دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تصاویری از جدیدترین سطوح ضد لک و ضد آب



دانش پژوهان می گویند سطوح مقاوم جدید تولید کرده اند که می تواند به تولید پوشاک ضد لک و ضد آب و یا دیگر محصولاتی که تقریبا نسبت به هر مایع دیگر مقاوم هستند، منجر شود.

محققان پیشرفت هایی را در خلق سطوحی گزارش کردند که نسبت به دو خانواده از مایعات موسوم به مایعات نیوتنی و غیرنیوتنی مانند، خاصیت دفعی دارد.

مایعات نیوتنی به راحتی جریان می یابند مانند آب، در حالی که مایعات غیر نیوتنی مانند ماست و محلول های پلیمری دارای غلظت هستند و به کندی جریان می یابند.

پوشاک ضد آب, محلول های پلیمری

آنیش توتجا از دانشگاه میشیگان و همکارانشدا می گویند: این سطوح جدید به گونه ای ساخته شده اند که نسبت به مایعات از جمله اسیدها و بازها، روغن و الکل با کشش سطحی بسیار کم، حلال ها و دیگر محلول های پلیمری، مقاوم هستند.

پوشاک ضد آب, محلول های پلیمری

سطوح مقاوم سطوحی هستند که می توانند گستره وسیعی از مایعات مختلف را بدون آنکه گسترش یابند حفظ کند. در این حالت مایعات به شکل توپ بر روی سطح قرار می گیرند که با تکان کوچکی می توان آن را از روی سطح کنار زد.

معمولا همه مایعات به راحتی از روی این سطوح جدید می لغزند که می تواند کاربردهای بسیاری در پوشاک ضد لک ضد آب داشته باشد. چنین پوشاکی می تواند پوشش محافظی باشد که نه تنها هوا را از خود عبور می دهد بلکه مانع از قرار گرفتن میکروب ها و باکتری ها بر روی پوشاک می شود.

پوشاک ضد آب, محلول های پلیمری

نتایج این تحقیقات درنشریه American Chemical Societyمنتشر شده است.

منبع:mehrnews.com


ویدیو مرتبط :
ویدئوی خیلی جالب از ضد آب و ضد لک شدن پارچه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویری از اولین گوشی ضد آب و ضدضربه جهان مجهز به دوربین مادون‌قرمز



گوشی هوشمند کاترپیلارموسوم به CAT S60 محصولی فراتر از یک گوشی است.

به گزارش خبرآنلاین، آنچه مشاهده می‌کنید، یک ابزار حرفه‌ای است که داخل آن دوربین مادون‌قرمز/ Thermal Camera (دوربین تصویربرداری حرارتی) تعبیه‌شده و صاحب آن می‌تواند در تاریکی مطلق اشیاء را تا مسافت 30 متری به‌خوبی ببیند.

حتی دارنده گوشی (ممکن است یک آتش‌نشان باشد) می‌تواند دود را تشخیص داده و به فرد درمعرض خطر کمک کند.

دوربین نصب‌شده روی CAT S60 متعلق به کمپانی فلیر سیستمز/Flir با ماژول Lepton  است و قابلیت نمایش تصاویر ویدئویی حرارتی در ابعاد 80در 60 پیکسل را دارد.

این گوشی ضد آب نیز تعریف‌شده و تا عمق 5 متر را جواب می‌دهد. ضدضربه بودن گوشی نیز با 26 بار انداختن گوشی از ارتفاع 1.8 متری تست‌شده است.

سطح نمایشگر گوشی نیز از محافظ گوریلا گلس نسخه 4 ساخته‌شده در کنار باتری 3800 میلی‌آمپری که عمر خوبی می‌دهد، اسپیکرهای قوی 105dB رویان نصب‌شده تا کاربر بتواند در محیط‌های کاری بیرونی هنگام کار از آن استفاده کند.

سایر مشخصات گوشی در حد یک گوشی متوسط تعبیه‌شده که نمایشگر آن 4.7 اینچ (رزولوشن 720 پیکسل)تعریف‌شده، وپردازنده اسنپ دراگون 617 با 3 گیگ رم (حافظه موقت) و 32 گیگ حافظه داخلی در کنار اندروید مارشمالو 6.0 و اتصالات نسل چهارم LTE و دوربین 13 و 5 مگاپیکسلی؛ آن را پشتیبانی می‌کند.

این گوشی قرار است در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا / MWC 2016 به نمایش درآمده و قیمت گوشی 600 دلار است که برای خرید ماژول دوربین مادون‌قرمز نیز باید جداگانه 250 دلار هزینه کنید.

 

اخبار تکنولوژی,خبر های تکنولوژی,گوشی

 

اخبار تکنولوژی,خبر های تکنولوژی,گوشی

 

اخبار تکنولوژی,خبر های تکنولوژی,گوشی

 

اخبار تکنولوژی,خبر های تکنولوژی,گوشی

 

اخبار تکنولوژی,خبر های تکنولوژی,گوشی

 


اخبار تکنولوژی - خبرآنلاین