دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تعیین دقیق زمان مرگ با مژك‌های بینی!



 

 

تعیین دقیق زمان مرگ با مژك‌های بینی!

 

محققان ایتالیایی موفق شدند از بینی برای تعیین زمان دقیق مرگ استفاده كنند.

طرح‌های ریز انگشت مانند كه بینی را پوشش داده‌اند تا پس از مرگ نیز از نبض برخوردارند و از آنجایی كه نبض این مژك‌ها با سرعت قابل پیش‌بینی كاسته می‌شود، دانشمندان پزشكی قانونی خواهند توانست به تعیین زمان دقیقتر مرگ بپردازند.

تعیین زمان دقیق مرگ افراد ممكن است برای محققان به یك چالش تبدیل شود.

آنها با توجه به دمای بدن یا سرعت تجزیه می‌توانند زمانی را برآورد كنند، اما این نشانگرها ممكن است در اثر دما یا درگیر بودن فرد در یك مشاجره كمی پیش از مرگ وی منجر به سردرگمی محققان بشوند.

سرعت نبض مژك‌ها می‌تواند ابزار بیشتری را برای كمك به تعیین زمان دقیقتر مرگ به خصوص در 24 ساعت پیش از مرگ فرد در اختیار دانشمندان و محققان قرار دهد.

مژك‌های بینی به طرح‌های ریزی گفته می‌شود كه مخاط، غبار و باكتری‌ها را از بینی خارج كرده و به سوی گلو می‌رانند.

محققان دانشگاه «باری» در ایتالیا این پژوهش را با برداشتن 100 نمونه از اجساد انجام داده‌اند.

از آنجایی كه نبض مژك‌های بینی آرام آرام از كار افتاده و همچنین تا حدی نسبت به عوامل محیطی ایمن است، این محققان امیدوارند بتوانند از این پوشش برای تعیین زمان مرگ استفاده كنند..../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :
تعیین دقیق قبله با google.Earth

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعیین دقیق زمان مرگ پس از 10 روز ممکن شد



اخبار,اخبار علمی,تعیین زمان دقیق مرگ انسان

محققان دانشگاه سالزبورگ در تحقیقات جدید خود روشی را کشف کرده‌اند که می‌تواند زمان دقیق مرگ انسان را حتی پس از گذشت 10 روز (240 ساعت) از مرگ محاسبه کند.

محققان اتریشی دریافتند که پروتئین‌های عضله مانند تروپومیوزین و آکتینین تا 240 ساعت پس از مرگ تخریب نمی‌شوند و دانشمندان با ارزیابی این پروتئین‌ها می‌توانند زمان دقیق وقوع مرگ وقوع یافته را محاسبه کنند.در حال حاضر هیچ شیوه مطمئنی برای تعیین زمان مرگهای رخ داده، پس از حدود 36 ساعت وجود ندارد.

 

دکتر پیتر اشتاینباخر، محقق ارشد این تحقیق که انجام آزمایشات را بر روی نمونه‌های انسانی آغاز کرده، اظهار کرد که آن‌ها توانسته‌اند همان تغییرات مشابه و محصولات حاصل از تخریب را در انسان شناسایی کنند که پیش از این در پژوهش بر روی خوکهای مرده تشخیص داده بودند.

اشتاین‌باخر خاطرنشان کرد، تا پیش از این مشخص شده بود که همه پروتئین‌های عضله در زمان مشخصی دچار تغییرات قابل تشخیصی می‌شوند و این امر می‌تواند بازه زمانی تجزیه و تحلیل کنونی را وسعت بخشد.

اخبار علمی - ایسنا