دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تلفن همراه را از سر کودکان خود دور نگاه دارید



 

 

 

والدین باید قوانین مهم را به کودکان خود جهت در امان ماندن از تشعشعات تلفنهای همراه گوشزد کنند.

به گزارش ایسنا، نتایج مطالعات مختلف در سراسر دنیا دائما در مورد تلفنهای همراه مخصوصا در مواردی که استفاده از آن به کودکان مربوط می‌شود، نکات بسیار مهمی را مورد تاکید قرار می‌دهند.

قرار گرفتن طولانی مدت در برابر تشعشعات مایکروویو و یا فرکانسهای رادیویی می‌تواند مخاطراتی را متوجه سلامت انسان کند.

حداقل تلفن همراه باید یک اینچ با سر فاصله داشته باشد و هرگز نباید تلفن را به طور مستقیم در تماس با سر قرار داد تا جایی که ممکن است می‌بایست از بلندگو و یا هدست استفاده شود، از قرار دادن این وسیله در جیب لباس و یا در تماس با بدن باید پرهیز شود و تنها در موارد ضروری باید از آن استفاده كرد..... / تحلیل : عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
‫دوست دارید یک شعبده‌بازی با تلفن‌همراه یاد بگیرید؟ تماشا کنید!‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنترل از راه دور ساختمان از طریق تلفن همراه



 

 

کنترل از راه دور ساختمان از طریق تلفن همراه

 

 

پژوهشگر دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی سیستم کنترل هوشمند ساختمان با استفاده از شبکه تلفن بر پایه تن‏های صوتی شده است.



مجری طرح گفت:
این سیستم بر پایه میکروکنترلرهای AVR طراحی شده و قادر است با استفاده از شبکه تلفن و به وسیله یک تلفن همراه یا خط ثابت، پنج عدد رله پرقدرت را قطع و وصل کرده و بار مصرفی هر یک را از هزاران کیلومتر دورتر کنترل نماید.

 


وی افزود:
اساس کار این سیستم بر پایه تن‏های صوتی است که در ارتباطات تلفنی برای گرفتن شماره بکار می‏رود و با استفاده از این تن‏های صوتی استاندارد می‏توان بی‏نهایت وسیله را از راه دور کنترل کرد که در این پروژه به عنوان نمونه از پنج تن صوتی استفاده شده است.

 


وی تصریح کرد: این سیستم که BMS یا همان کنترل هوشمند ساختمان نام دارد می‏تواند علاوه بر کنترل بخشهای مختلف یک ساختمان با ارائه سیستم‏های همزمان مصرف انرژی را نیز کاهش دهد؛ به طوری که زمانی که یک فرد در مسافرت به سر می‏برد با استفاده از تلفن، موبایل و یا خط اینترنت می‏تواند سیستم امنیتی و یا تأسیسات خانه را فعال کرده، دمای دلخواه را تنظیم کند تا در ساعت خاصی تأسیسات سرمایشی و گرمایش شروع به کار نمایند.

 


وی تصریح کرد: به طور کلی می‏توان کنترل تمامی وسایل مربوط به روشنایی داخل منزل، سیستم آبیاری گیاهان، بازو بسته نمودن شیرهای فلکه مربوط به آب و گاز و تشخیص نشت گاز، کنترل کرکره‏های برقی، چراغها، تابلوهای تبلیغاتی، دوربین‏‏های بی‏سیم و تمامی ادوات برقی مغازه‏ها، کارگاه‏ها و کارخانه‏ها، کنترل و راه‏اندازی وسایل صنعتی از قبیل بالابرهای صنعتی و آسانسور را از طریق این سیستم بر عهده گرفت.

 


وی خاطر نشان نمود:
در خروجی این پروژه ۵ عدد رله، ۲۲۹ ولتی با تحمل جریان ۱۰ آمپر وجود دارد که می‏توان از راه دور و با استفاده از یک تلفن همراه یا خط ثابت خروجی این رله‏ها را کنترل کرد.