دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصاویری ترسناک از انبوه سیارک‌ها در مسیر کره زمین



حیات کره زمین همواره در خطر برخورد سیارک ها و اجرام آسمانی بوده است، بر همین اساس دانشمندان طرح‌های پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

یک مهندس شاغل در شرکت گوگل یک نقشه تعاملی منحصر به فرد از وضعیت سیارکها در منظومه شمسی در 50 سال آینده ترسیم کرده است.

تصاویری ترسناک از انبوه سیارک‌ها در مسیر کره زمین

گفتنی است، براساس این نقشه میلیو‌ن‌ها سیارک در منظومه شمسی وجود دارد و بسیاری از آنها خطری جدی برای برخورد با کره زمین و نابودی حیات در این سیاره هستند.

تصاویری ترسناک از انبوه سیارک‌ها در مسیر کره زمین

بررسی‌ها نشان می‌دهند، براساس پژوهش‌های فضایی کره زمین به طور متوسط در هر 5000 هزار سال مورد اصابت توسط یک سیارک بزرگ قرار می‌گیرد.

تصاویری ترسناک از انبوه سیارک‌ها در مسیر کره زمین

براساس تحقیقات حدود یک میلیون سیارک در مجاورت کره زمین وجود دارند و بسیاری از آنها از فلزات فوق العاده گرانبها و کمیاب حتی ناشناخته تشکیل شده‌اند.

با وجود اینکه اکثر سیارکهای کوچک که از جو زمین رد شده به سطح سیاره برخورد می‌کنند در مناطقی مانند اقیانوس آرام و یا اطلس وارد آب می‌شوند اما کارشناسان اعلام کرده‌اند در فاصله سالهای 2000 تا 2013 در حدود 26 برخورد به مناطق مسکونی و زمین از سوی سیارکها رخ داده که منجر به جراحت و نیز تخریب اماکن شده است.

در حال حاضر تیمی از متخصصان دانمارکی در حال طراحی و ساخت یک فضا پیما برای هدف گرفتن سیارکهای در مسیر سیاره زمین و نابود کردن آنها قبل از برخورد به کره زمین هستند.
اخبارعلمی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
آیا سیارک 4179 با عرض 5 کیلومتر تهدیدی جدی برای کره زمین است؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترسناک‌ترین آتش فشان‌های کره زمین + تصاویر



اخبار علمی - ترسناک‌ترین آتش فشان‌های کره زمین + تصاویر

برخی از کشورهای دنیا دارای آتش فشا‌ن‌های ترسناکی هستند که هر لحظه امکان دارد با فورانی تازه کل کشور مبدأ خود را نابود نمایند.

کارشناسان آتش فشان‌های دنیا را به تازگی شناسایی کرده‌اند.

 

اخبار,اخبار علمی,آتش فشا‌ن‌های ترسناک

 
گفتنی است، کارشناسان این نتایج را با بررسی رسوبات سولفات ناشی از بقایای فوران‌های مخرب آتش فشانی که در اعماق خاک و یا هسته‌ی یخ‌ها در یخچال‌های طبیعی وجود دارد به دست آورده‌اند.

 

اخبار,اخبار علمی,آتش فشا‌ن‌های ترسناک

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، براساس تحقیقات، ترسناک‌ترین آتش فشانی که تا به حال رخ داد در حدود سال 1257 میلادی در کوه آتشفشانی samalas در جزایر اندونزی رخ داده است.

 

اخبار,اخبار علمی,آتش فشا‌ن‌های ترسناک

 

نتایج این تحقیق با بررسی بر روی نمونه‌های یخ واقع در قطب جنوب و بررسی توده‌های رسوبات ناشی از فوران در لایه‌های مختلف یخ به دست آمده است.

 

اخبار,اخبار علمی,آتش فشا‌ن‌های ترسناک

 

کارشناسان ترسناک‌ترین آتش فشان‌های دنیا را در آلاسکا، رشته‌ کوه‌ آند در آمریکای مرکزی و صحرای نوادا شناسایی کرده‌اند.

 

اخبار,اخبار علمی,آتش فشا‌ن‌های ترسناک

 

کارشناسان این تحقیقات را برای پیش بینی فوران‌های آینده آتش فشانی انجام داده‌اند.
اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران