دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصاویر حیرت‌انگیز محققان از جنین پستانداران در رحم مادر




محققان با استفاده از فناوری تصویربرداری چهار بعدی، به دنیای حیرت‌انگیز جنین پستانداران راه یافته و تصاویر دیدنی از آنها را در رحم مادرانشان، تهیه کردند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاید به نظر برسد که مراحل رشد و تکامل جانوران در رحم مادر با یکدیگر تفاوت زیادی دارد، اما دستاورد عظیم محققان با کمک فناوری اسکن چهار بعدی شباهت اعجاب‌انگیز تکامل رشد جنین در رحم پستانداران مختلف را به تصویر کشیده است.

محققان برای تهیه این تصاویر از ترکیبی از اسکن فراصوت سه بعدی، گرافیک رایانه‌ای و دوربین های کوچک که مراحل تکامل جنین تا مرحله تولد را رصد می‌کند، استفاده کرده‌اند.

گونه های مختلف حیوانات اعم از فیل، سگ، دلفین و پنگوئن مراحل رشد و تکامل نسبتا مشابهی را در رحم مادر پشت سر می‌گذارند.

مجموعه تصاویر شگفت‌انگیز جنین پستانداران در رحم مادر برای فیلم مستند نشنال جئوگرافیک تحت عنوان Extraordinary Animals in the Womb تهیه شده است.
تصویربرداری چهار بعدی ,  فناوری تصویربرداری

لبخند جنین دلفین

تصویربرداری چهار بعدی ,  فناوری تصویربرداری

جنین فیل آسیایی در ماه دوازدهم

تصویربرداری چهار بعدی ,  فناوری تصویربرداری

جنین سگ در هفته نهم

تصویربرداری چهار بعدی ,  فناوری تصویربرداری

شكل گیری پنجه های سگ در هفته آخر بارداری

منبع:ایسنا


ویدیو مرتبط :
شادمانی جنین داخل رحم مادر با صدای پدر مادر والدین+کلیپ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر حیرت انگیز معلق ماندن در هوا به مدت ۲۰۰ دقیقه



 

 

 

تصاویر حیرت انگیز

 

 

دو شعبده باز اهل شیلی جلوی چشم مردم و رسانه ها ۲۰۰ دقیقه در هوا معلق ماندند.

ژان پل اولهابری و نیکولاس لوئیستی حرکت بالا رفتن و معلق ماندن در هوا را در جنوب شهر سانتیاگو در برابر چشمان حیرت زده مردم نمایش دادند.

عکاسان خبری با گرفتن تصاویر مختلف از زوایای مختلف سعی کردند بفهمند چگونه آنها این حرکت خارق العاده را انجام دادند. ژا همچنین با گرفتن چوب روی قالیچه ایرانی ساعتها روی هوا مانند مرتاض ها چهارزانو می نشیند..../تحلیل:خبرآنلاین