دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تشخیص علت گریه كودك با لباس هوشمند



 

گریه کودک , علت گریه کودک

 

محققان لباس هوشمندی برای نوزادان طراحی كرده اند كه مجهز به حسگرهایی برای تشخیص علت گریه و بررسی وضعیت جسمانی كودك است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسگرهای تعبیه شده در تار و پود لباس هوشمند نوزادان، دمای بدن، ضربان قلب و حركات كودك را بررسی و گزارشی از وضعیت كودك در اختیار والدین قرار می دهد.

لباس هوشمند با تشخیص رطوبت در لباس كودك، زمان مناسب تعویض پوشك را از طریق ارسال ایمیل یا پیام كوتاه به اطلاع والدین می رساند.

هر لباس مجهز به فرستنده هایی قابل اتصال به تلفن همراه هوشمند و رایانه است و والدین با نصب نرم افزارهای مخصوص می توانند داده های دریافتی درخصوص وضعیت سلامت نوزاد را مورد بررسی قرار دهند.

با نصب یك نرم افزار بر روی تلفن همراه هوشمند، والدین قادر خواهند بود از سطح فعالیت بدنی، ضربان قلب و وضعیت جسمی نوزاد آگاه شوند كه در این حالت احتمال بروز آپنه خواب و سایر خطرات مرتبط با سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) بطور چشمگیری كاهش می یابد.

این لباس به طور آزمایشی در بیمارستان كودكان مورد آزمایش قرار گرفته است و محصول نهایی پس از تكمیل شدن به قیمت ۱۰۰ دلار عرضه خواهد شد.... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
تشخیص علت گریه فرزند دلبندتان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راهنمای خرید لباس كودك



 

راهنمای خرید لباس كودك

 

 

لباس مناسب زمستان برای كودك شما


فصل زمستان در راه است و خیلی از پدر و مادرها، كوچولو‌هایشان را برای خرید لباس زمستانی به فروشگاه‌ها می‌برند و بچه‌ها هم با شوق و ذوق از سر و كول لباس‌های رنگارنگ بالا می‌روند تا لباس دلخواه‌ خود را پیدا کنند. اگر قصد دارید برای کودکتان لباس زمستانی بخرید، با ما همراه شوید.

 

در خرید لباس برای نوزاد یا كودك، باید حساسیت بیشتری به خرج داد؛ چرا كه بدن كودكان به نسبت بزرگسالان حساس‌تر است و در قبال نوع پارچه‌ای كه با پوست تماس دارد، واكنش نشان می‌دهد و همین آسیب‌پذیری باعث می‌شود كه در صورت تماس با هرگونه جنس مصنوعی یا آلوده، دانه‌های ریز قرمزرنگی روی پوست پدیدار شود. به عنوان یك توصیه كلی، سعی كنید تا لباسی بر تن كوچولوی خود كنید كه جنس آن از پارچه‌های پنبه‌ای و كتانی تهیه شده باشد. لباس‌های پشمی در صورتی كه به طور مستقیم با پوست كودك تماس پیدا كنند، ممكن است ایجاد حساسیت کند. بافت لباس كودك بسیار حایز اهمیت است. كودكان معمولا مواد نرم مانند ابریشم، مخمل یا خز را دوست دارند.


لباس‌های خوش آب و رنگ


تنوع رنگ و كیفیت، در كار لباس كودك بسیار مهم است. رنگ‌های شاد و شفاف و زنده، ذوق و شوقی بیشتر برای كودكان ایجاد می‌كند و باید رنگ لباس بچه‌ها با روحیه لطیف آنها هماهنگ باشد. كودك لباس را به دلیل رنگ‌های جذاب و شاد آن دوست دارد. او درباره تناسب رنگ لباس و اینكه آیا چنین رنگی به او می‌آید یا نه، چیز زیادی نمی‌داند و به همین دلیل ممكن است حتی در یك زمان لباس‌هایی با رنگ‌های مختلف و ناهماهنگ را برای پوشیدن انتخاب کند.

كودكان بیشتر مایل به پوشیدن رنگ‌های قرمز، سبز، نارنجی، زرد، آبی و صورتی هستند. از طرف دیگر، در كار كودك الزاما باید از رنگ‌هایی كاملا استاندارد و بهداشتی استفاده شود تا سلامت كودكان تضمین شود. در صورت بروز هرگونه اختلال روی پوست كودك با پزشك مشورت كنید تا علاوه بر درمان به موقع، علت حساسیتی كه باعث ایجاد مشكل شده است را نیز دریابید.

 

كلاهی برای كودك


در زمستان كه هوا سرد می‌شود، استفاده از كلاه بسیار به حفظ سلامت كودك كمك می‌كند. توجه داشته باشید كه در این مواقع اكثر گرمای بدن از طریق سر هدر می‌رود. در خرید كلاه باید دقت كافی را به خرج دهید. كلاه ضد آب همان گونه كه نمی‌گذارد آب وارد شود، امكان خروج رطوبت و تبخیر سطحی پوست را نیز كم می‌كند. ضمن اینكه اساسا كودكان نیازی به این نوع كلاه‌ها ندارند. استفاده از این نوع كلاه‌ها موجب می‌شود در عرض چند ساعت سر كودك عرق كند و برداشتن كلاه، آغاز سرماخوردگی است. كلاه‌های بافتنی بسیار مناسب بوده و برای برف ایده‌آل هستند. یك كلاه خوب باید علاوه بر محافظت از سر و صورت، از گردن نیز در برابر سرما حفاظت كند. اگر كلاه دارای گردن‌گیر و پوشش گوش نیست، برای حفاظت گردن و صورت و گوش‌های كودك باید از شال استفاده كنید.

 

دردسرهای لباس پوشاندن به کودک


زمانی كه نوبت آن می‌رسد كه كودك خودش لباس‌هایش را بپوشد، باید توجه كنید كه شلوارهایی كه كمربند یا زیپ نداشته و در عوض، كمر آنها كشی باشد برای او بسیار راحت‌تر هستند. استفاده از این شلوارها، به همراه پیراهن‌های ساده و كفش‌های چسبی، دردسرهای شما (برای لباس پوشاندن به كودك) را كاهش خواهد داد. هرچند وقت یك‌بار، یك نمونه از لباس‌هایی را كه پوشیدن آنها كمی سخت‌تر باشد، در اختیار او بگذارید. برای مثال، یك دكمه یا یك گیره به لباس او اضافه كنید.


بچه‌ها چه رنگ‌هایی را دوست دارند؟


کودک لباس را به دلیل رنگ‌های جذاب و شاد آن دوست دارد. او درباره تناسب رنگ لباس و اینکه آیا چنین رنگی به او می‌آید یا نه، چیز زیادی نمی‌داند و به همین دلیل ممکن است حتی در یک زمان لباس‌هایی با رنگ‌های مختلف و ناهماهنگ را برای پوشیدن انتخاب کند. کودکان بیشتر مایل به پوشیدن رنگ‌های قرمز، سبز، نارنجی، زرد، آبی و صورتی هستند.

 

نو بودن لباس:


به دلیل عقاید و نظراتی که همواره از طرف مردم در مورد لباس نو ابراز می‌شود، کودک علاقه‌مند به پوشیدن لباس نو است. به‌طور مثال، کودک هنگام خرید یک جفت کفش نو آنها را در همان فروشگاه به پا کرده و مورد استفاده قرار می‌دهد. لباس باید طوری باشد که کودک راحت بپوشد و مورد استفاده قرار دهد. چنین لباس‌هایی جاذبه زیادی برای کودک دارند و در تقویت ایجاد حس استقلال در او موثر هستند.

 

تناسب با لباس همبازی‌ها:


بچه‌ها معمولا دوست دارند لباس‌هایشان از نظر رنگ یا مدل مشابه رنگ لباس دیگر همبازی‌هایشان باشد چرا که نمی‌خواهند متفاوت از دیگران به نظر برسند.

 

لباس مورد علاقه:


کودک دوست دارد لباس مورد علاقه خود را چند بار پشت سر هم بپوشد. در چنین مواردی او را راحت بگذارید و به او اصرار بر پوشیدن لباس دیگری به سلیقه خودتان نکنید.

 

بی‌توجهی به قیمت لباس:


کودک تفاوت میان لباس ارزان قیمت و گران‌قیمت را درک نمی‌کند. بنابراین والدین نباید حتی در صورت داشتن پول کافی، در خرید لباس‌های گران‌قیمت برای فرزندان خود اصرار ورزند، به عوض آن بهتر است این پول را در موارد دیگری از قبیل هزینه‌های آموزشی کودک در کلاس‌های گوناگون و مورد علاقه‌اش خرج کنند تا در آینده فردی مفید برای جامعه‌اش شود. منظور از نخریدن لباس‌های گران قیمت، لباس‌هایی است که دارای هزینه‌های بسیار بالاتر از اقتصاد خانواده‌ هستند.