دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

توصیه های موثر برای رفع خشكی دهان



 

خشکی دهان , بر طرف کردن خشکی دهان

 

خشكی دهان نه تنها یك مشكل آزار دهنده و ناخوشایند است بلكه فقدان بزاق برای مرطوب كردن محیط دهان در عین حال موجب آسیب دیدگی و تخریب دندانها می شود.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، انجمن دندانپزشكی آمریكا در مطلبی چند توصیه ساده برای رفع مشكل خشكی دهان و در نتیجه حفظ بهداشت بهتر دهان و دندان ها ارائه كرده كه عبارتند از:

جویدن آدامس بدون قند

مكیدن آب نبات های سفت بدون قند

از شوینده های دهانی استفاده كنید

از محلول بزاق مصنوعی استفاده نمائید البته در این مورد با دندانپزشك خود مشورت كنید.

در مورد هر دارویی كه مصرف می كنید و ممكن است موجب خشكی دهان شما شده باشد با دندانپزشك خود مشورت كنید.... /  یادداشت : خبرگزارى ایسنا

 



ویدیو مرتبط :
خرپف خشكی دهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه های برای رفع بدخوابی در دوران بارداری



 

 

بدخوابی در دوران بارداری

 

 

لزومی ندارد که زنان باردار مجبور باشند ۹ ماه بی خوابی را تحمل کنند. عوامل بسیاری وجود دارد که ممکن است موجب بروز بی خوابی یا بدخوابی در دوران بارداری شود. همه این عوامل را می توان تا حد زیادی برطرف کرد.

 

 

محققان و متخصصان زنان با تاکید بر اهمیت خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت مادر و کودک می گویند اگر مواد غذایی مختصر و مایعات کم پیش از خواب مصرف شود از گرسنگی شبانه و کابوس ناشی از افت قندخون و رفتن مکرر به دستشویی جلوگیری کرد.

 

 

همچنین توصیه می شود مادران باردار از چند بالش نرم برای حمایت کمر و شکم استفاده کنند و مایعات حاوی کافئین را پس از ناهار ننوشند.

 

منبع:سایت پزشکان ایران