخت‌های تجدیدپذیر تولیدشده به این روش، در ابتدا مکمل دیزل، بنزین، گاز طبیعی و سوخت جت خواهند بود و سپس جایگزین آن‌ها خواهند شد. سوخت‌های فسیلی ذخایر محدودی هستند و با رشد بی‌رویه جمعیت، باید شیوه‌های نوینی برای تولید سوخت‌های تجدیدپذیر، پایدار و به‌صرفه ارائه داد.

جزئیات این دستاورد علمی در مجله Nature Communications منتشر شده است. 

اخبار علمی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
‫نقش باکتری های روده در بروز آلزایمر‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پهن پاندا، جدیدترین امید برای تولید سوخت خودروها



 جدیدترین امید برای تولید سوخت خودروها,باکتری‌ها,فضولات پانداها

پهن پاندا، جدیدترین امید برای تولید سوخت خودروها

باکتری‌های موجود در فضولات پانداها می‌توانند به تولید انواع جدید سوخت زیستی کمک کنند، زیرا با کارآیی بسیار بالا مواد سلولوزی را به قندهای ساده تر تبدیل می کنند.

دانشمندان باکتری‌هایی را در روده‌های پاندا پیدا کرده‌اند که می‌توانند گیاهان را به اتانول قابل استفاده به عنوان سوخت زیستی تبدیل کنند.

به گزارش دیلی تلگراف، محققان 40 نوع باکتری را در فضولات دو پاندای باغ وحش ممفیس به نام‌های یایا و لی‌لی پیدا کرده‌اند که می توان از آنها برای تولید سوخت زیستی استفاده کرد. آنها دریافته‌اند که این میکروب‌ها می‌توانند با بازدهی بسیار بالایی، مواد فیبری گیاهی را به قندهایی تجزیه کنند که پس از آن توسط باکتری‌های دیگر تخمیر می‌شوند.

دلیل این که این دانشمندان در شکم پانداها به دنبال این باکتری‌ها می‌گشتند این بود که این گونه در حال انقراض، رژیم غذایی تقریبا منحصر به فردی از چوب بامبو دارد. روده‌ پانداها برای هضم سریع بامبوتکامل یافته است، تا بتوانند از غذایی که از لحاظ مواد مغذی بی ارزش است، مواد مغذی کافی را برای خود تامین کنند.

دکتر اشلی براون، سرپرست این تحقیق در دانشگاه می سی سی پی، می‌گوید که این باکتری‌ها در روده پانداها آنزیم‌های بسیار نیرومندی را تولید می‌کنند که توان تجزیه مواد چوبی را دارند. او می‌افزاید: «فاصله زمانی مابین خوردن و دفع کردن در پاندا بسیار کوتاه است، بنابراین این باکتری‌ها باید بسیار کارامد باشند تا از غذایی مثل بامبو، مواد مغذی را آزاد کنند. کارامدی، نکته کلیدی تولید سوخت زیستی است و به همین دلیل است که ما بر روی این باکتری‌ها در این جانوران غول پیکر تمرکز کرده‌ایم».


در حال حاضر، زباله‌های گیاهی برخی از گیاهان همانند ذرت و سویا نیز به پردازش ویژه‌ای برای شکستن ماده سلولوزی چوبی سخت نیاز دارد تا بتواند تبدیل به سوخت زیستی شود.

گروه دکتر بروان در تحقیقی که با همکاری دانشمندان دانشگاه ویسکانسین- مدیسون انجام دادند، باکتری‌هایی را در بدن پاندا کشف کرده‌اند که سلولوز چوب را به قندهای ساده‌ای تجزیه می کنند که می‌توانند با تخمیر تبدیل به اتانول زیستی شوند. آنها همچنین باکتری‌هایی را یافته‌اند که می‌توانند این قندها را به روغن‌ها و مواد اولیه‌ای مورد نیاز برای تولید بیودیزل تبدیل کنند.

دکتر براون می‌گوید: «ما باکتری‌هایی را در فضولات پانداها کشف کرده‌ایم که ممکن است راه حلی برای جستجوی منابع جدید و پایدار انرژی باشند»./خبر آنلاین