دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصویری جدید از موجودات فرازمینی!



تصویری جدید از موجودات فرازمینی!

یك دانشمند علوم فضایی مدعی شده است كه بر خلاف تصور عمومی از موجودات فضایی سبز رنگ، این موجودات احتمالا چیزی شبیه ابر عروس دریایی در اندازه یك زمین فوتبال هستند!

به گزارش ایسنا، بیشتر تصورات مردم در خصوص موجودات فرازمینی، مردان كوتوله سبز رنگی است كه در فیلم های علمی - تخیلی مشاهده كرده اند؛ موجودی كه مثل انسان به آب و اكسیژن نیاز دارد.

دكتر «مگی آدرین پوكوك» دانشمند انگلیسی و متخصص ماهواره مدعی است كه حیات فرازمینی وجود دارد و تعداد این موجودات بیش از تصورات انسان است، اما این موجود چیزی شبیه عروس دریایی بسیار غول پیكر در ابعاد یك زمین فوتبال است.

بیشتر تصورات این دانشمند در خصوص موجودات فضایی از اشكال عجیب و غریب زندگی در اعماق اقیانوس ها الهام گرفته شده است.

دكتر «آدرین پوكوك» خاطر نشان می كند: دیدگاه من در خصوص موجودات فرازمینی، یك موجود غیر انسانی، مبتنی بر شكل زندگی سیلیكونی است كه بیشتر به یك ابر عروس دریایی شباهت دارد.

این موجود دارای زائده های پیاز مانند و یك پوشش شفاف نارنجی رنگ در قسمت پایین بدن است كه به جذب نور كمك می كند و مواد شیمیایی نیز از طریق دهان بزرگ موجود بلعیده می شود.

این محقق خاطر نشان می كند: تصورات ما از یك موجود فضایی از محیط اطرافمان نشأت گرفته است و در نظر ما یك موجود فضایی مثل انسان به آب نیاز دارد، اما می توان به اشكال متفاوت تر زندگی مانند زندگی بر پایه سیلیكونی و در سیاراتی كاملا متفاوت از محیط زمین نیز فكر كرد.

با توجه به شباهت هایی كه این موجود فضایی با عروس دریایی دارد، می تواند در جو سیاره ای شبیه مشتری زندگی كند.

بدلیل محیط ویژه زندگی این موجودات فضایی، انسان شانس كمی برای برقراری ارتباط با آنها را دارد و این موجودات هم از هوش چندانی برای برقراری ارتباط با انسان برخوردار نیستند./ایسنا


اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب


ویدیو مرتبط :
موجودات فرازمینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موجودات فرازمینی می‌خواهند با ما ارتباط برقرار کنند/ انسانها هوش فهمیدن ندارند!



یکی از دانشمندان تیم جستجوی هوش فرازمینی در یک مصاحبه جنجالی اعلام کرده که موجودات با هوش بسیار بیشتر از انسان در تلاش برای ارتباط با زمین هستند اما انسانها دانش کافی برای فهمیدن آن را ندارند.

دكتر ناتالی كبرول،كه رهبری تیم جستجوی هوش فرازمینی مشهور به ستی  را بر عهده دارد در گفت و گو با دیلی میل اعلام كرده كه كه موجودات فرازمینی در تلاش برای ارتباط با زمین هستند اما ما انسانها هنوز دانش كافی برای فهمیدن پیام‌های آنها را نداریم.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

به گفته این دانشمند فضایی،انسانها در تلاش هستند كه پیام‌های این موجودات را دریافت كنند اما به احتمال زیاد آنها از روش‌هایی برای ارسال پیام‌های خود استفاده می‌كنند كه هنوز ما به آنها دست پیدا نكرده‌ایم.  جستجوی هوش فرازمینی (Searching for Extra-Terrestrial Intelligence یا SETI) نامی است که به پروژه‌های علمی با هدف یافتن هوش فرازمینی گفته می‌شود.


اخبار علمی  - خبرآنلاین