دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصاویر پرواز مرد جتی در ارتفاع 1300متری/ مسافران هواپیما شگفت زده شدند



مرد جتی بار دیگر توانست با جت خود در آسمان پرواز کند اما این بار برای نخستین بار در کنار یک هواپیمای مسافرتی با سرعتی بیش از 200 کیلومتر در ساعت و در ارتفاع 1300 متری زمین پرواز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوز راسی مرد جتی اهل سوئیس مسافران یک هواپیما را با پرواز هفت دقیقه ای خود با سرعت 205 کیلومتر شگفت زده کرد، پروازی که با بالهای مجهز به جت وی انجام شد.

اگرچه مرد جتی چهره چندان جدیدی نیست و پیش از این پروازهای موفقیت آمیزی داشته است، اما این اولین باری بود که وی توانست در کنار یک هواپیمای مسافری پرواز کند.

 

مرد جتی , عکس پرواز مرد جتی

 

مرد جتی با پرواز در کنار یک هواپیما، مسافران آن را شگفت زده کرد

 

مرد جتی , عکس پرواز مرد جتی

 

راسی در کنار هواپیمای Breitling Douglas برفراز دریاچه لورسن به مدت هفت دقیقه پرواز کرد

وی در آخرین اقدام خود ابتدا توسط یک هلی کوپتر در ارتفاع 1800متری به سمت زمین رها شد. این فرمانده بازنشسته خطوط هوایی بین المللی سوئیس خود را به واسطه بالهای جتی در هوا ثابت نگاه داشت و به نوعی از این بالهای جتی استفاده کرد که گویی بخشی از بدن وی هستند.

پس از آن وی ارتفاع خود را کم کرد و نزدیک هواپیما قرار گرفت. وقتی که سوخت وی تمام شد به سادگی چتر خود را باز کرد و در فرودگاه بوش به زمین نشست.

 

مرد جتی , عکس پرواز مرد جتی

 

این اولین پرواز مرد جتی در کنار یک هواپیمای مسافربری بود

 

 

مرد جتی , عکس پرواز مرد جتی

 

راسی نخستین نفری است که در سال 2006 با بالهای جتی پرواز کرد

 

راسی در ابتدا خلبان ارتش بود اما بعدها به عنوان فرمانده پرواز در پروازهای تجاری مشغول کار شد. وی در وب سایت شخصی خود نوشته است که همواره تمام وقت آزاد خود را به پرواز و تجربه پرواز به تمام اشکال مختلف معطوف کرده و بالهایی را ساخت که دارای چهار موتور جتی است.

 

مرد جتی , عکس پرواز مرد جتی

 

راسی توسط یک هلیکوپتر در ارتفاع 1800متری در آسمان رها شد

وی تاکنون برفراز کوهستان آلپ از جمله دریاچه ژنو پرواز و از کانال مانش نیز عبور کرده است.

اکنون وی اختراع خود را به نوعی تغییر داده است که تنها یک ارتفاع سنج و دستگاه کنترل سوخت را در دستان خود نگاه می دارد.

 

 

مرد جتی , عکس پرواز مرد جتی

 

لباس چتری که این خلبان 53 ساله می پوشد همراه بالهای دومتری خود 55 کیلو وزن دارد

 

مرد جتی , عکس پرواز مرد جتی

 

وقتی سوخت مرد جتی تمام شد وی به سادگی چتر خود را باز کرد و در فرودگاه بوش فرود آمد ...../ خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
پرواز مرد جتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رفتارهای اولاند همگان را شگفت زده کرد؛ در مراسم تحلیف اولاند چه گذشت؟ + تصاویر



رفتارهای اولاند همگان را شگفت زده کرد؛

در مراسم تحلیف اولاند چه گذشت؟ + تصاویر

ماهیت واقعی فرانسوا اولاند که در مراسم تحلیف و نطق وی نمود پیدا کرد، بسیاری از فرانسویها را غافلگیر کرده است.

 انتخاب : ماهیت واقعی فرانسوا اولاند که در مراسم تحلیف و نطق وی نمود پیدا کرد، بسیاری از فرانسویها را غافلگیر کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از بی اف ام تی وی ، یکی از نکاتی که فرانسویها را شگفت زده کرد قاطعیت و برخورد شدید او با نیکلا سارکوزی رئیس جمهور پیشین این کشور بود.

دو صحنه مهم در روز تحویل قدرت رئیس جمهور جدید فرانسه قابل تامل بود.

یکی از آنها به لحظه ای مربوط می شود که اولاند کاخ ریاست جمهوری (الیزه) را از نیکلا سارکوزی تحویل گرفت. بلافاصله پس از دست دادن دو نفر، اولاند پشت خود را به سارکوزی کرد و از دید همگان محو شد. گویی هیچ توجهی به سارکوزی نمی کند و می خواهد سریعا کار خود را شروع کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این درحالی بود که سارکوزی هنگام ورود اولاند تا پایین پله ها پیش رفته بود و از وی استقبال کرده بود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نکته قابل تامل دوم به نطق اولاند در مراسم تحلیف خود مربوط می شود. در طول این نطق وی به همه روسای جمهور راستگرای سابق نظیر ژنرال دوگل، ژیسکار دستن و ژاک شیراک اشاره کرد و اقدامات آنها را در پیشرفت و مدرن سازی کشور ستود اما هنگامی که به سارکوزی اشاره کرد فقط گفت برای او آرزوی موفقیت می کند که این یعنی شرش خلاص.

به طور قطع بسیاری از فرانسویها درباره ماهیت واقعی اولاند اشتباه کرده اند. او به خوبی می داند با چه کسی سرو کار دارد و باید چگونه با او رفتار کرد.

 

مارتین اوبری از شخصیتهای مهم سوسیالیست هنگام تبلیغات درون حزبی سوالیستها از اولاند انتقاد شدیدی کرده بود و گفته بود او فردی مبهم است. اولاند نیز این انتقادها را فراموش نکرد و سمت نخست وزیری را به او پیشنهاد نکرد به طوری که اوبری به کلی از کابینه کنار گذاشته شد و صرفا به دبیر کلی حزب سوسیالیست اکتفا می کند.

نکته جالب توجه دیگر رفتار اولاند با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان است و برخلاف اولین دیدار سارکوزی با مرکل که دو طرف به گرمی با هم روبوسی کرده بودند، اولاند به سردی با صدر اعظم آلمان دست داد./انتخاب