دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصاویر خانه ای با فناوری عصر فضا/ کنترل همه چیز با یک آی پد



آی پد ,  اخبار علمی و آموزشی , فناوری عصر فضا

یک شرکت بریتانیایی با صرف میلیونها دلار خانه ای را با استفاده از فناوری عصر فضا ساخته که بیشتر شبیه خانه مأموران مخفی است.

 

خانه آینده که با فناوریهای روز ساخته شده به نام خانه کورن فلیک شناخته می شود و این نام شرکتی است که دستگاه های آن را از جمله یک دیوار مخفی و سطحی که می چرخد تا صفحات نمایش تلویزیونی دو متری و یک محافظ امنیتی مجازی را نمایان کند، نصب کرده است.


این خانه مجهز به یک قهوه و چای ساز 10 هزار پوندی است که از دور با آی پد کنترل می شود و نوشیدنی را به فنجانهای خالی می ریزد. کاغذ دیواریهای مغناطیسی، سینما و سایر گجتها با فناوری بالا مجموعا 750 هزار پوند (معادل یک میلیون و 135 هزار دلار) هزینه در برداشته است.

آی پد ,  اخبار علمی و آموزشی , فناوری عصر فضا

 

محل استراحت خانه کورن فلیک در لندن دربرگیرنده یک پروژکتور و نورهایی است که خود را با رنگهای روی صفحه نمایش تنظیم می کنند، این نورها همچنین با موسیقی نیز خود را تطبیق می دهند

 

آی پد ,  اخبار علمی و آموزشی , فناوری عصر فضا

 

در این نقطه از خانه با یک دکمه در کف خانه دیوار چرخیده و یک تلویزیون پنهان را نمایان می کند. دیوارها و کف زمین با یک برنامه روی آی پد کنترل می شود که می تواند اتاق نشیمن را به یک سینمای خانگی ، اتاق بازیهای ویدئویی و بیش از آن تبدیل کند


شرکت خصوصی کورن فلیک با همکاری سازندگان فناوری این خانه را با گجتهایی تجهیز کرده اند که قیمت گزافی دارد و بسیاری از افراد تصور نمی کنند که توان پرداخت چنین مبلغی را داشته باشد.


این خانه نمایشگاهی برای دستگاه هایی با فناوری پیشرفته برای افراد ثروتمند و مشهور در دوطبقه ساخته شده است.


در این خانه باید سفارش تلویزیون به اینچ را فراموش کنید بلکه می توانید تلویزیون خود را با متر سفارش دهید. در این خانه تلویزیونی به عرض 4 متر وجود دارد که سیستم صوتی آن با آخرین فناوریهای روز ساخته شده است.

آی پد ,  اخبار علمی و آموزشی , فناوری عصر فضا


شیر 10 هزار پوندی که با یک آی پد کنترل می شود. این نخستین دستگاه قهوه ساز " i-coffee" در دنیا است که در ابتدا برای ابر قایقهای تفریحی طراحی شده که می تواند نوشیدنی گرم را ظرف 45 ثانیه آماده کند. این دستگاه همچنین نحوه سرو قهوه برای افراد را در حافظه خود نگاه می دارد و از قابلیت ارائه آب پرتقال تازه، آب یخ و آب داغ برای آشپزی برخوردار است


گرما، نور و صدا در این خانه با یک آی پد کنترل می شود و این خانه نخستین خانه در جهان است که دیوارهای آن به یک نوع موتور مجهز است تا هرگز در جابه جایی آنها اشتباهی به وجود نیاید.


برای کشیدن پرده ها هنگام غروب، شیدهای اتوماتیک در این خانه با یک حسگر بیرونی می توانند هنگام غروب آفتاب را اعلام کنند. از سوی دیگر هنگام پخش فیلم پرده ها به طور خودکار بسته می شود تا نور داخلی تنظیم شود.


امنیت در این خانه از اولویت مهم برخوردار است، این سیستم عادات کاربر خود را کپی می کند تا زمانی که کاربر در سفر به سر می برد نورها، باز شدن پنجره ها و بستن آنها به همان شکل قبل ادامه یابد تا سارقان تصور نکنند که این خانه خالی مانده است.

 

آی پد ,  اخبار علمی و آموزشی , فناوری عصر فضا

 

گری لویس مدیر شرکت کورن فلیک در این تصویر پروژکتور 4 متری خانه را با آی پد خود کنترل می کند. این سینما دارای آخرین فناوری های صوتی است که داخل دیوارها کار گذاشته شده و در کاغذ دیواریهای مغناطیسی پوشیده شده است. چندین تلویزیون کوچکتر از جمله یک تلویزیون 2 متری در اتاق نشیمن در داخل دیوار و اثاث خانه کار گذاشته شده است

 

آی پد ,  اخبار علمی و آموزشی , فناوری عصر فضا

 

این دستگاه برای نگاهداشتن آی پاد یا آی فن ساخته شده است. تمام فناوری این خانه به طور مرتب به روز می شود

 

آی پد ,  اخبار علمی و آموزشی , فناوری عصر فضا

 

آشپزخانه در این خانه که متعلق به آینده است به یک صفحه گرم مجهز است که گفته می شود پیشرفته ترین صفحه داغ دنیا است که به جای اجاق گازهای سنتی کار می کند.


وقتی که یک قابلمه روی صفحه درحال جوشیدن است و آب آن تمام می شود، فناوری هوشمند گرما را خاموش می کند و یا هنگامی که قابلمه در این سطح حرکت می کند، گرما نیز آن را دنبال می کند، به این معنا که آشپز می تواند هر نقطه ای روی این صفحه داغ آشپزی کند.

منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
فناوری های آینده سفر به فضا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وسایل خانه‌ را با صدایتان کنترل کنید+تصاویر



اخبار,اخبارعلمی,دستگاه کنترل وسایل خانه‌

اخبارعلمی - وسایل خانه‌ را با صدایتان کنترل کنید+تصاویر

دستگاهی شبیه به اتم طراحی شده است که کاربر می‌تواند خانه و تمام وسایل خانه را با صدای خود از دور، کنترل کند.

یک فرد هلندی به نام «امیل نیجسن» دستگاه کوچکی شبیه به اتم به نام Homey طراحی کرده است که یک سیستم جدید اتوماسیون است و شما قادر هستید از طریق داده‌هایی که آنلاین به دستگاه داده‌اید با صدای خود، خانه را کنترل کنید.

دستگاه صدای شما را که توسط نرم افزار به دستگاه داده شده است به رسیمت شناخته و قادر به انجام کارهای بسیار ویژه در ارتباط با خانه و اشیاء خانه است.

اخبار,اخبارعلمی,دستگاه کنترل وسایل خانه‌

شما می‌توانید قبل از رسیدن به خانه به دستگاه بگویید تلویزیون، چراغ‌ها، کولر یا دستگاه حرارتی روشن شود.

زمانی که نیاز دارید از خواب بیدار شوید، دستگاه شما را بیدار کرده و پرده‌ها باز می‌شود؛ ضمن اینکه می‌تواند ایمیل‌هایتان را بخواند.

اگر هوا بارانی باشد، زمانی که بخواهید از خانه خارج شوید دستگاه به شما اطلاع می‌دهد که باید چتر بردارید و اگر آخرین فردی باشید که از خانه خارج می‌شوید دستگاه همه وسایل برقی را خاموش می‌کند تا در انرژی صرفه جویی شود و درها را قفل می‌کند و زمانی که تماس تلفنی داشته باشید صدای موسیقی یا تلویزیون را کم می‌کند.

این دستگاه کوچک در رنگ‌های متفاوت عرضه شده است.

اخبار,اخبارعلمی,دستگاه کنترل وسایل خانه‌

اخبار,اخبارعلمی,دستگاه کنترل وسایل خانه‌

اخبار,اخبارعلمی,دستگاه کنترل وسایل خانه‌

اخبار,اخبارعلمی,دستگاه کنترل وسایل خانه‌

اخبارعلمی - فارس نیوز