دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصاویر صندلی چرخداری که به پا تبدیل می شود/ بالارفتن از پله با صندلی



مهندسان ژاپنی نمونه اولیه از صندلی چرخدار جدیدی را رونمایی کرده اند که در صورت لزوم می تواند برای بالارفتن از پله ها، چرخها را به پا تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان موسسه فناوری چیبا به سرپرستی پرفسور شورو ناکاجیما این روبات صندلی چرخداری را ساخته اند.

این وسیله که چهار چرخ و پنج محور دارد مانند صندلی چرخدارهای معمولی است اما وقتی به مانعی مانند پله یا جوی آب می رسد چرخ های آن به پا تبدیل می شوند؛ چرا که حسگرهایی در این صندلی چرخدار تعبیه شده است که به آن کمک می کند اندازه و مسافت را ارزیابی کند.

صندلی چرخدار جدید

این روبات با حسگرهایی که بر روی پای خود دارد به خوبی حرکت می کند. اگر این حسگرها دچار خطا شوند و چرخ ها به مانع برخورد کنند گشتاور نیروی چرخ می تواند در یک اقدام پشتیبانی کننده، تغییر کند.

صندلی چرخدار جدید

این وسیله یک دسته جوی استیک دارد که کاربر می تواند با آن به صندلی بگوید در چه جهتی باید حرکت کند.

صندلی چرخدار جدید

صندلی چرخدار چیبا دو ویژگی دیگر برای یاری رساندن عملی دارد. به این معنی که زمانیکه بر روی یک سطح ناصاف و ناهموار حرکت می کند کنترل هایی برای اطمینان از اینکه صندلی در مکان خود حفظ می شود وجود دارد. همچنین وقتی صندلی باید دور بزند این روبات می تواند چرخ ها را به خط کرده و ثبات هر سوی صندلی را افزایش دهد و از این رو صندلی می تواند به راحتی و با ایمنی دور بزند./خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
صندلی آرایشی - صندلی کوپ - دکوراسیون آرایشگاهی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماجرای صندلی جداگانه برای وزیر خارجه بحرین چه بود؟ (+تصاویر)



ماجرای صندلی جداگانه برای وزیر خارجه بحرین چه بود؟ (+تصاویر)

تمهید مقدمات برگزاری اجلاسی به بزرگی نشست کارشناسان ،وزیران و سران عدم تعهد ، کار سخت و سترگی است و ریزه کاری هایی دارد که فقط در اجرا پیش می آیند.

به گزارش عصرایران ، یکی از نکات جالبی که در اجلاس وزرای خارجه عدم تعهد وجود داشت ، قرار دادن صندلی ویژه برای وزیرخارجه بحرین بود.

اجلاس وزرای عدم تعهد, اجلاس وزرای خارجه عدم تعهد

اگر به عکس های سالن همایش های صدا و سیما که محل برگزاری اجلاس وزیران بود نگاه کنید ، همه صندلی های مهمانان ، آبی رنگ بود ولی صندلی شیخ خالد بن احمد آل خلیفه ، وزیر خارجه بحرین ، کرم رنگ بود.

اجلاس وزرای عدم تعهد, اجلاس وزرای خارجه عدم تعهد

از آنجا که وزیر خارجه بحرین دچار عارضه چاقی است ، برای این که بر روی صندلی راحت باشد ، مسوولان برگزاری ، یکی از صندلی های ثابت سالن را از جا کنده بودند و به جای آن ، یک صندلی بزرگ تر ، راحت تر و متحرک (همرنگ صندلی های وی آی پی ردیف جلوی سالن و از نوع صندلی هیأت رئیسه) برای وزیر خارجه بحرین در نظر گرفته بودند تا شیخ خالد بر روی آن راحت باشد.

همچنین ، چینش صندلی ها - که بر اساس حروف الفبای نام کشورهاست - را به گونه ای تنظیم کرده بودند تا صندلی بحرین ، در کنار راهروی سالن باشد و رفت و آمد شیخ خالد بدون مشکل و به سهولت انجام گیرد..../عصرایران

اجلاس وزرای عدم تعهد, اجلاس وزرای خارجه عدم تعهد

اجلاس وزرای عدم تعهد, اجلاس وزرای خارجه عدم تعهد