دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تشخیص صدای آفلاین در اندروید



اندروید, تبلت, تلفن همراه, ترفند موبایل

 همان‌طور كه می‌دانید در نسخه‌های پیشین اندروید، برای استفاده از قابلیت تشخیص صدا و ارسال فرمان‌های صوتی از جمله تایپ با گفتار، اتصال به اینترنت مورد نیاز بود، اما در نسخه جدید این سیستم‌عامل قدرتمند یعنی اندروید 1/4 كه Jellybean نام دارد (در فارسی به آن آبنبات پاستیلی و لوبیای ژله‌ای هم گفته می‌شود) می‌توانید براحتی تمام اطلاعات مربوط به این قابلیت را دانلود كرده و بدون نیاز به اینترنت به‌صورت آفلاین به استفاده از این ابزار بپردازید.

اگر می‌خواهید همه‌جا و در هر شرایطی بدون نیاز به اینترنت با حرف زدن، متون موردنظرتان را تایپ كنید یا با صحبت كردن به جستجو بپردازید، باید مراحل زیر را برای فعال‌سازی آفلاین این قابلیت به انجام برسانید:

1ـ به بخش Settings در تبلت یا تلفن همراهتان مراجعه كنید (تصاویر مربوط به تبلت GoogleNexus7 است)

2ـ در بخش تنظیمات، روی Language & input فشار دهید.

3ـ بخش Speech را پیدا كنید و Voice Search را انتخاب كنید.

4ـ از برقراری ارتباطتان با اینترنت مطمئن شده و در تنظیمات Voice Search روی گزینه Download offline speech recognition فشار دهید.

5ـ در این مرحله صفحه‌ای با دو تب مشاهده خواهید كرد؛ تب اول یعنی Installed شامل زبان‌هایی است كه در حال حاضر روی دستگاه شما به‌صورت آفلاین نصب شده‌ است و تب دوم یعنی All نیز فهرستی از زبان‌های قابل دانلود را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این مرحله برای نصب زبان دلخواه خود باید پس از مشاهده آن در تب دوم، روی آن فشار داده و منتظر بمانید تا عملیات دانلود و نصب زبان تكمیل شود.

6ـ از این پس می‌توانید براحتی و بدون نیاز به اینترنت از امكانات تشخیص صوت در تبلت یا تلفن همراه خود لذت ببرید.

منبع:jamejamonline.ir


ویدیو مرتبط :
آموزش ارتباط دیتابیس آنلاین با آفلاین در اندروید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه میزان صدای هر برنامه را در اندروید تنظیم کنیم؟ + آموزش



 

گرچه اندروید مارشملو قابلیتی برای کنترل بیشتر بر روی صدای سیستم عامل و اپلیکیشن ها به کاربران ارائه داده اما همیشه برنامه های جانبی که برای وظایف مختلف طراحی شده اند کامل تر و بهتر عمل می کنند.

 

ممکن است شما نیز تمایل داشته باشید مدیریت دقیق تری بر روی جریان صدای اندروید داشته باشید و میزان صدای هر برنامه را به صورت مجزا کنترل کنید. یکی از مهمترین کاربردهای چنین برنامه هایی قطع صدای نوتیفیکیشن برنامه در عین حالیست که آن ها را دریافت می کنید. مثلا در حال گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود هستید اما نمی خواهید صدای نوتیفیکیشن ها را بشنوید. در این آموزش برنامه ای را به شما معرفی می کنیم که این کار را برای شما انجام میدهد و می تواند میزان بلندی صدای هر اپلیکیشن را تنظیم کند.

این برنامه App Volume Control نام دارد و یکی از بهترین های مدیریت صدا به حساب می رود. این برنامه در بین کاربران از محبوبیت بیشتری نیز برخوردار است و تاکنون مشکل یا باگ خاصی در مورد آن گزارش نشده است.

 

در قدم اول برنامه ی App Volume Control را که دو نسخه رایگان و پولی آن منتشر شده را دانلود و نصب کنید.

 

سیستم عامل اندرید, تنظیمات سیتم عامل اندروید

 

پس از این که برنامه نصب شد از شما می خواهد تا مجوزهای لازم را برای آن فعال کنید. بنابراین بر روی میانبر تنظیماتی که نمایش داده لمس کنید تا وارد تنظیمات لازم بشوید.

 

اندروید مارشملو, اپلیکیشن

 

در تنظیمات نمایش داده شده گزینه ی App Volume Control Service را فعال کنید.

 

سیستم عامل اندرید, تنظیمات سیتم عامل اندروید

 

برای فعال کردن مجوز پیغامی به شما نشان داده می شود که باید آن را تایید کنید.

 

تنظیم میزان صدای هر برنامه در اندروید, اندروید

 

پس از این که این مراحل را طی کردید باید لیستی از تمام برنامه های شما در App Volume Control دیده شود. برای ایجاد تنظیمات برای هر برنامه کافی آن را لمس کنید.

 

سیستم عامل اندرید, تنظیمات سیتم عامل اندروید

 

در این جا ما برنامه Google Play Music را انتخاب کرده ایم. همان طور که میبینید صدای سیستمی مربوط به این برنامه کاملا قطع شده و صدای پخش موسیقی را نیز تا حداکثر میزان ممکن افزایش داده ایم.

 

قطع صدای نوتیفیکیشن برنامه, صدای اندروید

 

قابلیتی دیگری که در اپلیکیشن وجود دارد امکان بازگرداندن تنظیمات قبلی صداست. برای مثال می توانید با فعال کردن گزینه Restore old settings در تب When closed هنگامی که برنامه ای را می بندید تنظیمات را به طور خودکار به حالت پیش از اجرای آن ببرید.

 

اندروید, ترفند موبایل

 

منبع:yjc.ir