دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصاویر اشیاء غیر عادی و دست ساز روی سیارک فضایی



اخبار,اخبار علمی,سیارک

پیدا شدن اشیایی غیر عادی و مشخصا دست ساز و نه طبیعی بر روی سیارک مرموز فضایی توسط کاوشگر روزتا به جنجالی جدی بین طرفداران فرضیه‌های فضایی و دانشمندان این روزها تبدیل شده است.

 دانشمندان آلمانی به تازگی اشیایی عجیب ، غیر عادی و ناشناخته بر روی بدنه دنباله دار p67 که یک سیارک در حال حرکت به سوی کره زمین است کشف کرده‌اند.

 

اخبار,اخبار علمی,سیارک

 


گفتنی است، کارشناسان 3 تکه سنگ برجسته بر روی این سیارک کشف کرده‌اندکه به نظر می‌رسد نوعی حالت تعادل برای آن ایجاد می‌کند. بررسی ها نشان می‌دهند، کارشناسان این سنگ‌ها را توسط عکس‌های ارسالی از سوی کاوشگر روزتا که برای بررسی این سیارک به فضا پرتاب شده بدست آورده‌اند.

 

اخبار,اخبار علمی,سیارک

 

تعجب دانشمندان از این است که این برجستگی های کوچک توسط سایش ایجاد نشده و کاملا حالت تراش خورده و دست ساز دارند و در اثر فرسایش، تصادف و یا اصطکاک ایجاد نشده‌اند. کارشناسان هنوز قادر به کشف معمای این 3 نقطه برجسته بر روی سیارک p67 نشده‌اند. درحال حاضر محققان موسسه‌ ماکس پلانک در حال تحقیق بر روی این کشف منحصر بفرد بر روی سیارک p67 هستند.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
جابجایی اشیاء و دست دادن فضایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

(تصاویر) "دست فضایی" از تلسکوپ ناسا




اخبار علمی - (تصاویر) "دست فضایی" از تلسکوپ ناسا

 ابری عظیمی از مواد خارج شده از یک ستاره که توسط تلسکوپ فضایی NuSTAR رصد شده، ساختاری از پرتوهای اشعه ایکس پر انرژی است که تداعی کننده تصویر یک دست در فضا است.

به گزارش ایسنا، این نمای کیهانی که اصطلاحا «دست خدا» (Hand of God)‌ نامیده می‌شود، یک ستاره منفجر شده و ابر عظیمی از مواد خارج شده از آن را نشان می‌دهد.

پیش از این، رصدخانه اشعه ایکس چاندارا، پرتوهای کم انرژی پرتو ایکس به رنگ‌های سبز و قرمز را رصد کرده بود و در تصویر جدید تلسکوپ فضایی NuSTAR، پرتوهای پر انرژی پرتو ایکس به رنگ آبی مشاهده شده است.

«فیونا هریسون»، محقق اصلی تلسکوپ NuSTAR از موسسه فناوری کالیفرنیا تأکید می‌کند: این نمای منحصربفرد، یک باد تپ‌اختر تولید شده توسط باقی مانده متراکم یک ستاره منفجر شده را نشان می‌دهد.

چیزی که پس از انفجار ستاره و خروج ابر عظیمی از مواد باقی می‌ماند، یک تپ‌اختر موسوم به PSR B1509-58 است که هفت بار در ثانیه در حال چرخش بوده و باعث وزیدن باد پرقدرتی از ذرات می‌شود.

این ذرات در تعامل با میدان‌های مغناطیسی اطراف، پرتوهای پر انرژی ایکس به شکل یک دست را شکل می‌دهند.

ابر قرمز بالای انگشتان دست، یک ساختار مجزا موسوم به RCW89 است که یک پرتو کم انرژی ایکس است. بخش سبز رنگ نیز پرتوهای کم انرژی ایکس هستند، اما بخش آبی رنگ، پرتوهای پر انرژی ایکس محسوب می‌شوند.

در تصویر رصد شده توسط تلسکوپ NuSTAR، انرژی پرتو ایکس در طیفی بین 7 تا 25 کیلو الکترون‌ولت است، درحالی که پرتوهای ایکس رصد شده توسط تلسکوپ چاندرا طیفی بین 0.5 تا 2 کیلو الکترون‌ ولت است.

تپ‌اختر «دست خدا» نمونه ای از پدیده روانی پاریدولیا (pareidokia) است که امکان مشاهده و درک اشکال آشنا در تصاویر مبهم را فراهم می‌کند.

 

اخبار,اخبار علمی,تصویر جدید تلسکوپ فضایی ناسا

اخبار علمی - ایسنا