دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصفیه‌ کننده‌هایی مطمئن‌تر از سامسونگ و شارپ + عکس



 

هر چند که زندگی شهر نشینی و مکانیکی انسان را از طبیعت دور کرده اما پیوند انسان و طبیعت ناگسستنی است. کافی است به جای دیدن و شنیدن تبلیغات شرکت های مهم درباره تولید محصولاتی برای تصفیه هوای خانه، به طبیعت توجهی دو چندان کنیم.

گیاهان، تصفیه کننده های طبیعی هوا هستند و علاوه بر آن رطوبت محیط را متعادل نگه می دارند. بر همین اساس محققان توصیه می کنند در منازل آپارتمانی به ازای هر نفر حداقل ۳ گیاه آپارتمانی سالم نگهداری شود. اگر در خانه باغچه، گلخانه یا بالکن دارید از کاشت و نگهداری انواع گیاهان پهن برگ غافل نشوید. هرچه برگ گیاهان بزرگ تر و بیشتر باشد قدرت تصفیه هوای آنها بالاتر می رود.

تحقیقات نشان می دهد تری کلرواتیلن، فرمالدئیدها و بنزن مهم ترین آلاینده هوای خانه ها هستند. در شهرهای شلوغ، آلاینده های دست دوم نظیر ترکیبات حاوی سولفور دی اکسید هم به این آلاینده ها اضافه می شوند. یکی از بهترین راه های مقابله با این ترکیبات خطرناک نگهداری گیاهان آپارتمانی است.

 

 

تصفیه‌ کننده‌های هوا , عکس طبیعت  , تصفیه کننده های طبیعی هوا

 

گل زنبق؛ جذب کننده ای قوی

در بسیاری از نقاط جهان این گل را در دسته گل‌های تزئینی می شناسند اما زنبق قادر است مثل یک جاروبرقی قوی مواد شیمیایی مضر و خطرناکی چون فرمالدئید، بنزن، تری‌کلرواتیلن و برخی مواد دیگر را از هوا پاک کند. مطالعات نشان داده است، گلدان‌های حاوی این گل به کیفیت هوای آپارتمان می‌افزایند و از میزان خطرناک بودن مواد شیمیایی هم می‌کاهند. بهتر است گل زنبق را در نور کم و غیر مستقیم قرار دهید و خاکی که گل‌ در آن قرار دارد باید همیشه اندکی رطوبت داشته باشد.

بهتر است به جای خریدن یک اسپری خوش‌بوکننده یا دستگاه‌های معطر کننده هوا یک گلدان زنبق بخرید و آن را در محلی بگذارید که هم از تماشای آن لذت ببرید و هم هوای پاکیزه‌تری را استشمام کنید.

 

 

تصفیه‌ کننده‌های هوا , عکس طبیعت  , تصفیه کننده های طبیعی هوا

 

بامبو عنکبوت ها را فراری می دهد

بامبو ابتدا در شرق و جنوب آسیا می‌رویید اما سپس به گیاه محبوب اکثر مردم جهان بدل شد. تازه ترین تحقیقات نشان می دهد این گیاه دوست‌داشتنی نقش تصفیه‌کننده هوا را هم دارد. ساقه‌های بامبو می‌توانند فرمالدئید، بنزن، مونوکسیدکربن، زیلن و کلروفورم را از هوای اطراف خود جذب کنند.

بامبو جدا از کمک‌کردن به تصفیه هوا خاصیت های جالب دیگری هم دارد از جمله این که ذرات معلق عنکبوت‌های خانگی را می‌گیرد و نابود می‌کند. این تخم‌ها در افرادی که آلرژی دارند باعث بدتر شدن وضعیت تنفس می‌شوند.

بامبو در طی ماه‌های سرد سال که هوای داخل آپارتمان گرم و خشک است هوای داخلی را تا حد زیادی مرطوب‌ و مناسب می‌کند. بهتر است بامبو را در معرض نور غیر مستقیم خورشید و در محیطی مرطوب قرار دهید.

 

 

تصفیه‌ کننده‌های هوا , عکس طبیعت  , تصفیه کننده های طبیعی هوا

 

خواب بهتر با گل آفتابگردان

معمولا بسیاری از خانم‌ها علاقه‌ای به گذاشتن گل و گلدان در اتاق خواب خود ندارند،‌ توصیه پزشکی هم این است که در اتاق خواب از گذاشتن تعداد زیادی گل یا گلدان خودداری شود، اما در این مورد می‌توان یک استثنا قائل شد آن هم گذاشتن یک گلدان گل آفتابگردان است.

اکثر گل‌ها و گیاهان طی شب اکسیژن هوا را می‌گیرند و به جای آن دی‌اکسید کربن بیرون می‌دهند که این می‌تواند برای انسان خطرناک باشد اما نوعی خاصی از گل آفتابگردان (gerbera daisy ) در طی شب هم به رهاکردن اکسیژن ادامه می‌دهد. به این ترتیب تنفس انسان در شب را بهبود پیدا می کند و باعث بهبود خواب شبانه انسان می شود.

مطالعات نشان داده، افرادی که طی شب چند بار به علت تنگی تنفس از خواب می‌پرند بیشتر از همه از داشتن یک گلدان گل آفتابگردان سود خواهند برد، البته ثابت شده برخی گیاهان خاص چینی موسوم به گیاهان زنجیره‌ای چینی و چی‌نان هرب در بالای بردن کیفیت خواب انسان موثر هستند.

 

 

تصفیه‌ کننده‌های هوا , عکس طبیعت  , تصفیه کننده های طبیعی هوا

 

گل شمعدانی دور کننده پشه

یکی از گل های زیبای آپارتمانی که در رنگ های شاد و زیبا وجود دارد شمعدانی است. این گیاهان زیبا شاخ و برگ های انبوه کروی شکل و کرکداری دارند و گل های آنها درشت و به رنگ های سفید و قرمز یا بنفش است که معمولا در قسمت زیرین گلبرگ ها لکه های تیره رنگی دیده می شود.

در مناطقی كه حشرات زیادی وجود دارد بهتر است روی پوست بدن به خصوص بدن كودك از كرم های دور كننده حشرات استفاده كرد ولی باید توجه داشت استفاده دائم از این مواد باعث حساسیت بیشتر می شود در این موارد نگهداری گل های همیشه بهار و شمعدانی در خانه در دور كردن پشه ها موثر است.../مشرق


ویدیو مرتبط :
بررسی دستگاه تصفیه هوا شارپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین تصفیه کننده دود-مه در دنیا +عکس


شهر روتردام هلند،از اولین تصفیه کننده ی دود- مه(smog) دنیا رونمایی کرد. این برج هفت متری با از استفاده فناوری یونیزاسیون، هوای آلوده را تصفیه کرده و حباب هایی از هوای بدون دود-مه را از دریچه های خود خارج می کند.

صبح بخیر: شهر روتردام هلند، از اولین تصفیه کننده ی دود- مه (smog)  دنیا رونمایی کرد. این برج هفت متری با از استفاده فناوری یونیزاسیون، هوای آلوده را تصفیه کرده و حباب هایی از هوای بدون دود-مه را از دریچه های خود خارج می کند. این دستگاه قادر است درهرساعت 30 هزار مترمکعب هوا را تصفیه کند، درحالی که از انرژی بادی استفاده کرده و به اندازه ی یک چای ساز برق مصرف می کند.

این اختراع فوق العاده کار طراح المانی آقای  دان روزگارد (Daan Roosegaard) و تیمش است. این برج قسمتی از پروژه ی آقای روزگارد به نام پروژه ی بدون دود-مه (Smog-Free Project) می باشد.

اولین تصفیه کننده ی دود-مه در دنیا

اولین تصفیه کننده ی دود-مه در دنیا

اولین تصفیه کننده ی دود-مه در دنیا

اولین تصفیه کننده ی دود-مه در دنیا

اولین تصفیه کننده ی دود-مه در دنیا

اولین تصفیه کننده ی دود-مه در دنیا

اولین تصفیه کننده ی دود-مه در دنیا

اولین تصفیه کننده ی دود-مه در دنیا