دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تولید اولین داروی جهان برای درمان آب مروارید



 

 

تولید اولین داروی جهان برای درمان آب مروارید

 

 

متخصصان علوم پزشكی در استرالیا برای اولین بار در جهان دارویی را تولید كرده اند كه از نابینایی ناشی از آب مروارید جلوگیری می كند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، آب مروارید زمانی بروز می كند كه پروتئینی موسوم به «كالپاین» در مقابل عدسی چشم شكل می گیرد و در نتیجه موجب نقص و اشكال در بینایی می شود. عوامل مختلفی از جمله افزایش سن، موجب فعال شدن این پروتئین می شوند. در حال حاضر تنها راه درمان آب مروارید برداشتن بافت تار شده در عدسی چشم از طریق جراحی و جایگزین كردن یك لنز مصنوعی است.

به گزارش شبكه خبری ای بی سی، گروهی از متخصصان چشم پزشكی در دانشگاه استرالیایی «آدلاید» می گویند: ما برای اولین بار و در پیشرفتی چشمگیر به یك روش درمانی غیرجراحی برای معالجه آب مروارید دست یافته ایم.

روش جدید شامل دارویی است كه هر شب قبل از خواب به صورت قطره یا كرم موضعی استفاده می شود. تاكنون نتایج آزمایشات اولیه موفقیت آمیز بوده اما هنوز انجام آزمایش های بیشتر روی نمونه های انسانی ضروری است...... /  خبرگزارى ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
دکتر فرید کریمیان- درمان آب مروارید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید اولین خودروی بدون راننده در جهان / تصویر



تولید اولین خودروی بدون راننده در جهان / تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دانشمندان دانشگاه آکسفورد انگلیس از تولید اولین خودروی بدون راننده در جهان خبر دادند.

به گزارش جذاب نیوز به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، این خودور قرار است طی هفته های آینده آماده استفاده در خیابان های انگلیس شود.

این خودرو با الهام گیری از جیپ نظامی " وایلد کات " ساخته شده است.

دانشمندان، برای آغاز کار بر اساس نقشه ای سه بعدی از مسیرهای اطراف شهر آکسفورد و وودستوک به این خودرو برنامه حرکت داده اند.

 

دانشمندان دانشگاه آکسفورد در تلاش اند موافقت دولت انگلیس را برای به کارگیری این خودروی جدید طی دو ماه آینده در مسیرهای مختلف این کشور جلب کنند.

این خودروی اتوماتیک با استفاده از دوربین های مختلف، اشعه لیزر و دستگاه های حسگر مکان خود در جاده را شناسایی می کند و توانایی اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از برخورد با خودروهای دیگر را دارد./انتخاب


خودروی بدون راننده ,تصویر خودروی بدون راننده ,عکس خودروی بدون راننده ,تولیدخودروی بدون راننده ,اخبار