دانش و فناوری


2 دقیقه پیش

گرفتن ویزای انگلیس در ایران

از زمانی که اخذ وقت سفارت انگلیس در تهران ممکن شد، بسیاری از مشکلات متقاضیان این ویزا نیز به فراموشی سپرده شد. اگر چه هنوز هم بعضی از متقاضیان این ویزا، به جهت تسریع مراحل ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...

تسکین دردهای مزمن با آغوش مصنوعی



تسکین دردهای مزمن, دردهای مزمن, تسکین درد

تسکین دردهای مزمن با آغوش مصنوعی
جلیقه‌ای که آغوش فناوری پیشرفته را برای کاربرانش به ارمغان آورده می‌تواند به تسکین دردهای مزمن کمک کند.
 این جلیقه باتری‌خور از جیبهای هوا برخوردار بوده که در اطراف بدن برای القای حس آغوش متورم می‌شوند.

این فناوری بر پایه این ایده است که آغوش واقعی در مورد برخی از بیماریها مانند تنش، فشار خون بالا و بیماری قلبی از مزایایی برخوردار است.

تصور می‌شود که آغوش گرفتن باعث آزاد شدن هورمون اکسیتوسین شده که فشار خون را کاهش داده، باعث احساس آرامش شده و همچنین سطوح هورمون تنش‌زای کورتیزول را کاهش می‌دهد.
پژوهش محققان دانشگاه کارولینای شمالی نشان داد که پس از 10 ثانیه در آغوش گرفتن، سطوح اکسیتوسین افزایش و کورتیزول کاهش می‌یابد.

پوست شامل شبکه‌ای از آشکارسازهای لمسی موسوم به ذره لاملار است. این سازه‌های تخم مرغی شکل شامل پایانه‌های عصبی هستند و تصور می‌شود تحریک آنها باعث فعالسازی عصب واگ می‌شود که از شکم به مغز کشیده شده است.

این امر نقش مهمی در کندتر کردن ضربان قلب و کاهش فشار خون و همچنین آزادسازی هورمون ها دارد.

جلیقه بدون آستین BioHug(آغوش زیستی) حاوی رایانه‌ای درون ماده جلیقه است که از قبل برای در آغوش کشیدن در فواصل زمانی خاص و در بخشهای مختلف بدن مانند اطراف شانه، پشت و کمر برنامه‌ریزی شده است.

کارآزمایی‌های پیشین این جلیقه نشان داده که داوطلبان پس از استفاده از آن با کاهش تا 10 درجه در هر دو نوع فشار خون سیستولیک و دیاستولیک روبرو شده بودند.درجات بالا و پائین در خوانش فشار خون وجود داشته که نشانگر فشار درون رگها در زمان ضربان قلب و شل شدن آن هستند.

این دستگاه سیگنال‌های الکتریکی کوچک را از طریق پدهای الکترود روی بدن به پوست ارسال می‌کند تا علائم درد را کاهش دهد.

منبع:isna.ir


ویدیو مرتبط :
درمان دردهای مزمن کف پا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کوئل؛گجت پوشیدنی برای تسکین دردهای مزمن بدن



گجتهای پوشیدنی, گجت Quell,ابزارهای پوشیدنی

کوئل ( Quell ) به مدت 60 دقیقه اعصاب بدن شما را تحریک می‌کند

 

کوئل؛گجت پوشیدنی برای تسکین دردهای مزمن بدن
در سرار جهان افراد بسیاری هستند که از دردهای مزمن بدن یا Chronic Pain رنج می برند. دردهایی که زندگی را برای آنها سخت و طاقت فرسا کرده و قدرت انجام فعالیت های روزانه را از آنها گرفته است. اکنون محققین عصب شناسی گجتی را گجتی با نام Quell ابداع کرده اند که به ادعای آنها ، می تواند درد های موضعی مزمن را برطرف سازد.


کوئل ( Quell ) به مدت 60 دقیقه اعصاب بدن شما را تحریک می‌کند و به شکل کاملا طبیعی و بدون دارو، سیگنال‌های درد را متوقف می‌کند. کسانی که از این دستگاه استفاده کرده‌اند خواب راحت‌تر و درد کمتری را تجربه کرده‌اند. هدف از تولید این دستگاه پوشیدنی علاوه بر کاهش درد، افزایش توانایی بیمار در انجام کارهای روزمره خود است.

 

گجتهای پوشیدنی, گجت Quell,ابزارهای پوشیدنی

جلسات درمانی با کوئل ( Quell ) می‌تواند تا یک ساعت به طول بینجامد


کوئل( Quell ) از یک دستگاه الکترونیکی، بند ورزشی و الکترودهای ویژه ای تشکیل شده است. کسانی که از درد مزمن رنج می‌برند، باید آن را دور ماهیچه‌های پای خود ببندند و تنها یک دکمه را برای فعال‌سازی آن فشار دهند. دستگاه با استفاده از یک تکنولوژی ویژه به نام WINS عمل تحریک‌سازی اعصاب را آغاز می‌کند.

 

گجتهای پوشیدنی, گجت Quell,ابزارهای پوشیدنی

گجت Quell  می تواند درد های موضعی مزمن را برطرف سازد

 

کوئل (Quell ) به شکل ویژه بر روی اعصاب حسی تمرکز می‌کند و پالس‌های عصبی به مغز می‌فرستد. سپس از آنجا پاسخی برای توقف سیگنال‌های درد به تمامی بدن فرستاده می‌شود. مصرف‌کننده ممکن است پس از پوشیدن این دستگاه با فشاری کم و یا احساس تکان‌های بسیار آرام در پای خود روبرو شود. پس از 15 دقیقه دردها آرام آرام از بین می‌روند.

 

گجتهای پوشیدنی, گجت Quell,ابزارهای پوشیدنی

گجتهای پوشیدنی, گجت Quell,ابزارهای پوشیدنی

هدف از تولید دستگاه پوشیدنی علاوه بر کاهش درد، افزایش توانایی بیمار است

 

جلسات درمانی می‌تواند تا یک ساعت به طول بینجامد و در صورت نیاز می‌توان با فاصله‌های یک ساعته در طول روز یا شب نیز از آن استفاده کرد. اپلیکیشن ویژه ای هم برای آن تولید شده است.
منبع : gadgetnews.ir