دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصویربرداری و بازسازی سه بعدی از مغز مینیاتوری حشرات/تصاویر مغز زنبور را ببینید



بازسازی سه بعدی مغز مینیاتوری حشرات می‌تواند کمک شایانی به دانشمندان در شناخت این موجودات کند.

 

به گزارش مهر،محققان در همین راستا با استفاده از شیوه ای خاص موفق به باز سازی مغز زنبور به صورت سه بعدی شده اند.

محققان دانشگاه «گوئلف» کانادا با بهره بردن از شیوه عکس برداری «میکرو توموگرافی» توانستند از مغز زنبور عکس برداری و به پردازش وضعیت آن راه پیدا کنند.

در این شیوه محققین صدها عکس بوسیله اشعه ایکس از مغز زنبور تهیه کردند و سپس بوسیله یک رایانه پیشرفته آنها را به مدل های سه بعدی با وضوح بسیار بالا تبدیل کردند.

محققین کانادایی می گویند، با بکارگیری این روش، خروجی عکس ها بسیار شبیه به اندازه و شکل واقعی مغز زنبورها است ضمن اینکه بافت های نرم موجود در مغز این حشره به خوبی قابل رویت است.به گفته این محققین، مغز زنبورها از یک میلیون سلول ها عصب تشکیل شده که معادل ۰.۰۰۰۰۱ درصد از سلول های عصبی است که در مغز انسان یافت می شود. تیجه این تحقیق در نشریه Scientific Reports چاپ شده است.

 

 اخبارعلمی ,خبرهای  علمی, مغز مینیاتوری حشرات

 

 اخبار علمی  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
تصاویر سه بعدی از مغز انسان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فعالیت مغز به صورت سه بعدی+تصاویر



اخبار علمی - فعالیت مغز به صورت سه بعدی+تصاویر

محققان دانشگاه کالیفرنیا موفق به مدل‌سازی از مغز یک موجود زنده شدند.

 مغز یکی از اعضای اسرار آمیز بدن انسان است که در واقع با وجود پیشرفت‌های فناوری محققان هنوز خیلی از اسرار آن را نمی‌دانند؛ در چندین دهه اخیر دانشمندان تلاش برای باز کردن این رمز و راز داشتند و اکنون موفق شدند فعالیت مغز انسان را توسط صفحه نمایش دیجیتالی بازسازی کنند اما با وجود بسیاری از پیشرفت‌های فناوری هنوز هم اسرار بسیاری برای کشف وجود دارد که برخی از آنها استثنایی هستند که در این مورد فیلمی توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا – سان‌دیگو ساخته شده است که آنها قادر به مدل‌سازی از مغز یک موجود زنده شدند.

مدل‌سازی و گرافیک کامپیوتری با رنگ‌ها نشان می‌دهد مغز چگونه می‌تواند فعال باشد؛ با این پروژه جدید تحت عنوان «مغز شیشه‌ای» محققان یک راه حل قابل اعتماد که ترکیبی از فناوری‌های متعدد است بدست آوردند.

رنگ‌ها در این فیلم‌ها امواج مغزی مختلف مانند امواج گاما، آلفا، بتا و غیره را نشان می‌دهند.

 

اخبار,اخبار علمی ,فعالیت مغز

 

اخبار,اخبار علمی ,فعالیت مغز

 

اخبار,اخبار علمی ,فعالیت مغز

 

اخبار,اخبار علمی ,فعالیت مغز

 

اخبار,اخبار علمی ,فعالیت مغز

 

اخبار,اخبار علمی ,فعالیت مغز

 

اخبار,اخبار علمی ,فعالیت مغز

 اخبار علمی - فارس