دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصاویر اعجاب انگیزی از طرح یک هواپیمای بدون سقف



هواپیمای بدون سقف,اخبار,اخبار علمی

اخبار علمی - تصاویر اعجاب انگیزی از طرح یک هواپیمای بدون سقف

آیا یکی از اولویت‌های شما برای گرفتن بلیط هواپیما نزدیکی به پنجره است. طراحی هواپیمایی منحصر به فرد در یکی از کارخانه های فرانسوی در حال اجراست که دارای امکانات ویژه ای از جمله سقف خورشیدی است.

سقف این هواپیما به پنل های خورشیدی مجهز بوده و با دوربین هایی که روی بدنه هواپیما نصب می شوند، دید 360 درجه ای را از محیط به مسافران می بخشد. مسافران این هواپیمای خصوصی به خوبی می توانند شاهد فضای بیرونی محیط باشند.

 

هواپیمای بدون سقف,اخبار,اخبار علمی

 

در این هواپیما می توان شاهد ابر، آسمان، جنگل یا همه فضاها و مکان های روی زمین بود.

 

هواپیمای بدون سقف,اخبار,اخبار علمی

هواپیمای بدون سقف,اخبار,اخبار علمی

 
در شب هنگام نیز می توان قادر به رویت فضاهای اطراف بود.حذف پنجره یا دیوارهای اطراف این هواپیما باعث شده تا وزن آن کاهش یافته و انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد.

 

هواپیمای بدون سقف,اخبار,اخبار علمی

هواپیمای بدون سقف,اخبار,اخبار علمی

 
داخل این هواپیما مجهز به امکاناتی است که می تواند فضاهای دلخواه مسافران را روی سقف هواپیما منعکس کرده یا به برگزاری کنفرانس های مختلف و بازتاب تصاویر آنها روی دیوارهای نامرئی هواپیما پرداخت.
اخبار علمی - مهر
 


ویدیو مرتبط :
سقف رستوران - طرح سقف رستوران آب و آتش - مدل جدید سقف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر طرح هواپیمای مافوق صوت


یک شرکت انگلیسی اولین هواپیمای مافوق صوت را تا سال 2021 وارد خطوط هوایی خواهد کرد که می تواند فاصه لندن تا سیدنی در مدت 3 ساعت نیم بپیماید.

شرکت انگلیسی "هایپرمچ" در توافق با وزارت بارزگانی و صنعت انگلیس ظرف 10 سال آینده هواپیمای مافوق صوتی را وارد خطوط هوایی خواهد کرد که می تواند با سرعت حداکثر 2 هزار و 664 مایل بر ساعت (حدود 4 هزار و 288 کیلومتر بر ساعت) حرکت کند.

این هواپیما که Hypermach SonicStar نام دارد می تواند تا ارتفاع 62 هزار پایی (حدود 18 هزار و 900 متری) اوج بگیرد.

طرحهای مفهومی این هواپیمای آینده در نمایشگاه بین المللی هوا فضای پاریس به معرض دید عموم گذاشته شده است.

رئیس شرکت "هایپرمچ" در این خصوص توضیح داد: "ما به یک موتور فناورانه متحولانه دست یافته ایم که به ما اجازه می دهد یک هواپیمای مافوق سرعت را طراحی کنیم و یک سفر هوایی پر سرعت را به مسافران ارائه کنیم. هواپیمای ما تا ژوئن 2021 به عنوان اولین هواپیمای مافوق صوت هیبریدی به پرواز درخواهد آمد."