دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

توقف رشد سلول‌های سرطانی با مصرف آب هویج



آب هویج,خواص آب هویج,فواید مصرف آب هویج

خواص هویج در توقف رشد سلول های سرطانی

 

توقف رشد سلول‌های سرطانی با مصرف آب هویج

محققان می‌گویند: مصرف روزانه آب هویج در مبتلایان به سرطان باعث توقف رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.
بر اساس تحقیقی که در جولای 2013 در انجمن ملی سرطان آمریکا انجام شده است، با انجام سی تی اسکن مشاهده شده است که با مصرف روزانه آب هویج در بیماران سرطانی به مدت 8 هفته، رشد گره‌های لنفاوی سرطانی به حالت طبیعی برگشته است.


محققان می‌گویند: مصرف روزانه آب هویج به مدت دو هفته در بیماران سرطانی، موجب بهبودی نسبی می‌شود. با ادامه مصرف آب هویج پس از 8 هفته سرطان در حال رشد متوقف شده و تومورها شروع به کوچک شدن می‌کنند، پس از 4 ماه مصرف آب هویج، تمام گره‌های لنفاوی در ریه‌ها طبیعی شده و 8 ماه بعد پس از مصرف آب هویج سرطان به کلی از بین می‌رود.

 خاصیت آنتی اکسیدان موجود در هویج عامل توقف رشدسلول های سرطانی
به گفته این محققان: به اثبات رسیده است که آنتی اکسیدان موجود در هویج خواص ضد سرطان دارند. پس از مصرف آب هویج، سطح خونی کاروتنوئیدها در نجات یافتگان از سرطان پستان افزایش یافته است. بنابراین محققان بر این باورند که افزایش سطوح خونی کاروتینوئید به عنوان یک ضد سرطان عمل می‌کند و باعث توقف رشد سلول های سرطانی میشود.

منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
سلول های T سایتوتوکسیک در حال کشتن سلول های سرطانی گردنه رحم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف سوئیچ کنترل رشد سلول سرطانی



اخبار,اخبارعلمی ,کنترل رشد سلول سرطانی

محققان مرکز علوم بهداشت دانشگاه تگزاس موفق به کشف یک مکانیسم جدید الکتریکی شده‌اند که می‌تواند سوئیچ‌های مولکولی متصل برای رشد سلول‌های سرطانی را کنترل کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ این یافته‌ها می‌تواند منجر به درمان‌های جدید برای برخی از مرگبارترین انواع سرطان از جمله سرطان لوزالمعده، روده بزرگ و ریه شود که رشد غیرقابل کنترل سلول‌ها از جمله ویژگی‌های آن‌هاست.

سوئیچ‌های مولکولی که رشد سلول‌های انسان را تنظیم می‌کنند، کار جابجایی سلول‌هایی را بر عهده دارند که عمرشان پایان یافته است. اما زمانی که آن‌ها اشتباهی سلول را جابجا می‌کنند، سرطان‌های تهدیدکننده بوجود می‌آیند.

این تحقیق بر یک سوئیچ مولکولی موسوم به K-Ras تمرکز دارد. نسخه‌های جهش‌یافته این سوئیچ مولکولی در تعدادی از سرطان‌ها وجود دارد و این جهش‌ها، سوئیچ مذکور را در یک موقعیت مسدود می‌کند.

زمانی که K-Ras در یک موقعیت مسدود می‌شود، باعث تکثیر سلولی شده که منجر به تولید سرطان می‌گردد.

محققان در این تحقیق بر بارهای الکتریکی کوچکی تمرکز داشتند که توسط سلول‌ها حمل می‌شوند. آن‌ها نشان دادند که این بارهای الکتریکی رابطه معکوسی با سیگنال K-Ras دارند.

کارهای ابتدایی بر روی سلول‌های انسانی و حیوانی انجام شده و نتایج متعاقبا در یک مدل مگس میوه تایید شد.


  اخبارعلمی  - باشگاه خبرنگاران