دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصویر نقشه تعاملی از جهان اینترنتی/ مشاهده تمام سایتها روی یک نقشه



اگر 350 هزار وب سایت بزرگ اینترنتی در جهان واقعی بود نقشه جهان چه شکلی به خود می‌گرفت؟ این پرسشی است که تعداد از مهندسان رایانه با ارائه یک داده نمایی تعاملی به آن پاسخ داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تا سال گذشته 650 میلیون وب سایت فعال در اینترنت وجود داشت، این آمار در حال رشد است ، اما اگر هم در رشد نباشد باید 50 سال آینده عمر خود را صرف بررسی این وب سایت‌ها با سرعت 5 سایت در هر دقیقه ، 12 ساعت در روز و 365 روز در سال کنید و با این رقم تنها توانسته‌اید به صورت اجمالی 10 درصد دنیای اینترنت را مشاهده کنید.

برخلاف دنیای واقعی ، اماکن اینترنتی در فضای فیزیکی وجود ندارد و در این دنیا چیزی به اسم دور بودن و یا نزدیک بودن وجود ندارد، دو نقطه اینترنتی یا می‌توانند به هم مرتبط باشند و یا غیر مرتبط.

تصویر نقشه تعاملی از جهان اینترنتی

درحالی که این لینک‌ها به طور مستقیم به هیچ نوع جهت یا فاصله مرتبط نمی‌شود اما یک رابطه‌ای میان آنها وجود دارد.

برای مثال اگر فردی یک وب سایت شخصی بسازد و آن را با صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی مرتبط کند، ممکن است سایرین برای رسیدن به این وب سایت از طریق آن شبکه اجتماعی اقدام کنند. این احتمال وجود دارد که افراد زیادی از این وب سایت دیدن نکنند و این وب سایت در نقطه دوردستی در اینترنت قرار گیرد.

این همان منطقی است که توسط مهندسان نقشه تعاملی جهان اینترنت به کار گرفته شده است.

دایره‌های این نقشه نشان دهنده بیش از 350 هزار وب سایت بزرگ از 196 کشور جهان است.

هر سایت در این نقشه یک دایره است و اندازه این دایره به ترافیک سایت بستگی دارد، هرچقد ترافیک سایت بیشتر باشد، اندازه دایره بزرگتر می‌شود.

تصویر نقشه تعاملی از جهان اینترنتی

کشورها در این نقشه با رنگ‌های مختلف مشخص شده و از آنجا که مردم در هر کشور فرضی تمایل دارند وب سایت‌های کشور خود و سایر کشورها را مشاهده کنند، این رنگ‌ها به نوعی یک دسته را تشکیل داده‌اند. این دسته‌ها مناطق جهان اینترنتی را تشکیل داده‌اند.

برای مثال رنگ دایره سایت‌های ایران صورتی پررنگ، چین خردلی، ژاپن بنفش و روسیه قرمز است، با استفاده از نقشه تعاملی جهان اینترنت که در این آدرس قابل دسترسی است، می‌توان محبوبیت سایت‌ها را با توجه بزرگی آنها مشاهده کرد. پر باز دیدترین سایت‌های جهان دایره‌های بزرگی هستند که در مرکز نقشه قابل مشاهده هستند.

منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
وارد کردن مشخصات در سایت نقشه برداری - نقشه برداران ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقشه کل جهان در یک تصویر کوچک



یک مبتکر آرژانتینی با استفاده از تصاویر ناسا، نقشه‌های لگاریتمی پیچیده و فتوشاپ، یک تصویر گرد قطع جیبی از کل جهان شناخته‌شده را تولید کرده است.

پابلو کارلوس بوداسی در زمان طراحی hexaflexagon برای تولد پسرش به این ایده رسید. وی برای این منظور در کاغذ، مناظر مرکزی کیهان و منظومه شمسی را طراحی کرده بود.

 

بوداسی اظهار کرد: در آن زمان، ایده نمایش لگاریتمی در ذهن من آمد و در روزهای بعد توانستم با فتوشاپ و با استفاده از تصاویر ناسا و بافتهایی که خودم ایجاد کرده بودم، آن را گرد هم آورم.

 

اخبار , اخبار علمی, منظومه شمسی

 

این تصویر جالب به نمایش منظومه شمسی در مرکز پرداخته و کهکشان راه شیری در اطراف آن قرار گرفته، سپس لایه‌ دیگری از کهکشان‌ها از جمله کهکشان آندرومدا در اطراف آن طراحی شده و شبکه کیهانی دور آن را احاطه کرده، در ادامه تابش انفجار بزرگ این لایه‌ها را در میان گرفته و در نهایت همه این لایه‌ها درون حلقه‌ای از پلاسمای تولید شده توسط انفجار بزرگ محاصره شده است.

 

به گفته بوداسی، وی از نقشه‌های لگاریتمی ایجاد شده توسط دانشمندان دانشگاه پرینستون برای تولید یک طرح قابل فهم از جهان استفاده کرده که در یک نمایشگر رایانه جا می‌شود و ترکیبی از تصاویر ناسا و طرح‌های اصلی را روی آن با فتوشاپ قرار داده است.

 

شاید خورشید دقیقا در مرکز جهان نباشد، تا زمانی که انسان‌ها فاصله میلیاردها سال نوری را برای نقشه‌برداری از کل جهان طی نکنند همچنان خورشید در مرکز هر آنچه از جهان می‌شناسیم قرار دارد.

 

دانشمندان دانشگاه پرینستون اطلاعات نقشه‌های لگاریتمی خود را از 15 سال تحقیقات پیمایش دیجیتالی آسمان اسلون جمع‌آوری کرده‌اند که از یک تلسکوپ نوری زاویه عریض برای تولید جامع‌ترین نقشه سه‌بعدی جهان شناخته‌شده استفاده کرده است.

اخبار علمی - ایسنا