دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تشخیص واقعی بودن 7 احساس با نرم افزار/ راهی برای تشخیص و درمان افسردگی



اخبار,اخبار علمی, تشخیص و درمان افسردگی


اخبار علمی - تشخیص واقعی بودن 7 احساس با نرم افزار/ راهی برای تشخیص و درمان افسردگی

پژوهشگران نرم افزاری عرضه کرده اند که احساس واقعی فرد را در چهره او می خواند و بین لبخند واقعی و دروغین تمایز قایل می شود.

به گزارش مهر، این نرم افزار که 'Facet'نام دارد قادر به تحلیل احساسات لذت، ناراحتی، شگفتی، خشم، ترس، بی اعتمادی، اهانت  و یا ترکیبی از این 7 حس در چهره فرد است.

این نرم افزار با استفاده از یک دوربین دیجیتالی ساده می تواند چهره را بدون نقاب های ظاهرسازانه نشان دهد.

"مارتین بارتلت" مجری این تحقیقات در شرکت Emotient در کالیفرنیا می گوید این نرم افزار با ایجاد ارتباط دوباره بین نقاط از دست رفته در چهره کار می کند.

تمام چیزی که این نرم افزار به آن نیاز دارد یک عکس یا تصویر ویدیویی با رزلوشن دستکم 40 در 40 پیکسل است.

این نرم افزار می تواند نوسانات و قدرت احساسات در طول زمان یا حتی اندک احساساتی که از چهره فرد می گذرد پیش از آنکه بتواند احساسات خود را کنترل کند، متوجه شود.

این نرم افزار می تواند آن دسته از نشانه های ظریف موجود در چهره را که ممکن است انسان متوجه آن نشود مانند لبخندی که به چشم نمی آید، دریابد.

بارتلت که استاد دانشگاه کالیفرنیا در سن دیه گو است، می گوید: این نرم افزار می تواند به یاری کودکان مبتلا به اوتیسم نیز بیاید تا احساسات دیگران را از طریق بیان چهره تشخیص داده و همچنین قادر به بیان احساسات خود باشند.

این شرکت اکنون در حال کار بر روی قابلیت های این نرم افزار به منظور شناسایی و درمان افسردگی است.
اخبار علمی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
تشخیص متن و صدا در نرم افزار ActivInspire

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر17ساله نرم افزار تشخیص سرطان ساخت+تصاویر



دختر17ساله نرم افزار تشخیص سرطان ساخت+تصاویر

دختر 17 ساله ای که موفق به ساخت نرم افزار تشخیص سرطان سینه شده است، جایزه اول گوگل را به خود اختصاص داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دختر 17 ساله ای که موفق به ساخت نرم افزار تشخیص سرطان سینه شده است، جایزه اول گوگل را به خود اختصاص داد. این نرم افزار بر روی گوشی های آیفون نصب می شود و به پزشکان کمک می کند تا وجود سلول های سرطانی را در بافت سینه تشخیص دهند.

بریتنی وینگر، زیست شناسی را با علم کامپیوتر در هم آمیخته و برنامه ای به نام " شبکه عصبی" را طراحی کرده است. این برنامه  توانایی شناسایی 99 درصد از تومورهای بدخیم را دارد. گوگل برای خانم وینگر بورسیه ای 50000 دلاری در نظر گرفته است.

خانم وینگر یکی از 5 دانش آموزی است که از سوی گوگل انتخاب شده و جایزه گرفته اند. یکی دیگر از نوجوانان منتخب جونا کوان نام دارد که به کشفیات جدیدی در مورد آموزش موسیقی به کم شنوایان دست یافته است. ایوان هرویاس، مارکوس اوهاوآ و سرجیو پاسکوآل سه نوجوان دیگری هستند که تحقیقاتی در مورد آلودگی آب آشمامیدنی اسپانیا انجام داده اند./برترینها

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب