دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصویر دانشمند ایرانی روی اسکناس تاجیکستان



تصویر دانشمند ایرانی روی اسکناس تاجیکستان

مرکز سعدی‌شناسی با انتشار توضیحی، خبر برخی سایت‌های داخلی را در خصوص انتشار اسکناس‌هایی با تصویر سعدی در تاجیکستان تصحیح کرد.

در متن توضیح مرکز سعدی‌شناسی آمده است: «در چند روز اخیر خبری با تیتر «تصویر «سعدی» روی پول ملی تاجیکستان» به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شده و ده‌ها سایت خبری نیز این مطلب را منعکس کرده‌اند.

این در حالی است که در همان نگاه اول و با کمی دقت می‌توان دریافت که تصویر مورد اشاره بر روی اسکناس 20 سامانی مربوط به شیخ اجل، سعدی شیرازی، نیست.

اسکناس ۲۰ سامانی کشور تاجیکستان مزین به تصویر «ابوعلی سینا»، پزشک، شاعر و دانشمند بزرگ ایرانی، است که تاجیک‌ها نیز او را به عنوان یک شخصیت تاریخی می‌شناسند.

با مراجعه به سایت‌های مرجع در حوزه بانکداری به راحتی می‌توان شرح تصویر این اسکناس را مشاهده کرد. از این‌رو دقت و حساسیت خبرنگاران، دروازه‌بانان خبری و سردبیران سایت‌ها، درباره اخباری که در خصوص مفاخر بزرگ کشورمان ایران منتشر می‌کنند، امری درخور توجه است.

«سامانی» واحد پول رسمی تاجیکستان است که به تصاویری از چهره‌های ادبی و تاریخی مانند «ابوعبدالله رودکی»، «میرسیدعلی همدانی»، «میرزا تورسون‌زاده» و... مزین شده‌ است. اسکناس 20 سامانی هم با تصویر ابوعلی سینا در سال 1999 در این کشور به چاپ رسیده است.»


تصویر دانشمند ایرانی روی اسکناس تاجیکستان

عکس دانشمندان ایرانی روی اسکناس تاجیکستان , تصاویر اسکناس های تاجیکی

isna.ir


ویدیو مرتبط :
وصیت دانشمند تاجیکستان و اهدای کتاب به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر شبکه ماهواره ای دانشمند ایرانی ناسا را شوکه کرد: من که اصلاً دختر ندارم!



 

 

 

 

خبر شبکه ماهواره ای دانشمند ایرانی ناسا را شوکه کرد: من که اصلاً دختر ندارم!

 

دكتر فیروز نادری دانشمند ایرانی ناسا در صفحه فیس بوك خود خبر كشته شدن دختر نوجوان خود راتكذیب كرد.

دكتر نادری با اشاره به اینكه شبكه تلویزیونی پارس در خبری اعلام كرده كه دختر 12 ساله وی به هنگام بازی با یك اسلحه با چكاندن ماشه به شدت مضروب شده و كشته شده است ، این خبر را تكذیب كرد.

دكتر نادری در این باره در صفحه فیسبوك خود نوشته است :‌" ظاهرا شبكه پارس تی وی  گفته كه دختر نوجوان من به هنگام بازی با یك اسلحه كشته شده است . من از این خبر شوكه شدم چون اصلا دختری ندارم".

گفتنی است دكتر نادری یكی از دانشمندان ایرانی ناسا و از دست اندرکاران پروژه بررسی نشانه های حیات در كره مریخ بوده است.

جالب اینجاست که این شبکه ماهواره ای با ادعای این که دختر 12 ساله نادری حین بازی با اسلحه ، با شلیک ناخواسته تیر کشته شده است ، این دانشمند ایرانی را مورد نکوهش قرار داد که چرا 12 دلار خرج خرید قفل ماشه اسلحه نکرده است تا این اتفاق نیفتد؟!

دكتر نادری 64 سال سن دارد و متولد شهر شیراز است...../تحلیل:عصرایران