دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تغییر اندازه عکس با Paint شکلی سریع



 

 

تغییر اندازه عکس با Paint شکلی سریع

 

قطعأ برای شما نیز گاهی پیش آمده است که قصد کوچک یا بزرگ کردن اندازه یک تصویر را داشته اید. در این هنگام باز نمودن نرم افزار سنگینی نظیر فتوشاپ و استفاده از آن برای کوچک کردن تصویر از نظر منطقی مقداری وقت گیر است. اما فراموش نکنید که این کار را میتوانید به شکل سریع و بدون دردسر در محیط ویندوز انجام دهید ، آن هم از طریق Paint ویندوز! در این ترفند به معرفی نحوه تغییر اندازه یک تصویر با استفاده از Paint ویندوز خواهیم پرداخت.


بدین منظور:
از منوی Start به مسیر All Programs > Accessories رفته و Paint را انتخاب نمایید.سپس با استفاده از منوی File و انتخاب Open ، تصویر مورد نظر خود را وارد برنامه کنید.اکنون از منوی Image گزینه Stretch/Skew را انتخاب کنید.در پنجره باز شده ، در بخش Stretch و دو قسمت Horizontal و Vertical عدد ۱۰۰ را مشاهده میکنید.حال با کم کردن و یا زیاد نمودن این مقدار از هر دو قسمت و انتخاب OK میتوانید تصویر خود را به میزان مورد نظر کوچک یا بزرگ کنید.در پایان با استفاده از File > Save as تصویر تغییر داده شده خود را با فرمت مورد نظر ذخیره کنید.

منبع:noorportal.net

 


ویدیو مرتبط :
ویرایش سریع عکس ها با نرم افزار paint - لیموناد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییر سریع اندازه آیکن‏ها در ویندوز ویستا و7



 

 

 

تغییر سریع اندازه آیکن‏ها درویندوز ویستا و 7

 

همان‏طور که می‏دانید در ویندوزهای ویستا و 7 نحوه مشاهده آیکن فایلها و فولدرها و همچنین شورتکات های صفحه دسکتاپ دگرگون شده است و اشکال جدیدتری با ابعاد گوناگون آیکن ها به آن اضافه شده است. برای تغییر نحوه مشاهده آیکنها در پنجره های ویندوز، بایستی راست کلیک نمود و از منوی View یک گزینه را انتخاب کرد. اما هم اکنون در این ترفند قصد داریم نحوه تغییر شکل و اندازه آیکن‏های فایلها، فولدرها و شورتکات های دسکتاپ را به شکلی سریع و با بهره گیری از ماوس و کیبورد را به شما آموزش دهیم.

 

بدین منظور:
به صفحه دسکتاپ یا هر فولدری که قصد تغییر اندازه آیکن‏های موجود در آن را دارید بروید.
اکنون کلید Ctrl کیبورد را بگیرید و غلطک ماوس را بالا و پایین کنید.
با این کار به ترتیب آیکن‏های موجود در صفحه بزرگ و کوچک می‏شود.

این کار کاملاً مشابه آن چیزی است که می‏توان در مرورگرهای وب انجام داد.